Így indíts a neten vállalkozást!
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint azok a vállalkozások, amelyek online aktívak, azaz rendelkeznek domainnel, tárhellyel, weboldallal és ezeket az eszközöket aktívan használják 1-300%-kal magasabb forgalomnövekedést tudnak realizálni, szemben offline társaikkal. De mit tehet, az a helyi vállalkozó, aki eddig nem rendelkezett weboldallal, és szeretne élni a lehetőséggel? Igyekszünk összefoglalni a lehetőségeket.
A legfontosabb, hogy rendelkezzen egy weboldallal. Az online jelenlét weboldal nélkül olyan, mintha a házaló ügynököt hasonlítanánk össze a belvárosi bolttulajdonossal. Működhet a házalás is, de a lehetőségek között óriási a különbség.
A weboldal egy cég online jelenlétének a szíve. Itt tudja bemutatni szolgáltatásait, referenciáit itt tud hitelességet építeni. Egy weboldal önmagában azonban még nem elegendő a weboldal csak eszköz az ügyfélszerzéshez. A weboldalnak ugyanis jónak kell lennie. Mit jelent ez? Az első, hogy megbízhatónak kell lennie, azaz legyen mindig elérhető. Ehhez kell egy jó tárhelyszolgáltató. A következő lépés a domainválasztás, azaz, hogy milyen webcím alatt leszünk elérhetőek. A domain, olyan, mint a cégnév. Ha ránk gondol ügyfelünk, ennek kell beugrania rólunk. A jó domainnév rövid, frappáns, jól megjegyezhető, és utal a tevékenységünkre.
Ha ezekkel megvagyunk, jöhet a weboldal. Egy weboldal akkor jó ha a megjelenése profi és ügyfélközpontú. Ez azt jelenti, hogy nem a céget akarjuk bemutatni, hanem az ügyfél problémáira adunk választ. A jó weboldal ezen túlmenően jól konvertál, azaz a látogatóból ügyfél lehet. A konverzió jelentheti a hírlevél-feliratkozást, a kapcsolatfelvételt, egy online anyag letöltését, tehát sok mindent. A lényeg, hogy a látogató egy lépéssel közelebb jusson hozzánk. Ennek ma már külön tudománya van érdemes utána olvasni ennek is.
De hogyan jutnak el az emberek a weboldalunkra? Erre több út is kínálkozik, célszerű mindegyikkel párhuzamosan haladni. A legegyszerűbb és legdrágább, ha hirdetünk. Hirdethetünk a Google találatai között, de megjelenhetünk a Facebookon is. Mindkét esetben csak a látogatókért kell fizetnünk, de a verseny egyre nagyobb, így a látogatók is egyre drágábbak. A következő lehetőség a keresőoptimalizálás. Ennek lényege, hogy számunkra fontos kifejezésekre weboldalunkat a Google előkelő helyen listázza, így juttat minket forgalomhoz.
Aztán lehetőség van megjelenni a Google térképes találatai között, vagy építhetünk e-mailes címlistát is, és onnan csábítjuk vissza weboldalunkra a látogatókat. De ha márkanevünk ismert, akkor számíthatunk direkt látogatókra is.
Az online jelenlét ma már egyre összetettebbé válik, de ezzel párhuzamosan a növekedési lehetőségek is óriásiak. Az internetgazdaság évi 8%-kal nő, még a fejlett országokban is, a kereskedelem egyre nagyobb hányada realizálódik az online vásárlások során. Ami ma még lehetőség, az néhány év múlva már kényszer lesz a vállalkozó számára, és akkor már lényegesen nagyobb versenyben kell majd online helytállni.
|