szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Hogyan adózzunk másképp?

Hogyan adózzunk másképp?

Szeptember elsejétől számos adójogszabály-változást kell a vállalkozásoknak könyvelésükben, adminisztrációjukban végrehajtani. Rengeteg, bonyolultnál bonyolultabb, szinte követhetetlen s még értelmezésre váró jogszabálynak kell megfelelnünk. Zara Lászlóval, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnökével segítünk értelmezni a változásokat, eligazodni az ellentmondásos értelmezésekben.

- Kezdjük a személyi jövedelemadózással kapcsolatos, vállalkozásokat érintő változásokkal, melyből a kamatadó viszonylag ismert, mivel a bankok előzetes kamatadó-elkerülési kampányai azzá tették. A bankok most is jól jártak. Az emberek tömegesen kötötték át megtakarításaikat, illetve vitték be a pénzeiket hosszú lejáratú konstrukciókba.
- A kisbetétesek belementek a 7 százalék körüli kamatokért abba, hogy hosszú távra lekössék pénzüket. De lehetséges, hogy sokan, ahogy eddig is, a likviditásuk megőrzése miatt hamarabb kiveszik a pénzüket, s akkor ugrott az összes kamat. Nem beszélve arról, hogy a jegybanki kamat emelkedő tendenciája miatt várhatóan a későbbiekben a rövid távú lekötések kamata is el fogja érni a 7 százalékot. A kamatjövedelem után 20 százalék, a nyereménybetétkönyvek esetén a nyeremények piaci értéke 25 százalékának megfelelő adót kell fizetni. Nem számít kamatjövedelemnek a tagi kölcsönre fizetett kamat. Az adót a kifizetőnek kell levonnia. A tőzsdei ügyletből származó adóalap után is 20 százalék adót kell fizetni.

- A tagi kölcsönnel kapcsolatosan számtalan tévhit, rossz értelmezés olvasható. A téma csak a házipénztár-állománnyal összefüggésben értelmezhető.
- Ha a 2006. június 9-én fennállt tagi kölcsönt a tag elengedi, akkor az osztaléka a kölcsönösszeg erejéig 10 százalékkal adózik. De ezt is csak akkor érvényesítheti bárki, akinek tagi kölcsöne volt, ha 2007-ben hivatalos taggyűlésen jóváhagyta az eredményét és az azzal kapcsolatos döntéseket, s természetesen, ha az osztalékfizetésre lesz a cégnek adózott eredménye. Nem is értem, mikor arra spekulálnak "szakértők", hogy minél nagyobb tagi kölcsönösszeget engedjenek el, mert a kedvezménnyel jóval olcsóbban kivehető személyes jövedelemként az egyébként addig is arra használt, ám cégpénzként a házipénztárban nyilvántartott "jövedelem". Jól tudjuk, hogy a fiktíven berakott tagi kölcsönökről van szó. Az új adószabályok ismeretében szerintem nemcsak az adóelkerülőknek, hanem másoknak is sokkal jobb megoldás, ha visszafizetik a tagi kölcsönt. Tehát kiürítik a házipénztárt. Ugyanis 2007. január 1-jétől a társasági adó hatálya alá tartozó adóalanyoknál adó terheli a házipénztárban lévő összeget, ha az meghaladja a törvényben megengedett mértéket. A házipénztárban felhalmozott összeget szintén csak a 2006. évi eredmény felosztásakor, az eredménytartalék terhére lehet osztalékként kivenni 10 százalékos adóval. A kedvezményesen adózó osztalékrész kiszámításához meg kell határozni az átlagos napi készpénz – záró egyenleget a 2006. január 1. és 2006. augusztus 31. közötti időszakra. Ha az átlagos napi készpénz – záró egyenlegek összege meghaladja az átlagos napi készpénzforgalom kétszeresét, akkor a többletet lehet az eredménytartalék terhére igénybe venni osztalékként 10 százalékos adóteherrel. Az eredménytartalék terhére igénybe vehető osztalékkedvezmény egyébként csak azoknak kedvező, akik már a tavalyi évet is jelentős, fiktív pénztárkészlettel zárták.

- Ki érti ezt meg, és hogyan lehet nyilvántartani, végrehajtani és ellenőrizni?
- Eddig is napi házipénztárt kellett vezetni. Csak a kis cégek, az egyszemélyes családi vállalkozások közül kevesen tették meg. Ezentúl muszáj lesz, ha megmarad ez a törvény. Mert egyébként sokak szerint nagy esély van arra, hogy az Alkotmánybíróság kimondja a házipénztáradó alkotmányellenességét.

- Ha megmarad, hogyan lehet kikerülni?
- Ha a napi pénztár – záró egyenleg nagy, készíthető akár utólag is egy papír arról, hogy az összeget elszámolásra kiadták.

- Külön fejezetet érdemel a céges telefon magánhasználatának elkülönítése, hogy a jogszabályoknak megfelelően lehessen adózni. Véleménye szerint ki fogja a pontos elszámoláshoz szükséges adminisztrációt megcsinálni, annak költségét vállalni?
- Szerintem a cégek döntő többsége egyszerűen befizeti majd a telefonszámla végösszegének 20 százalékát. A jogszabályok szerint ugyanis a céges telefon magánhasználatát el kell különíteni, és a magánhasználatra eső rész után a természetbeni juttatás 54 százalékos közterhét megfizetni, hacsak a magánszemély nem téríti meg a rá eső költséget. Ha nincs elkülönítve a magánhasználat, akkor a telefonszolgáltatással összefüggő rész 20 százaléka számít adóköteles bevételnek, kivéve, ha ezt a részt teljes egészében meg nem téríttetik a magánszemélyekkel. Az elkülönítést a következőképpen kellene megcsinálni: a vállalatnál dolgozóktól be kell gyűjteni az összes általuk felhívható magántelefonszámot és a hozzájuk tartozó neveket, arról egy listát készíteni, azt mindig karbantartani. Ha megjön a tételes telefonszámla, kigyűjteni belőlük a magántelefonszámokat. Az már csak hab a tortán, hogy adatvédelmi okokból a telefonszámok utolsó három száma helyett csillag található. Ezen munkatársanként el lehet vitatkozni, majd kiszámlázni nekik, s az onnan befolyt bevétel társasági adóalapot képez. Azután jön az APEH-revizor, aki bármelyik kicsillagozott számra, ha magántelefonszámmal azonos az első négy jegye, rámondhatja, hogy tévesen mutatták ki céges költségként. S a bizonyítási teher az adózón van.

- S mi történik, ha a magántelefon-használat 30 százaléknál nagyobb arányú? Akkor nem igényelhető vissza a telefonszámla áfájának 70 százaléka?
- Erre a kérdésre még nem tudni a választ.

- Térjünk át a különadóra, amelyet szeptember elsejétől kell megfizetni a társas vállalkozásoknak és az egyéni vállalkozóknak. Két mérleget kell készíteni erről az évről. Milyen gondokkal jár ez?
- Akinek nagy árukészleteik vannak, biztosan nem csináltak mérleget év közben, mert az leltározási kötelezettséggel járt. Rosszul járnak a különadó alap kiszámításakor azok a vállalkozások, amelyek valamilyen szabályozással kapcsolatos adókedvezményt élveznek, mert azt ebben az esetben nem vonhatják le az adóalapjukból.

- Talán jobban megéri veszteséges vállalkozásra gazdálkodni, mert annak adója a következő évtől csak a bevétel 2 százalékának 16 százaléka. Szemben a társasági adó és a különadó együttes 20 százalékával.
- Szerintem mindenképpen rosszabbul jár mindenki. Az állam bevétel növekedését is többen kétségbe vonják. Az evások terhe 10 százalékponttal, talán a legdrasztikusabban emelkedett. Ők gyakorlatilag életszínvonal-csökkenésként élik ezt meg, mert személyi jövedelmükből adják. A 15 százalékos áfa-kulcs megszűnésével a pénztárgépszervizek járnak a legjobban. A pénztárgépeket ugyanis 2006. november 30-ig kell átállítani a magasabb adókulcsra.

- Ön szerint fel tudja-e majd dolgozni az APEH a minimálbér kétszerese után fizetendő járulékteher alóli mentességet kérő bejelentések várhatóan milliós tömegét, s abból bármilyen érdemi információt tud-e az ellenőrzéseikor használni?
- Október 12-éig kell bejelenteni azokat a foglalkoztatottakat és fizetésüket, akiknek a jövedelme nem éri el a minimum járulékalapot. Kevesen tudják, hogy azoknak a cégeknek, amelyeknek már eddig is havi, névre szóló adatszolgáltatási kötelezettségük volt, ezt nem külön kell be- és kijelenteniük.

- Mire kell még odafigyelni?
- Külön felhívom a figyelmét mindenkinek arra, hogy a gazdasági társaságokról szóló új törvény ugyan eltörölte a tevékenységi körök bejegyzésére vonatkozó kötelezettséget, és csak a főtevékenység bejegyeztetéséhez ragaszkodik, de ez nem azt jelenti, hogy ha valaki új tevékenységről ad számlát, az új tevékenységet ne jelezze azonnal adatmódosító lapon az APEH-nak. Ha ezt nem teszi meg, számolhat az adóellenőrzéseknél arra, hogy valamely költségszámláját nem lesznek hajlandóak elismerni.

Forrás: Piac&Profit

2006.09.27. 15:24
   Üzleti magazin


133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás