szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Teszt – Honda Civic Hybrid

Teszt – Honda Civic Hybrid

A székesfehérvári Honda szalon jóvoltából tesztelhettük a hybrid hajtású Civicet. A villamos energiával kiegészített benzinmotorok szériagyártását tekintve több éves tapasztalattal rendelkeznek a gyártók – Mercedes, BMW, Toyota, Citroen, Audi, Lexus, Honda, Ford –; a látóhatáron azonban feltűnnek az új fejlesztések, a mérnökök már a közvetlen üzemanyag-befecskendezésű és dízel motorban gondolkodnak.

A külcsín
A Civic több, mint három évtizedes múltja során rengeteg elismerést zsebelt már be – a legújabb Civic modell is jól sikerült. A négyajtós modell elegáns vonalvezetése lendületes, látványa mégis biztonságot és nyugalmat áraszt – ez az uralkodó érzés az autó vezetésekor is. Gyakorlatilag semmiben sem emlékeztet már a régi „száguldó koporsó”- ként emlegetett Civicre, az autó inkább egy középkategóriás limuzin.
A Hybrid alapfelszereltségéhez tartozik a tempomat bőrkormány, a R15-os kerék alufelnivel, az oldaltükörbe illesztett irányjelző, ülésfűtés, audio távirányító a kormányon – és még egy sor praktikus és szép dolog – nem fért bele azonban a hidraulikus motorháztető-emelő és a kéziféket sem szabad sokszor használnunk, ha azt akarjuk, hogy a műanyagra felvitt ezüstözés ne kopjon le idő előtt.
A belső tér szép elrendezésű, tágas, a kétzónás műszerfal könnyen érthető és a látómezőben kap helyet minden olyan adat, amelyre kíváncsiak lehetünk, illetve az autó közölni akar velünk.
A régi civic-érzés utolsó látható jele a háromküllős kormány, amely bőr borításával, fémes betéteivel sportkocsira hajaz – bár igen magányosnak tűnik a túlnyomóan elegáns belsejű autóban. (Mint nő megjegyzem, a kormány lukacsos borítása kiválóan összeszedi az ember kezéről a napi koszt, a tárolók négyszögletes sarkai pedig igen nehezen törölhetők ki – és ezek az apró bosszúságok az első takarításnál előjönnek – már ha az ember a saját autóját takarítja.)
A 389 literes csomagtartó az utastérből nyitható, és bőven elférünk benne hosszabb utazás esetén is.

Belbecs
Néhány szó a Honda hibridtechnológiájáról: a gyártó az úgynevezett mildhibrid hajtást használja, amelynél a belső égésű motor támogatására villamos motort építettek be. (Ez magasabb szinten van az ún. mikrohibridnél, amely a villamosmotort csak az autó elindítására használja, ám a használt villanymotor még nem elég erős az autó önálló hajtásához, mint a fullhibrid esetében.) Az IMA (Integrated Motor Assist) jelölésű hibirdtechnika átveszi a motor indítását, és képes néhány hengert kivonni a működésből. A gyártó weboldalán azt olvashatjuk, hogy a legújabb fejlesztésű technológiával az autó a benzinmotor használata nélkül, képes a villanymotor erejéből haladni, bár az ehhez szükséges feltételeket nem tudtuk produkálni az egy napos tesztvezetés alkalmával. Az autó a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátor visszatöltésére használja fel. A fogyasztást és a káros anyag kibocsátást nagyban korlátozza az a funkció, amely megálláskor automatikusan leállítja a motort, és gázadásra újraindítja.

A Civic Hybridet 1,3 literes i-VTEC motorral és a vadonatúj fejlesztésű, fokozatmentes CVA automata sebességváltóval teszteltük, amely a villanymotorral kiegészítve 115 LE.
A benzinmotor és a villanymotor városban meglepően könnyen mozgatta az 1200 kg fölötti karosszériát, bár a gyorsulás élménye elmaradt, az autóban – jó limuzinhoz méltón - egyszerűen nem lehetett érezni a kilométeróra által mutatott sebességet. A hibrid hajtás hozza a hozzá fűzött reményeket – és az autó méretei, fordulékonysága miatt is jól használható városi közlekedésre. Piros lámpánál a motor automatikusan megáll, indulásnál viszont nem nagyon van ellenfél. A megengedett 50 km/h sebességet pillanatok alatt eléri erőlködés nélkül, sőt, ha nem figyelünk a lábunkra könnyen bemérhetnek a rend éber őrei. A fogyasztást akkor tarthatjuk a jósolt értékek körül, ha átvesszük az autó által kínált vezetési stílust: a nyugodt, megfontolt autózást.
A várostábla elhagyása után is ez marad a jelszó, a gázpedált tövig nyomva kicsit ijesztő az 1,3-as motor hangja (a lovak helyett inkább malacokat vélek felfedezni a motorháztető alatt), az autópályára érve 130-as tempónál pedig már a fogyasztás is feljebb kúszik átlag két-három literrel – ami megfelel a hagyományos 1300 cm3 benzinmotor fogyasztásának.
Amilyen könnyen mozdul az autó, olyannyira rá kell készülni a fékezésre. A 14 colos féktárcsák ellenére a fékhatás a vártál rosszabb; kicsit nehezen állunk meg a kiszemelt pontig.
A fokozatmentes automataváltó – a hibrid Hondákat csak ezzel lehet megvásárolni – az egyik f ő erénye a Civicnek, észrevétlenül dolgozik, optimális áttétellel. Gyakorlatilag feledteti vezetés közben a sebességváltás fogalmát, és a hiányát sem érezzük.

Összességében a nap végén jó érzésekkel szálltunk ki az autóból, a Hondának sikerült egy szerethető autót terveznie. A Civic megtartja az ígéreteket, ha nem erőszakolunk rá sportos vezetési stílust, és eleget tesz a környezetvédelem iránt elkötelezett fogyasztó elvárásainak is. Az új generációs Civic azon kívül, hogy figyelemreméltóan elegáns megjelenésű – ami akaratlanul átragad a vezetőjére is – olyan, mint a smoothjazz: hazafelé az irodából egy kiborító nap után méregtelenít, s a ház előtt újra kiegyensúlyozott, nyugodt emberként szállhatsz ki a volán mögül.

Vitkóczi Éva

2006.11.03. 12:37
   Regio Regia magazin


134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás