szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


TUDATOS MÁRKAÉPÍTÉS I.

TUDATOS MÁRKAÉPÍTÉS I.

A márkaépítés nem csak a nagyok játékszere. Márkádat rengeteg tényező befolyásolja, a hatás pedig egyenesen céged versenyképességét és profitját javítja – vagy rontja. Mitől függ a márkád ereje, hogyan akadályozd meg a bomlasztó tényezőket, és hogyan szerezhetsz jó imázst a cégednek?

Érdekes dolgot vettem észre magamon, amikor beszerelték az ADSL-t otthon. A T-Online technikusa végig nagyon barátságos volt, de úgy ment el, hogy nem ellenőrizte: működik-e minden. Azzal ment el, hogy hívjam a központot, majd ők aktiválják a kapcsolatot. Persze nem sikerült, és így a következő órát a telefonon tölthettem több ügyfélszolgálatossal és műszakissal.
Volt, aki a telefonban barátságos és segítőkész volt. Volt, akinél azt éreztem: nem érdekli a problémám, és alig várja, hogy letehesse a telefont.

MOST JÖN A LÉNYEG.
Bármilyen is volt az illető személy, 10 perc múlva már nem RÁ gondoltam bosszúsan vagy hálásan, hanem a T-Online-ra. A cégre, amelyik nyilvánvalóan nem tesz meg mindent, hogy márkáját tudatosan építse. Pedig egy jelentős cég, Európa egyik legnagyobb anyavállalatával, a T-csoporttal a hátterében, és olyan marketing büdzsével, amit bármelyikünk megirigyelhetne.

MIRE AKAROK KILYUKADNI EZZEL A TÖRTÉNETTEL?
Minél nagyobb egy vállalat, annál nehezebb és annál drágább számára márkájának tudatos építése.
Egy kis- és középvállalatnak sokkal könnyebb és sokkal olcsóbb a márkáját befolyásolnia, mégis nagyon kevesen teszik ezt tudatosan, inkább nem foglalkoznak vele, a véletlenre hagyják.
Vagy ami még rosszabb: védtelenül hagyják magukat, és így a konkurencia egy okos marketingese lerombolhatja az ő márkájukat.

MÉGIS, MIÉRT FOGLALKOZZAK MÁRKAÉPÍTÉSSEL?
A válasz nagyon egyszerű: a profitodért.
Egy jól bevezetett, okosan fenntartott márka hosszú távú kapcsolatot épít ki a vevővel. Bizalmat teremt, így a vevő számára a legközelebbi vásárlásnál már nem az ár lesz a legfontosabb tényező, hanem ez a bizalom. A bizalom, amiért egy magasabb árat is boldogan megfizet.
A jó márka keményen megdolgozik cégedért:
lehetővé teszi a magasabb árakat, és ezeket el is fogadtatja a piacon;
védelmet nyújt a konkurencia ellened irányuló aknamunkájával, árakcióival szemben (és ki ne szeretné hatástalanítani a konkurencia árakcióit, igaz?);
– az ügyfélhűség erősítésén keresztül csökkenti a lemorzsolódó, elvesztett vevők számát;
– lehetővé teszi a marketing kiadások csökkentését (már ez önmagában megér egy próbát!);
– emeli a sikeres értékesítési ciklusok arányát;
– lehetővé teszi, hogy Te válaszd ki és tartsd meg a legjobb ügyfeleidet;
– a legjobb munkaerőt vonzza cégedhez!
Röviden összefoglalva: a márka haszna, hogy segít ügyfeleidet egy életre megfogni, és elősegíti céged hosszú távú, profitábilis növekedését.
Mikor egy ismerős márkával találkozol, azonnal beugrik egy gondolat, egy ér-zelem, egy elvárás, vagy összefoglalva: egy asszociáció. Az asszociáció pedig a legerősebb eszköz, ami a memóriába örökre bevéshet valamit.
A márkaépítés nem egyoldalú folyamat: a vevők is igénylik. Számukra egy jó márka egyszerűbb választást jelent, sőt, az önképük is javul, amikor számukra vonzó márkát vásárolnak. Te is magabiztosabb leszel egy Mercedesben, mint egy Suzukiban. A vevőnek ezen kívül a márka megadja a csoporthoz tartozás érzését is, ami megnyugtató, ami növeli a bizalmat, és csökkenti a kockázat érzését.
Egyértelmű: a jó márka a cég és a vevő számára egyaránt nyeremény!

A MÁRKAÉPÍTÉS TÉGLÁI
A kiindulási alapunk nagyon egyszerű: Vevőiddel és célpiacoddal való MINDEN tudatos és véletlen kontaktus márkát épít vagy rombol. Népszerű tévhit, hogy a márkaépítés cégen kívül folyik. Az eredményét valóban ott éri el, de a márkád erejét az határozza meg, hogy a céged dolgozói felvállalják-e a márka értékeit, üzenetét.
A márkahűség hagyományos tényezői: a konzisztens minőség, az ügyfélkapcsolat, és az ár.
A minőséget és az ügyfélkapcsolatot pedig a cég dolgozói alakítják ki. Céged dolgozói adnak emberi arcot a márkádnak. Az ő és a vevők közti viszony határozza meg a márkád és a piac közti viszonyt.

(Folytatjuk)
Wolf Gábor
Marketing Commando

2006.12.07. 11:22
   Regio Regia magazin


134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás