szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Tudatos márkaépítés II.

Tudatos márkaépítés II.

A márkaépítés nem csak a nagyok játékszere. Márkádat rengeteg tényező befolyásolja, a hatás pedig egyenesen céged versenyképességét és profitját javítja - vagy rontja. Mitől függ a márkád ereje, hogyan akadályozd meg a bomlasztó tényezőket, és hogyan szerezhetsz jó imázst a cégednek?

Egy személyes kérdés: azért olvasod ezt a cikket, mert szeretsz olvasni, vagy azért, mert olyan marketing eszközökkel akarod felvértezni magadat, amivel sikeresebbé teheted a cégedet? Mindkét válasz jó, de ha a második, akkor itt egy feladat: Írd le, vagy legalább gondold végig, hogy vevőid milyen frontokon kerülnek kapcsolatba a cégeddel. Hadd segítsek egy pár példával:
REKLÁM - milyen üzenetet közvetít a céged, terméked, szolgáltatásod reklámja? Milyen hangulatot kelt a reklám? Erősíti a márkádat, vagy egy új szemponttal, új üzenettel zavarja össze a vevőket? A márkaépítést azok a reklámok támogatják, amelyek folyamatosan ugyanazzal az üzenettel bombázzák a vevőket, a márkának a legfontosabb aspektusát hangsúlyozzák. Persze ehhez az kell, hogy cégednek legyen egy jól kidolgozott, ügyfeleken letesztelt, mindenen átívelő kulcsüzenete.
PR - médiamegjelenéseid pozitívak vagy negatívak? Ez az egyik legveszélyesebb terület, hiszen évekig dolgozhatsz a márkaépítésen, aztán jön egy rossz hír - mindegy, hogy igaz vagy hamis - és egy hét alatt lerombolja a márkádat. Jó példa erre az Arthur Andersen, ami évtizedekig a világ egyik legnagyobb, legpatinásabb pénzügyi tanácsadó cége volt, de az Enron botrány pár rövid hét alatt teljesen tönkretette. De a Postabank is megszenvedte ezt: egyetlen rémhírből országos pánik lett és még aznap ezrek vették ki a pénzüket vagy vitték számlájukat más bankhoz. Ezeket kivédeni külön tudomány. Most koncentráljunk arra, hogy ha cégednek van valami érdekes, fontos sajtóközleménye, média-megjelenése, akkor az is a fő marketing üzenetet kell, hogy tükrözze, erősítse.
ÉRTÉKESÍTŐK - legyen szó akár ügynökökről, akár bolti eladókról, az értékesítők kritikus szerepet töltenek be a márkád építésében - vagy rombolásában. Vajon az értékesítők csak eladógépek, vagy képesek és motiváltak arra, hogy kapcsolatot tartsanak a vevőkkel? Csak kiszolgáló-személyzet, vagy inkább tanácsadó, akihez a vevő bármikor segítségért fordulhat? Ez alapvetően határozza meg, hogy a vevőid cégedet, márkádat csupán egy pénzt árura cserélő fekete doboznak tekintik, akit azonnal otthagynak egy olcsóbb dobozért, vagy egy társnak, akiben bízhatnak, akihez fordulhatnak - és akitől boldogan vásárolnak? Ehhez pedig nem kell sok, csak egy kis figyelmesség és egy kis idő.
Egy pincér jön, a kezedbe nyomja az étlapot, felveszi a rendelést, majd kihozza az ételt, és talán harmadszorra észreveszi, ha jelzel neki. Egy jó pincér megkérdezi, hogy mit szeretsz, ízesen mesél a kínálatról, élvezettel ajánl, és néha csak úgy, mikor elmegy az asztalod mellett, megkérdezi, hogy ízlik-e az étel és hogy minden rendben van-e, kérsz-e valamit. A Te értékesítőid milyen pincérek lennének?
ÜGYFÉLKAPCSOLAT - legyen szó akár egy telefonos ügyfélkapcsolatosról, aki egy érdeklődő ügyfélnek segít a tájékozódásban, vagy egy szervizesről, aki egy reklamáló vevővel kerül szembe, a reakciójuk kulcsfontosságú a márkád építésében. Az udvariasság és az "ügyfélnek mindig igaza van" mentalitás kötelező, erre ne is vesztegessük az időt. A márkaépítéshez ezen a fronton két dolog szükséges: (1) meghallgatni, megérteni, átérezni a vevő kérdését, problémáját, és számára érezhetővé tenni, hogy mindent megteszünk azért, hogy segítsünk neki, (2) megragadni minden alkalmat, hogy közvetítsük a márka fő üzenetét.

A cégen belüli márkaépítésnek két fontos eleme van:
1. Példamutatás. Céged dolgozói a vezetők példájából sokat tanulnak. Vajon a vezetők tisztelik a vevőket? Tisztelettel beszélnek róluk a belső üléseken? Érdeklődnek a problémáik iránt és veszik az időt és fáradságot, hogy segítsenek azt megoldani?

2. Belső kommunikáció. Céged minden dolgozójának kívülről kell tudnia a cég fő üzenetét. Az első ilyen az IBM volt, ahol kiadták a parancsot: ha a cég bármely dolgozójától megkérdezik: mit csinál az IBM, azt kell válaszolni: "Az IBM megoldásokat szállít". Ez óriásit lökött a cég külső megítélésén, a márka karakterén, és bár azóta idejét múlt lett ez a kifejezés - ma már a zöldséges is megoldásokat szállít - jó példa minden cég számára. Hogyan fogalmazható meg egy-két mondatban a céged lényege? Milyen problémára kínál megoldást? Ki a fő célcsoportja? Milyen haszna válik a célcsoportodnak abból, ha cégedtől vásárol?
Fogalmazd meg ezt két mondatban, teszteld le pár ügyfelednél, majd gondoskodj róla, hogy a cégednél mindenki szóról szóra megtanulja!

A fülelő márka
A márka, mivel kapcsolatépítő eszköz, nem csak a cégeden múlik, hanem a vevőkön is. Ezért fontos, hogy a kapcsolat kétoldalú legyen, és hogy kérj rendszeres visszajelzést vevőidtől.
A piac visszajelzése, az ügyfelek véleménye nélkül rendkívül kockázatos márkát építeni, hiszen nem tudhatod: milyen lesz a hatása. Ha egy tesztelés nélküli marketing akció sikertelen, az nem csak kidobott pénz, de meglévő ügyfeleidet is elidegenítheti.
Biztos van akár csak két-három visszatérő vevőd, akitől megkérdezheted:
- mi a legfontosabb számára a veled való kapcsolatban?
- mi a legnagyobb előny, amit számára a veled való üzlet hozott?
- milyen frontokon került kapcsolatba cégeddel és milyenek voltak a tapasztalatai?

Hidd el: nagyon elgondolkodtató válaszokat fogsz kapni, amik mind remekül használhatók lesznek a márkád építésében és erősítésében.
A mai gazdasági helyzetben, mikor az eleve takarékos marketing költségvetéseket még jobban össze kell húzni, különösen fontos, hogy időt és egy kis pénzt szánj a tesztelésre, a vevőid, piacod megkérdezésére. A bölcs cégek ezt most végzik el, hogy márkaépítő tevékenységeik hajszálpontosan a célközönségre szabottak legyenek.
És ezek a márkák a megfelelő időben megfelelő pozícióban lesznek a győzelemhez!
Ezt a hangot, ezt a csoportot kell megtalálnod a marketingeddel, és garantáltan nagyobb sikered lesz, mint ha mindenkire célzol és a statisztikára bízod a reklámod hatékonyságát.
Sok sikert a hang megtalálásához!

Wolf Gábor
Marketing Commando

2006.12.20. 10:56
   Regio Regia magazin


135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás