szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


„Csillag születik”: magyarországi egye

Történelmi pillanatok Kisbéren
„Csillag születik”: magyarországi egyesfogat-hajtás

Fiatal, ám annál ígéretesebb sportág született, majd erősödött világszínvonalúvá az elmúlt néhány esztendő alatt a szemünk láttára. Az egyesfogat-hajtás Magyarországon hosszú időn át méltatlanul a háttérbe szorult. A sportág története itthon csupán két évtizedre tekint vissza. Mára azonban a kisbéri központtal működő egyesfogat-hajtás komoly nemzetközi eredményeket ért el.  Elismertségüket az mutatja a legjobban, hogy Magyarországon – a világon elsőként – rendezhettek meg CAIO egyesfogat-hajtó versenyt, 2012-ben pedig Győr és Kisbér adhat otthont az egyesfogat-hajtó világbajnokságnak. A sportág eddigi történetéről, a közeljövő terveiről az egyesfogat-hajtók szövetségi kapitányát, Jámbor Vilmost kérdeztük.

– Miért nem lett népszerűbb előbb ez a sport Magyarországon?
– Ennek főképp történelmi okai lehetnek, hiszen az egyesfogat-hajtás nem egy idegen hajtási stílus a magyarok számára. A régi időkben a szegényebb parasztok, a városi konflisok, a kisasszonyfogatok mind-mind egyesfogatok voltak. Magyarországon valószínűleg azért tagadtuk a hagyományát, mert egyszerűen „szegénység-szagú”, úgy tartották ez a „nyírségi taliga”.

– Mikortól datálható a hazai egyesfogat-hajtás története?
– A 80-as évek végén a sportban a fokozatosság megkövetelte az egyesfogatokat és a póni fogatokat is. Ettől kezdve beszélhetünk egyesfogat-hajtásról idehaza. A modernkori egyesfogat-hajtás a 2006-os világbajnoki évhez kötődik. Létrehoztuk az egyesfogat-hajtók szövetségét és kapitányunknak Dr. Sahin Tóth Tibort választottuk. Több sikertelen hazai bajnokság következett, s bár a világban virágzott az egyesfogat-hajtás, mi még nem tudtunk átütő sikereket elérni. Végül több csoport is összeállt, s közös edzőtábort szerveztünk, ahová meghívtuk a világ vezető szaktekintélyeit, tanárait. Aztán elkezdtünk külföldre járni versenyezni, illetve külföldről hazacsábítani a versenyzőinket. Az egyesfogat-hajtás központja Kisbér lett, és itt rendezhettük meg azt a nemzetközi fogathajtó versenyt is, amely a magyar fogathajtás történetében egyedülálló volt. Már az első alkalommal tiszteletét tette nálunk a világ elitje, tizenöt ország részvételével bonyolíthattunk le egy rendkívül nívós versenyt. Mindez természetesen lökést adott a sportágnak, kinyitotta szemünket.

– Hol tartanak ma?
– Minőségi javulás következett. Magyarországra, Borotára került a világ első számú egyesfogat-hajtó lova, illetve Farkas József, Szilágyi Zsolt, Lantos Gábor nevével fémjelzett istálló behozott jó pár nagyon jó minőségű félvér lovat. Mindehhez hozzájött, hogy olyan erős versenyzők is megjelentek a színen, mint Fábián László, Gáspár Szilvia. Ebből adódóan erős magyar bajnokságot sikerült megszerveznünk. Rövid, de igazán tartalmas múlt tehát a miénk.
2008-ban a világbajnokságon már a magyarok – egyéniben és csapatban is – bronz-érmesek lettek  a díjhajtásban. Csak egy baleset miatt nem sikerült az összetettben komolyabb eredményt elérnünk. De letettük a névjegyünket, s a világ megtudta, hogy velünk magyarokkal bizony számolni kell.

– Milyen volt a 2009-es esztendő?
– A tavalyi a felkészülés éve volt. Újabb szenzációs ló és újabb fantasztikus hajtók: Bajáki Ferenc, Saru Zsolt. Ők itt készülnek Kisbéren. Még magasabbra került az a bizonyos léc.
A magyar egyesfogat-hajtás igazi elismerése azonban az volt, hogy megrendezhettük a világon az első CAIO egyesfogat-hajtó versenyt, melyen tizenkilenc ország vett részt. Ehhez fogható rendezvény az egyesfogat-hajtásban még soha sehol a világon nem volt. Ez a rendezvény mérföldkő a sportág történetében, s egyúttal elismerése annak, hogy a magyar egyesfogat-hajtás nem csak él, hanem a világon számottevő tényező. A világranglista első nyolc helyezettje között van versenyzőnk, s a nemzetközi versenyeken sikeresen vesznek részt a magyar egyesfogat-hajtók.
2009 a szakvezetésben is nagy változást hozott: szövetségi kapitánnyá választottak, a válogatott edzője pedig az ugyancsak kisbéri Udvardi Zoltán lett. Tizenhat versenyző je-lentkezett a válogatottba kerülésért harminc lóval – erre még példa sem volt az elmúlt évek alatt.

– Milyen terveik vannak 2010-re, illetve a későbbi időszakra?
– Az eddig elért eredmények igazi jelentősége, hogy 2012-ben Magyarországon lesz az egyesfogat-hajtó világbajnokság, Győr-Kisbér közös szervezésében. Történelmi jelentőségű eseményre számítunk, amelyre az ETO Stadion impozáns épületében kerül majd sor, lovas világbajnokságot ilyen helyen még soha sem rendeztek. A kettes-, illetve a négyesfogat-hajtók szakvezetése is felsorakozott emögé. Győrben százezres tömeget várunk majd erre a lovas fiesztára.
Éppen ebből adódóan 2010-ben Kisbéren nem lesz verseny, mert óriási beruházásokat tervezünk. Terveinkben egy nemzetközi, profi egyesfogat-hajtó központ építése szerepel, illetve egy hajtó- és egy spanyol lovasiskola létrehozása, melyet Kisbér városa, EPONA Lovasiskola, illetve az id. Jámbor Vilmos Fogathajtó Egyesület szervez. Több mint 100 milliós beruházás lesz. A pályázati önerő már rendelkezésünkre áll, a pályázat januárban lett beadva, s bízunk benne, hogy nyertes lesz. Ha igen, 2010-ben már szeretnénk át is adni.
Egy kisbéri középiskolát szeretnénk kialakítani a királyi ménes intézményeinek, illetve az id. Jámbor Vilmos Fogathajtó Központ infrastruktúrájának a bevonásával. A cél egy nemzetközi méretű fedeles lovarda, bemelegítő lovardával, pályákkal, kollégiummal, tantermekkel, bemutató hellyel. Azt szeretnénk, hogy a szakmát itt a lehető legmagasabb szinten lehessen tanítani és gyakorolni. Világbajnokokat akarunk itt nevelni, négy évfolyamon, 80 diákkal. Természetesen a hallgatókon kívül ez sok új munkahelyet is jelent majd.
Az egyesfogat-hajtásnak van esélye arra is, hogy olimpiára kerüljön, sőt akár tömeg-sporttá is válhat. A fogathajtás a gazdagok sportja, az egyesfogat-hajtás viszont nem az, sokak számára elérhető lehet. Olyan emberek gyülekezete, akik szeretik egymást, összetartóak, szeretnek egymással beszélgetni, segíteni, s rendszerint akiknél a másik eredménye fontosabb, mint a sajátja. Cél: Győrben megtölteni a stadiont az érdeklődőkkel, és természetesen elhozni az aranyérmet.

Cseh Teréz

2010.03.29. 09:26
   Üzleti magazin


133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás