Az ÉDV Zrt. egyeztet az önkormányzatokkal
Az Észak-dunántúli térség meghatározó vízszolgáltatója márciusban találkozóra hívta partnereit, az önkormányzatokat. A párbeszéd célja az elmúlt időszak eredményeinek és a következő év terveinek ismertetése és egyeztetése volt a partnerekkel.
Az Északdunántúli Vízmű Zrt. legfontosabb feladata az ivóvízellátás, a keletkező szennyvizek szakszerű elvezetése és tisztítása, a szennyvíziszap kezelése és ártalommentes elhelyezése a természetben. Működésében kiemelt partnerei a települési önkormányzatok, ezért évente kétszer, tavasszal és ősszel konzultációra hívja őket vízmű üzemei kapcsán. Idén az Oroszlány Kisbér Vízmű Üzem működési területén lévő települések vezetőivel Kecskéden és Kisbéren, az Esztergom-Dorog Vízmű Üzem területéről Dorogon, a Tatabánya-Tata-BIRV Vízmű Üzem területéről pedig Kocson tartották megbeszéléseiket. Utóbbin már részt vettek az elmúlt fél év során csatlakozott Telki és Budajenő települések képviselői is. Bunda István, az ÉDV Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy megkezdte munkáját a központi telefonos ügyfélszolgálat, amely a fogyasztói irodák telefonforgalmát centra-lizálja. Az eddigi tapasztalatok és az ügyfelek visszajelzései szerint az új alapokra helyezett ügyintézés hatékony és gyors, tehát beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Vasi Imre, az ÉDV Zrt. kereskedelem vezetője kiemelte, hogy egy szolgáltató cég életében a minőségi szolgáltatáson túl a legfontosabb a fogyasztók kiszolgálása. Ennek érdekében alakult meg a már említett központi telefonos ügyfélszolgálat, amelyet önálló, Kereskedelem nevű szervezet létrehozása előzött meg. Így minden információ egy helyen áll rendelkezésre a fogyasztói kérések, panaszok kezeléséhez. A konzultációk során kiderült, hogy mindhárom vízmű üzem tekintetében csökkent a vízfogyasztás a 2009-es esztendőben, s nőtt a kintlévőség. A fogyasztói tartozások kezelésére az ÉDV Zrt. korlátozó csoportot állított fel, amely elsődleges feladata a fo-gyasztókkal való megállapodás a tartozás rendezésére. A növekvő kintlévőségeket és a csökkenő fogyasztást a saját kivitelezésben végrehajtott munkákkal lehet kompenzálni – közműszerelés, földmunkák, hálózatdiagnosztika, vízminta vizsgálatok és szaktanácsadás területén az ÉDV Zrt. ren- delkezik a megfelelő infrastruktúrával, képzett szakembergárdával és megfelelő logisztikai háttérrel.
A 2009-es év során az ÉDV Zrt. összesen 13 millió 321 ezer m3 ivóvizet értékesített és 7 millió 649 ezer m3 szennyvíz került tisztításra. 1 274 millió forint értékben végeztek értéknövelő felújításokat, míg karbantartásra 719 millió forintot fordítottak. Az ivóvíz, illetve szennyvízhálózaton elvégzett munkálatok Komárom-Esztergom, Fejér és Pest megyében, 91 település lakóinak jelentenek biztonságosabb szolgáltatást. A 2010-es fejlesztési terveket jól láthatóan csak szigorú költségtakarékossággal lehet majd biztosítani. A tatai, tatabányai és az esztergomi szennyvíztisztító telepek fejlesztése a következő évben is meghatározó feladatnak számít. A KEOP program keretében megvalósuló nagyarányú beruházás várhatóan 2011-re készül el, s a fejlesztés segítségével a szennyvíztisztító telepek al-kalmasak lesznek a szigorodó kibocsátási határértéket tartani. Kreitner Krisztina az ÉDV Zrt. PR vezetője kérdésünkre elmondta, hogy a polgármesterek mindenképpen hasznosnak találják az őszi és tavaszi találkozókat, ahol hosszabb távú, stratégiai elképzelésekről és a működést bemutató összesítő adatokról, díjszabásról hallanak. Természetesen nem csak kétszer találkoznak a partnereikkel az év során – az üzemvezetők napi kapcsolatban állnak a települések vezetőivel, hiszen összhangba hozzák pl: az út- és járdafelújításokat a vezetékcserékkel, s a szakmai együttműködés a beruházási tervek elkészítésénél is megmutatkozik. Emellett az ÉDV Zrt. központi vezetése is bármikor elérhető partnerei számára. A fogyasztók a gyors és hatékony ügyintézés érdekében létrehozott központi telefonos ügyfélszolgálaton, a 06 40 555 222 –es telefonszámon tudják elérni az ÉDV Zrt. ügyintézőit. Meghibásodás esetén az ingyenesen hívható 06 80 426 426-os telefonszámon tudják bejelenteni a problémát a diszpécserszolgálatnak. |