Tereptriál: kőbányában bőgtek az autók Tizenkét speciális szakasz várt a résztvevőkre
Június első hétvégéjén rendezték meg a Négy Évszak Triál Tatabánya sorozat első versenyét a megyeszékhelyen, a 100-as út melletti kőbányában. A verseny egyben a Magyar Terepjáró Triál Egyesület országos bajnokságának negyedik futama volt.
Sár és sziklák és ez még nem elég... A szervezők – a Tatabányai 4x4 Autósport Egyesület, a Triál 4x4 és az Xtreme Kóborlók Egyesület tagjai – a terepviszonyokat még nehezebbé tették. Ennek ellenére a járművek zöme a legmeredekebb hegyoldalakon is felkúszott, bár közben többször elbőgték magukat. Szinte a fizika törvényeit meghazudtolva teljesítették feladataikat a résztvevők. A győztesek: Original: Eigner Mihály. Modified: Kőrösfalvi Zoltán és Tóth Vica Andrea. Standard: Takács János és Takács Attila. Promodified: Boros Csaba és Széplaki Ernő. Ekési Pállal, az egyik szervezővel beszélgettünk a különleges versenyről. – Reményeink szerint egyre többen ismerik, rohamosan nő a népszerűsége ennek az érdekes sportnak. Egy speciális jármű segítségével a versenyző végigmanőverez, -egyensúlyoz az erre a célra kialakított pályán, úgy, hogy közben minél kevesebb büntetőpontot kapjon. A jármű lehet kerékpár, motor és autó. Esetünkben az utóbbi.
– Mióta „triáloznak” az autósok Tatabányán? – Két és fél éve alakult meg a Tatabányai 4x4 Autósport Egyesület. Az aktív tagok száma húsz körüli, közöttük vannak neves versenyzők is, például Boros Csaba és Ekési Sándor. A célunk, hogy bekerüljünk az országos vérkeringésbe.
– Mit kell tudni a júniusi versenyről? – Az úgynevezett utcai közeli (enyhén átalakított) és az épített kategóriában mérhették össze tudásukat a résztvevők. Tizenkét speciális szakaszt építettünk, karók-szalagok között kellett haladni, megállni, tolatni. Még gyalog is nehéz, centimétereken múlnak a hibapontok. Két-két pályabíró pontozta a szakaszokat.
– Mi minden dönthetett a versenyzők között? – A súly-lóerő arány, a súlypont, a fordulékonyság, a hasmagasság és nem utolsósorban a sofőr összeszokottsága a mitfahrerrel.
|