Ahol a megbízhatóság és az ügyfélközpontúság az alapelv Az Alba Takarék, a magyar forintok őrzője
Székesfehérvár belvárosában vagy harminc pénzintézet található. Szoktuk mondani, ha bezár egy üzlet, „Vagy bank vagy kaszinó lesz a helyén…” Ebben a túlkínálati versenyben, a kecsegtető reklámok, THM-ek, EBKM-ek, hitelkonstrukciók világában még a szakemberek is nehezen igazodnak el. Arra voltam kíváncsi, milyen érvek szólnak amellett, hogy a Táncsics utcai szövetkezeti hitelintézet szolgáltatásait válasszuk?
A fél évszázad kötelez 1958 óta működnek. A hajdan tízezer forintos jegyzett tőkével induló takarékszövetkezetből mára milliárdos törzstőkéjű pénzintézetté vált az Alba Takarékszövetkezet. Igazi sikertörténet, ahogy egy kis faluból indulva a szervezettség és ésszerű gazdálkodás révén megerősítette pozícióját, a szövetkezeti „rangsor” első harmadába küzdve magát. És nincs megállás: korszerűsítenek, megújulnak, naprakész tudásúak. Az ügyfelek jobb tájékoztatása érdekében időszakonként Hírlevelet küldenek, a számlakivonatokon megjelentetik a legfrissebb információkat, s igazán informatív és fiatalos a honlapjuk (www.alba-takarek.hu). Szolgáltatásaik lépést tartanak a 21. századi elvárásokkal: széf, netbank, számlanyitás online segítséggel, interaktivitás lehetőségét adva. A kis településeken, a városokban egyaránt igyekeznek odafigyelni a közösségek, civil szervezetek támogatására. E társadalmi felelősségvállalás jegyében hirdették meg a Mindenki egyért, egy mindenkiért pályázatot, melynek három pillére: a kultúra, a hagyományőrzés és a család. A vezetőség maga a hármas egység Hoffmann Józsefné elnök, Krebsz János általános ügyvezető, Korb Tiborné ügyvezető-főkönyvelő – életük szinte összeforrt a takarékszövetkezet létével. Az alapelvekben szinte mindig egyetértenek, kiegészítik egymást a több évtizedes közös munka révén, ám a megvalósítási módban teljesen ellentétesen is gondolkodhatnak. Akár viták során született az eredmény, akár nem – a döntéshozatal után mindhárman ezt képviselik.
Miért ők, miért nem egy bank? A kondíciók nem kedvezőtlenebbek, mint a kereskedelmi bankoké. Jellemzően azonban a külföldi tulajdonosú nagy pénzintézetek a nyereségüket nem forgatják vissza a helyi gazdaságba, míg a 100%-ban hazai tulajdonban lévő szövetkezet eredménye a hazai nemzetgazdaságot erősíti, és magyar munkahelyet tart meg.
Miért nem másik takarékszövetkezet? Kb. 113-an lehetnek a pénzpiacon. A szövetkezeti elv közös, ám az egymás területére átlépés ez ellen hat. Az Alba Takarékszövetkezet nem veszi föl ezt a kesztyűt. A 2001-es váltás óta (akkor egyesült Alba néven a Mór és Vidéke a Mezőség Takarékszövetkezettel) az a cél, hogy 21 kirendeltségükön két budapesti kerület, valamint a móri, fehérvári és dunaújvárosi kistérségek vállalkozóinak, önkormányzatainak, civil szervezeteinek és lakosságának pénzügyi szolgáltatásokat nyújtsanak. Elsősorban nem a további terjeszkedés, hanem a meglévő ügyfélkör minőségi kiszolgálása fontos, illetve a naprakész konstrukciók révén új ügyfelek megnyerése. De azért is érdemes hozzájuk fordulni, mert az Alba Takarékszövetkezetnél helyben, szinte azonnal megszületnek a döntések, nem kell a központtól minden folyamathoz engedélyt kérni, ismerik a helyi cégeket, így az ügyintézés ideje lényegesen lerövidül. Márpedig az idő egy pályázat, egy beruházás, beszerzés stb. elindításakor igencsak meghatározó tényező.
„Együtt-működünk” A hagyományos lakossági szolgáltatások mellett a takarékszövetkezet mindig különös figyelmet fordított a vállalkozói réteg minél szélesebb körű kiszolgálására. Ennek köszönhetően megrendelőik között a több száz milliós nagyvállalkozástól az egyéni vállalkozóig mindenki megtalálható. Vállalkozói ügyfeleiknek komplett pénzügyi csomagot kínálnak, kezdve a mindennapi működéshez szükséges számlavezetéssel, de segítenek az átmeneti likviditási gondok kezelésében, vagy komolyabb hosszútávú beruházások kivitelezésében is. Szemükben minden üzleti siker alapja a megbízható stabil partneri kapcsolat fenntartása. Üzleti filozófiájukat méltón reprezentálja szlogenjük, miszerint: „együtt-működünk”.
Dr. Göde Andrea |