szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Keresd a helyi élelmiszereket!

A helyi élelmiszerek fogyasztásának ösztönzésére több mint 2.600 hazai élelmiszertermelő elérhetőségeit tartalmazó nyilvános, helyi termelői adatbázist hoztak létre termelői szervezetek az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapjának támogatásával.

Az online adatbázis, a www.keresdahelyitkampany.hu, a VAN alapítvány "Keresd a helyit!" elnevezésű közösségi programjának egyik eleme. Az alapítvány közleményében azt írta: a szemléletformáló, komplex kommunikációs kampány a helyi élelmiszerek fogyasztására ösztönöz Magyarország hat vidéki régiójában.
A 2011 decemberében elindított "Keresd a helyit!" program fő célja, hogy informatív és szemléletformáló módon – a fogyasztók, a termelők és a helyi gazdaság szempontjait egyaránt hangsúlyozva – hívja fel a figyelmet a helyi élelmiszerek fogyasztásának fontosságára.
A kampány elsődleges célja, hogy változatos és a közvéleményt széles körben elérő kommunikációs eszközök és csatornák bevonásával ismertesse meg a helyi termékek fogyasztásának előnyeit, például munkahelymegtartó és gazdaságélénkítő hatásukat, illetve azt, hogy célba juttatásuk alacsonyabb környezetterheléssel jár.

A kampány során 2011 novemberében a VAN Alapítvány megbízásából egy átfogó, reprezentatív, telefonos kutatás készült a hat régióban (Nyugat-Dunántúl, a Közép-Dunántúl, a Dél-Dunántúl, Észak-Magyarország, az Észak-Alföld, Dél-Alföld), amely során régiónként felmérték a helyi élelmiszerek fogyasztásának trendjeit. A kutatást a kampányidőszak végén, 2012 februárjában megismétlik majd, és a felmérés eredményeit regionális tájékoztatók keretében adja közre a VAN Alapítvány.
A kampány intenzív kommunikációs szakaszában, 2011 decemberében átfogó marketingkommunikációs és sajtókampány kezdődött mind a hat régióban, amely jelenleg is tart. Regionális, kistérségi és helyi lapokban, helyi rádiócsatornákon, illetve országszerte 1200 óriásplakáton hívja fel a VAN Alapítvány a kampány legfőbb üzeneteire a figyelmet.

A széles körű online elérést a Keresd a helyit! Facebook-csoportján túl (www.facebook.com/keresdahelyit), egy integrált regionális bannerkampány, valamint a téma iránt elkötelezett közéleti szereplők bevonásával elkészített kisfilmek biztosítják.
"Amikor megkerestek a szervezők, azonnal igent mondtam, hiszen nálam kevesen hisznek jobban a helyi termékek előnyeiben. Amikor Svájcban éltem akkor közelről megtapasztalhattam, hogy mennyit jelent egy közösség számára a helyi összefogás, az, hogy egymás termékeit keresik. Azóta én is így élek, igyekszem a helyi, esetemben a győri illetve Győr környéki termelőktől beszerezni az élelmiszereket." - foglalta össze a programmal kapcsolatos gondolatait Vincze Ottó, válogatott labdarúgó.

Miért így?
A leghatékonyabb életmódváltó kampányok általában edukációs kampányok, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy az emberek megismerkedhessenek alternatív életmódokkal, szemben a tömegmédiumok egyoldalú, kizárólag a fogyasztást előtérbe állító propagandisztikus kommunikációjával.
Ezért kampányuk célja is az, hogy a fiatalok, fiatal gyermekes családok és háztartásvezetők szemléletét úgy alakítsák, hogy környezettudatos magatartásukkal hozzájáruljanak a helyi termékek fogyasztásának bővüléséhez a térségükben. A termelők, és kereskedők, vendéglátósok és szakmai szervezeteik bevonásával pedig törekszünk a helyi véleményvezérek – vállalatvezetők, döntéshozók, pedagógusok – gondolkodásmódjának fejlesztésére is. A fenti célcsoportok gondolkodásmódjának megváltoztatásával ugyanis jó esély van arra, hogy a helyi termékek vásárlásának és fogyasztásának, mint a hétköznapi környezettudatos magatartásnak a szószólóivá és mintaadóivá válnak és ezt közvetítik majd azt a társadalom többi szereplője felé.
A Keresd a helyit kampány fókuszában a helyi, azaz az adott régió termékeinek életvitelünkre és jövőnkre gyakorolt hatásának megismertetése áll. Elsődleges céljuk, hogy széles körben megismertessük helyi termék fogyasztásának előnyeit, így például azok helyi munka-megtartó hatását, és gazdasági jelentőségét, illetve célba juttatásuk alacsonyabb környezetterhelését.

Miért volna rá szükség?
Láttuk őt sütni, főzni, rétest nyújtani, befőzni, aszalni. Ámulva figyeltük a sok-sok csodát, amely kezeik nyomán a nyári vasárnapi ebédek gazdagon terített kerti asztalaira került. Ma is emlékszünk aranyló húsleveikre, réteseikre. Mégis, a nagyvárosi rohanásban egyszerűbb volt leemelni a polcról a konzervet, betenni a kosárba a mirelitet, a zacskós levest. Már teljesen el is felejtettük nagyanyáink kamráit és vendégasztalait, mígnem a Keresd a helyit kampány újra felidézte bennünk a régi ízeket, hagyományokat.
A globalizálódó világ hatására az elmúlt 15 évben gyökeresen átalakultak vásárlási szokásaink. A rohamosan szaporodó szuper és hipermarket hálózatok egyrészt elsorvasztották a klasszikus piacokat, másrészt elfeledtették azt az ősi tudást, amelyek az alapvető élelmiszerek előállításához feltétlenül szükségesek. „Nagyanyám még felvette és megcsókolta a földre hulló kenyeret, anyám soha nem vásárolt volna piac helyett közértben zöldséget, apám pedig busszal és műanyag kannával járt az Erzsébet-híd lábánál található gyógyforráshoz „ásványvízért”. – meséli Vajda Eszter a Zirc melletti Akli Major felélesztője, aki a zirci ciszterci apátság egykor virágzó udvarházában minden szombaton helyi termelői piacot szervez.
Az Akli MajorPiac koncepciója az volt, hogy a hipermarketekben külföldi zöldséget vásárló helyi lakosság a helyben megtermelt alapélelmiszerekhez (burgonya, káposzta, hagyma) piacunkon, a szállítási költség kiesése miatt jóval olcsóbban jut hozzá, és vásárlásával a helyi gazdaságot támogatja. Azt is reméltük, hogy végre elindulhat az egykor virágzó, kistájak közötti árucsere, hogy többé ne kelljen a Bakonyban hevesi helyett egyiptomi dinnyét enni. – emlékszik vissza a kezdetekre Vajda Eszter, aki ma már egy jó piaci napon 20 helyi termelőnek biztosít helyet a major udvarán.
A helyben termelt élelmiszer nemcsak a környezetünket, egészségünket is kíméli. Ahhoz, hogy egy gyümölcs kontinenseket utazzon károsodás nélkül, komoly vegyszer mennyiséggel kell kezelni. Ilyen távolságokból a termelés módjáról sem tudhatunk sokat. Ha mindezt számba vesszük, látnunk kell, hogy a bizalom és a hitelesség helyreállításával a helyi termelői piacok az élelmiszerbiztonság fő garanciái lehetnek. Az Akli MajorPiac létrehozója szerint: „A civil kezdeményezésű helyi termelői piacok óriási sikerének alapvető oka, hogy visszaállították a hagyományos, helyi kisközösségi kontrollt. Nincs olyan akkreditált ellenőrzési rendszer, amelyik többet tudna a termelőről „sokszemű Mari néninél”. Aki megkóstoltatja velünk termékét mielőtt megvennénk, s alkalomadtán teljesíti sajátos kívánságainkat is. Ahogyan azt nagyanyáink is tették.

Hasznosabb, ha hazait veszünk
A barátaim hiába győzködtek, hogy higgyem el sokkal olcsóbb és kellemesebb a heti rendszerességű piacozás, mindig azzal hárítottam el, hogy nekem arra nincs időm, a hipermarketben mindent megkapok egy helyen. Egyetlen érvük előtt aztán pár éve mégiscsak meghajoltam: a közelben termett zöldségeknek-gyümölcsöknek, házi készítményeknek, hazai termékeknek kétségtelenül jobb az ízük.
Sőt, ha egy kicsit jobban utánanézünk, rá kell jönnünk, nemcsak az ízük jobb, de a beltartalmi értékük is jóval magasabb. Vegyük például a paradicsomot. Szépen piroslik a bevásárlóközpontok spanyol, olasz, görög paradicsomja, ám ne feledjük el, ahhoz, hogy legyen ideje hozzánk elérnie, feltehetően zöldebben kellett leszedni, s megkezelni a héját. Az árába pedig bele kell számolni a sok ezer km benzinpénzét, a vámot, a nagy- és kiskereskedői hasznot, a szupermarketek fenntartási költségeit, a rengeteg feleslegesen felhasznált csomagolóanyagot és még sorolhatnánk.
De térjünk vissza a tápértékhez. Ha valaki tanulmányozta már a bolti sajtok, felvágottak, kész és félkész áruk csomagolásán feltűntetett összetevőket egy dolog biztosan feltűnhetett neki: ez az E jelzések sokasága. Ezek a színezékek, tartósítószerek és egyéb állományjavítók kellenek ahhoz, hogy ezek a termékek hosszú ideig kibírják a polcokon, s legyen színük-ízük még egyáltalán, mire a kosarunkba kerülnek. A helyben termelt árunak viszont nem kell napokig utaznia szennyezve a környezetet. A házi készítményeket régi, tartósítószer mentes receptek alapján készítik, megőrizve a bennük lévő vitaminokat, ásványi anyagokat. S azt se feledjük el, hogy a hazai termékek vásárlásával, a saját pénztárcánk kímélésén túl, a helyi gazdaságoknak kedvezünk. A régi mondás szerint „az vagy, amit megeszel!” Bele se merek gondolni, mi lennék, ha pár éve nem beszélnek rá barátaim a piacozásra.

Mit csinált eddig a Keresd a helyit! kampány?
- 2011 novemberében egy átfogó telefonos kutatással felmérték a helyi élelmiszerek fogyasztásának trendjeit
- 2011 decemberében 10 hetes átfogó edukatív ATL kampányba kezdtek mind a hat régióban, amely során regionális és helyi lapok, helyi rádiócsatornák, online portálok és outdoor felületek bevonásával, valamint sajtóközleményekkel hívták fel a kampány üzenetére a figyelmet az ország hat régiójában
- 2011 decemberében tematikus portált indítottak a www.keresdahelyitkampany.hu címen, amelyen a „Keresd a helyit” kampány aktualitásai és kampányhoz csatlakozó helyi termelők kereshető adatbázisa is elérhetővé vált. A weboldal üzemeltetését és fejlesztését a van. alapítvány 5 évig biztosítja.
- 2012 januárjától márkanagykövetek bevonásával, klasszikus PR aktivitással és vírusfilmekkel erősítik a kampány kommunikációját.
- 2012 januárjában régiónként 300 ezer, azaz összesen 1,800,000 darab – a kampány jelmondatával és logójával ellátott – ingyenes, környezetbarát csomagolóanyagot osztottak ki azoknak a termelőknek és szervezeteknek, akik csatlakoztak a kampányhoz és regisztráltak a weboldalon.
- 2012 februárjában megismételik a kampányt megelőző awareness kutatást és annak megállapításait sajtótájékoztató és sajtóközlemény formájában is közreadják.
Forrás:richpoi.com

2012.02.02. 09:59
   Regio Regia magazin


143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás