szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Rivalizálás helyett együttműködés

Az összehangolt terület- és településfejlesztés mindenkinek előnyös
Rivalizálás helyett együttműködés

Nem hinném, hogy volna olyan lakója e hazának, aki ne bosszankodott volna már azon, hogy micsoda pazarlás folyik időnként egy-egy fejlesztési területen; vagy azon, hogy mennyire nincsenek összehangolva egymással a közlekedési, illetve más jellegű beruházások. Elkészül egy ipari létesítmény, majd kiderül, hogy nincs hozzávezető út, vagy iskolákat újítanak fel, csak épp a gyerekek hiányoznak belőle. Éppen ezért örültem, amikor Czunyiné dr. Bertalan Judit arról beszélt Komárom város nagy vállalkozói előtt az épülő új Duna-híd kapcsán, hogy a kormányzat ma már nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az országos, a regionális, a megyei és a helyi fejlesztések összhangban legyenek, erősítsék egymást, ne pedig rivalizáljanak. A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottjával ennek az összhangnak a jelentőségéről beszélgettünk.

- Milyen okok vezettek a terület- és településfejlesztés ilyen fokú elszigetelődéséhez?
- Az egyes települések ipari jellegű beruházásai, út- és infrastruktúra fejlesztései, vagy a településfejlesztéshez kapcsolódó pályázatok spóraszerűen elszórva, nem összefüggő rendszerben kerültek támogatásra. Persze maguk a beruházások előremutatóak, hiszen az jó, ha egy megyében van fejlődés. Ugyanakkor nem volt semmiféle rendszer, amely összehangolta volna, hogy egy-egy fejlesztés vajon milyen hatással lehet a környező településekre, vagy a megye egészének fejlődésére.

- Mi minden történt a jobbítás érdekében?
- Amennyire csak lehetett, már a 2007-2013-as fejlesztési ciklusban is igyekezett a kormányzat figyelmet fordítani arra, hogy olyan pályázatok legyenek kiírva, ahol az egyes beruházások egymást erősítik, illetve, hogy egy megye fejlesztési potenciálja összhangba kerüljön a reális lehetőségeivel. Például egy állami ösztönzésű vasút, vagy hídépítés esetében fontos, hogy a városhoz vezető utak összefüggésrendszerben legyenek olyan belterületi utakkal, amelyek rávezetik az ipari park vagy a szolgáltató szektor szállítási igényeit. Hasonlóan fontos a munkahelyteremtés esetében is ez az összhang, például a közösségi közlekedéssel, vagy az úthálózat-fejlesztéssel. Ha épül, mondjuk, egy gazdasági beruházás, ahol sok új munkahely születik, alapvető fontosságú, hogy az azt körülvevő úthálózat alkalmas legyen a munkavállalók, vagy egyéb ehhez kapcsolódó közlekedési igény kiszolgálására. A lényeg tehát az, hogy az egyes beruházások ne konkuráljanak egymással az uniós források maximalizálásáért, hanem kezdjenek el együtt gondolkodni a közös érdekeikről, találják meg a közös pontokat. Olyasmire gondolok, hogy például konszenzusra kell jutniuk a települést elkerülő ipari utak tervezésében; el kell érniük, hogy a település élhetősége és a munkahelyteremtés között ne alakuljon ki ellentmondás; célként kell kitűzniük, hogy a városok fejlesztései megyei szinten összefésültek legyenek. Ez már csak azért is előnyös, mert ha minden település fejlesztési szándéka ismert, akkor ezeket ütemezni lehet, így senki sem marad ki, és nem csak az tud fejlődni, aki nagyobb lobbyerővel rendelkezik.

- Mi ennek az összehangolásnak a fóruma?
- 2011-ben a megyei önkormányzatok feladatai átszervezésre kerültek, és ennek kapcsán a megyei önkormányzatok a megyei területfejlesztési feladatok koordinálását is átvették. A megyék korábban is rendelkeztek fejlesztési tervekkel, de ezek még nem álltak feltétlenül összhangban a városok és egyéb települések saját terveivel. A megyei önkormányzatunk az uniós pályázatoknak megfelelően munkabizottságokat hozott létre, ezek a gazdaság és iparfejlesztés, a humánerőforrás-fejlesztés, az intézményfejlesztés fórumai. A járási tankerületek is kiveszik majd a részüket ebből a munkából, hiszen az oktatás területén is fontos, hogy felmérjük a valós igényeket, és a lehetőségeket.

- Említene néhány fontosabb megyei beruházást, ahol ennek az összhangnak a megteremtése, az erre való törekvés már érvényesülni tud?
- Folyamatban van egy Oroszlány- Környe-Tata ipari közforgalmú elkerülő út, Komárom esetében már elkészült a körforgalomnál az az elkerülő lehajtó út, ami alkalmas lesz arra, hogy a 13-as úton keresztül a 81-es útra levezesse az új Duna-híd forgalmát. Nagyon fontosak az ipari parki szereplők folyamatos telephelyfejlesztései, csarnokbővítései, az egyik legfigyelemreméltóbb közülük a Bridgestone új gyártócsarnoka, melyet a Kormány kiemelt beruházássá nyilvánított, és ennek a fejlesztésnek eredményeként 2014-2015-re 500 új munkahely teremtődik. Miniszterelnök úr fontos fejlesztésként bejelentette az M1-Esztergom direkt ágának a terveztetését, az is eldőlt, hogy a vasút a Piliscsaba-Esztergom szakaszon megújulhat, tehermentesítve ezzel az amúgy is nagyon forgalmas 10-es főutat. A  KDOP-4.2.1/A-11-2012-0004 útfelújítási projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, a Közép-Dunántúli Operatív Program keretében kerül megvalósításra. A konstrukció célja a megfelelő sűrűségű és jó minőségű alsóbbrendű közúthálózat biztosításával a kistérségek kohéziójának erősítése, a kistérségi központok népességmegtartó képességének javítása, a városi szolgáltatások elérésének elősegítése. A projekt keretében 18,8 kilométeres szakaszon megújul a Tát-Tarján-Tatabánya összekötő út. Több, a megye ipari parkjait, illetve a megyéket összekötő út felújítása is megindulhat, és remélhetőleg egyre több területen sikerül megteremtenünk ezt a kívánatos összhangot. A végcél az, hogy ezek az összehangolások a lehető legszélesebb körben megtörténjenek, hiszen a közeljövőben hiába költünk el több mint 10 MD forintot a tatabányai Szent Borbála Kórházra, ha mindez nem lesz összhangban az úthálózat fejlesztésével. Elkerülhetetlen tehát, hogy a teherforgalmat az arra megépített utakra tereljük, a személyforgalmi úthálózatunk pedig alkalmassá váljon arra, hogy a kitűzött céljainkat, mint például az egészségügyi ellátást – rajtuk keresztül el tudjuk érni.

Cseh Teréz

2013.05.29. 13:06
   Üzleti magazin


133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás