Ötszázan adtak választ a kérdésekre Közvélemény-kutatás Tatán
Január végén Michl József polgármester kezdeményezésére közvélemény kutatást tartott a Kutatópont Kft.a városban, melynek során 500 tatai polgár válaszolt telefonon a feltett kérdésekre. Az önkormányzat kíváncsi volt az emberek véleményére, szeretett volna képet kapni arról, miben látnak okot a változásra a polgárok, és mit javasolnak az elindult változások folytatásánál.
Fontos az emberek véleménye – A kutatás nagy segítség az idén ötéves Magyary-tervünk megújításához. Szeretnénk az eddigi tapasztalatokat, véleményeket is figyelembe véve átdolgozni a város hosszú távú fejlesztési tervét. Ehhez jó alkalom az is, hogy a megye is elkészíti fejlesztési tervét, és természetesen az új európai támogatási ciklus 2014. évi indulását is figyelembe vettük. Fontos ezeknek a terveknek az előkészítése kezdetén tükröt tartani, erre nagyon jó ez a kutatás. Önkormányzatunk mindig is fontosnak tartotta a helyiek véleményét – hangsúlyozta Michl József. A Kutatópont Kft. reprezentatív felmérése a 18 éven felüliek válaszaira volt kíváncsi. A nélkülözéssel élők, a gondok nélkül élők, azok, akik beosztással jól kijönnek bérükből, akik éppen, hogy kijönnek havi jövedelmükből és a hónapról hónapra anyagi gondokkal küszködők válaszoltak a kérdésekre.
Tájékozottság, érdeklődés, médiafogyasztás A tataiak állampolgári érdeklődése és tájékozottsági mutatójának eredményéből kiderül, hogy a város közügyei iránt a megkérdezettek 85 százaléka érdeklődik, és ez igen jó arány. A tatai lakosok háromnegyede tájékozottnak vallotta magát a város ügyeivel kapcsolatban. Hozzá kell fűznünk, hogy a tatai önkormányzat nagyon fontosnak tartja a folyamatos, korrekt tájékoztatást. A testületi ülések például élő adásban mennek a helyi tévében, és interneten, de sok más sajtóorgánumban is megjelennek (Helyi Téma, 24 Óra, Forrás rádió, Regio Regia, tata.hu, MTI stb.) a Tatát érintő közügyek. A médiafogyasztás volt a közvéleménykutatás második kategóriája, amelyben a működő újságok közül hetilapként a Helyi Téma olvasottsága a legmagasabb, 83 százalék (53 gyakran és 30 százalék ritkábban). Országos lefedettségű napilapokat (Magyar Nemzet, Népszabadság) a válaszadók negyede követ. A televízió-csatornák közül az m1, TV2 és az RTL Klub követési aránya egyaránt 90 százalék feletti. A felmérés szerint a Tatai TV-t a lakosok 35 százaléka rendszeresen, szintén 35 százaléka ritkábban követi. Megállapíthatjuk, hogy a tatai tv népszerűsége nagyon jónak mondható. A város honlapja, a tata.hu látogatottsága 48 százalékos, ebből a portál rendszeres követőinek aránya 14 százalékos.
A város fejlődése Érdekes véleményeket tartalmaznak a fejlődés területére adott válaszok. Ezek szerint a tatai lakosok 35 százaléka szerint jó, 23 százalékuk azonban úgy véli, hogy inkább rossz irányba mennek a dolgok a városban. Itt azonban osztályozási rendszert nézve (1-5-ig, mint az iskolákban) 3,10-re jön ki az átlag, ami jónak mondható. A voltaképpeni helyes irányba (nem a kimondottan jó) fejlődés 74 százalékos a megkérdezettek körében. Részletezve: 6 százalék rossz irány, 17 elégséges, 39 közepes, 31 jó és 4 százalék kiváló. Három százalék nem válaszolt a kérdésre. A 18-29, a 30-39 és a 60 év feletti korosztály, valamint a gond nélkül élők, akik szerint a jó irányba mennek fejlődési mutatók. A közbiztonság állapotának elégedetlenségi mutatója 22 százalék. A lakáshelyzettel elégedettek a tataiak, a megkérdezettek mindössze nyolc százaléka kifogásolta ezt a területet. Az elmúlt 5 év legpozitívabb fejlesztéseivel kapcsolatban számos ügyet említettek a tataiak. Ezek közül a körforgalom bővítése (46 százalékos említés), az iskolák energetikai felújítása (37 százalék), valamint a panel program elindítása (34 százalék) emelkedett ki. A Tata-kártya bevezetése, a szennyvíztisztító telep fejlesztése és a Bartók ovoda építése is a tetszési indexet növeli. Ezen kívül a város lakói elégedettek a szennyvíztisztító telep fejlesztésével, a Bartók Béla ovoda megépítésével, a Tata-kártya bevezetésével és a tanuszoda megépítésével is.
Elégedettségi mutatók, egészségügy, közoktatás A válaszadók közel fele (46 százalék) elégedett és kevesebb, mint egyötöde (18 százalék) elégedetlen Michl József munkájával. A kérdésben legmegosztottabb társadalmi csoport a nélkülözések között élők. 21 százalékuk egyáltalán nem elégedett, 79 százalékuk azonban pozitív véleményt alkot a polgármester munkájáról. A tatai kórház és szakrendelő szolgáltatásainak megítélése átlagos. A megkérdezettek 26 százaléka elégedett, 27 százaléka elégedetlen, 39 százaléka pedig közepesen ítéli meg a szolgáltatások minőségét. A rendelési idő hosszával a lakosság nagy aránya (67 százalék) elégedett és mindössze 4 százalék az ezzel elégedetlenek aránya. Az egészségügyi dolgozók szakértelmének megítélése is pozitív. 43 százalékos elégedettség mellett 28 százalék az elégedetlenek aránya. Az iskolai oktatás és az óvodai nevelés színvonalával a válaszadók 43 százaléka elégedett, 28 százaléka elégedetlen. A pedagógusok felkészültségének és szaktudásának megítélése kimondottan előnyös. A kérdést negatívan megítélők 3 százalékával szemben 56 százalék a pozitív véleményalkotók aránya.
tata.hu |