szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Szinergia a szolgáltatásokban

T-Szol Zrt. – városi nagyszolgáltató Tatabányán
Szinergia a szolgáltatásokban

Tatabányán a város tulajdonában álló szolgáltató cégek közös vállalatcsoportot hoztak létre T-Szol Tatabányai Szolgáltató Zártkörű Részvénytársaság, röviden T-Szol Zrt. néven.  Az átalakulástól mind a városvezetők, mind pedig a lakosok sokat várnak, hiszen az így létrejött nagyvállalat működése így vagy úgy, de valamennyi itt élő életére hatással lesz. A tevékenységi kör szertágazó: a közszolgáltatásoktól kezdve átfogja a kultúra, a sport és a szabadidős tevékenységek széles körét. A tervek szerint a közös gondolkodás és gazdálkodás számos előnyét élvezhetik majd a helyiek – tudtuk meg az új cég két vezetőjétől: dr. Sztruhár Gyulától, illetve dr. Sámuel Emesétől.

– Egy ilyen nagyságrendű átalakítás várhatóan hosszú távon fogja meghatározni a tatabányaiak mindennapjait. Mi minden előzte meg ezt a döntést?
– Valójában nem egy új társaságról van szó – kezdi a beszélgetést dr. Szruhár Gyula –, hiszen a T-Szol Zrt. a bázisát az egykori távhőszolgáltató vállalatra építette, melyet a város a ’60-as évek elején hozott létre a távfűtés és a melegvíz szolgáltatás biztosítására. Így tehát 50 éves múlt és az azzal járó tapasztalat, stabil működés áll mögöttünk. Persze ettől még az előttünk lévő út járatlan, azt majd mi, közösen fogjuk kitaposni, és hogy út közben minél kevesebb legyen a buktató, az indulás előtt jó előre igyekeztünk körülnézni, tájékozódni. Egy tanácsadó céggel dolgoztunk együtt és mind belföldi, mind pedig külföldi sikeres példákat megvizsgáltunk; az átalakítás  megalapozására megvalósíthatósági tanulmány készült. Az eredmények azt mutatták, hogy érdemes belevágnunk, mert az egységes irányítású rendszertől sok előnyt remélhetünk. A döntés tehát megszületett, az önkormányzat a többiségi vagy teljes tulajdonában lévő városüzemeltetési és szolgáltatási feladatokat ellátó cégeit egy úgynevezett törzsház-szervezetben egységesítette. Így jött létre a T-Szol Zrt.

– Mi az új szervezet célja, feladata, és milyen előnyökre lehet számítani?
– 2014 januárjától a T-Szol Zrt. egy szervezetben, hatékonyabban lesz képes ellátni a távhőszolgáltatást, a parkgondozást, az útfelügyeletet, a közterek takarítását, a társasházkezelést, a közhasznú munka szervezését és nem utolsó sorban az önkormányzati ingatlangazdálkodást és – fejlesztést, valamint azok karbantartását – válaszol a kérdésemre dr. Sámuel Emese. – Az új szolgáltató tehát Tatabányán az élet minden területén jelen lesz, az itt élők nap mint nap találkozni fognak vele, és reményeink szerint pozitív változást érzékelnek majd mind a minőség, mind pedig a hatékonyság terén. Az egységes megjelenésen túl várhatóan jelentősen javulni fog az információáramlás, a közös elvi alapok és célok lehetővé teszik az összehangolt munkát, a közös gazdálkodás és beszerzés pedig jelentős megtakarítást jelent, amit a szolgáltatások minőségének javítására, vagy más célokra, például további kulturális programokra fordíthatunk. Az könnyen belátható, hogy az árak tekintetében jelentős kedvezményeket lehet elérni azáltal, ha nagy volumenben tudunk vásárolni. De emellett számos olyan folyamatot is képesek leszünk összehangolni – beleértve a pénzügyi feladatokat is –, amelyek nagyobb rugalmasságot és könnyebb finanszírozhatóságot eredményeznek majd a jövőben. A szinergiahatás tehát hatékonyabbá teszi a rendelkezésünkre álló eszközöket, lehetőségeket. Éppen ezt szolgálja az egyik legfontosabb célkitűzésünk is, az, hogy egy tőkeerős vállalat jöhessen létre, mert így nagyságrenddel több lehetőségünk nyílik az ingatlanfejlesztésre, vagy a pályázati lehetőségek kiaknázására. A méretgazdaságosságból adódó előnyök, a nagyobb tőkeerő, a javuló hitelképesség tehát mind-mind lehetővé teszik, hogy olyan nagyszabású fejlesztéseket is végre tudjunk hajtani, amilyenekről korábban álmodni sem mertünk volna. Készülünk a 2014-2020-as uniós pályázati időszakra, minél több pályázati forrást szeretnénk lehívni – érvel a cégösszevonások mellett az igazgatónő.

– Mely cégek kerültek a T-Szol Zrt. tulajdonába, és hogyan változnak a feladataik?
– Az Agora Nonprofit Kft. a kulturális események, a rendezvényszervezés terén, a sportlétesítmények üzemeltetésében van jelen, de a vendéglátás is a teendői közé tartozik a Sport Hotel és Étterem üzemeltetőjeként – kezdi a felsorolást dr. Sztruhár Gyula – A Cseri Strand- és Élményfürdő Kft. a város határain túl is ismertté vált gyönyörű fürdőkomplexumáért felel a továbbiakban is. Tatabánya Gazdaságfejlesztő Nonprofit (GFSZ) Szervezete az önkormányzati vállalkozás-és térségfejlesztési elképzelések gyakorlati megvalósításával a betelepülő, a városban és környékén működő cégek felé nyújt szolgáltatásokat, a KKV szektorra fókuszálva, jelentős szereppel bír a gazdaságélénkítés, a beruházás-ösztönzés terén is.
– Városunk országos összehasonlításban is élen jár a fűtéskorszerűsítést támogató önkormányzati programjával. Ebben elsősorban a Távfűtési Rendszert Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Kft. munkájára támaszkodik, de a társaság közreműködik a társasházak homlokzati szigetelésénél is, ahol az önkormányzat részben kamatmentes kölcsönnel, részben pedig vissza nem térítendő támogatással siet a lakástulajdonosok segítségére. A városvezetés szeretné elérni, hogy a társasházaknál a homlokzatszigetelés és a fűtéskorszerűsítés egyszerre valósulhasson meg, hiszen a legnagyobb megtakarítás így érthető el.
– A Vértes Vidéke Kft. az AVE Tatabánya Kft. tevékenységéből vette át a hulladékszállítást. A Tatabányai Közszolgáltató Nonprofit Kft teljes tevékenysége pedig – a tervek szerint a későbbiekben önálló divízióként – a város közterületeinek, parkjainak, játszótereinek tisztán tartása, gondozása az útfelügyelet és a köztisztaság a T-Szol Zrt-be kerül át. A Tatabánya Pont Rendezvényszervező és Turisztika Iroda Közhasznú Nonprofit Kft. is a T-Szol tulajdonába került, a jövő évtől identitását és kiváló eredményeit megőrizve az Agora Nonprofit Kft-be olvadva fog tevékenykedni, a városmarketingért, a turisztikáért.
– Mindezeket kiegészítve a jövőben a T-Szol Zrt-ben új szolgáltatásként jelentkezik a társasházkezelés és az ingatlanfejlesztés – fűzi hozzá dr. Sámuel Emese. – Óriási erő rejlik abban, hogy egy adott probléma kezelésekor – legyen az akár műszaki kérdés, vagy a park gondozással kapcsolatos teendők – egy cégcsoporton belül tudunk  kedvező árú, mégis minőségi szolgáltatásokat nyújtani a társasházakban élők számára. Sok területen érezhető lesz majd az együttműködés előnye. 
A távhőszolgáltatáson keresztül 22 ezer fogyasztóhoz tudunk eljutni közvetlenül, ez óriási előnyt jelenthet például az Agora számára. De ugyanígy elmondható, hogy a kommunikáció, a marketing terén pedig az Agorában koncentrálódik az a tudás, aminek az egész cégcsoport hasznát veheti, éppen ezért ez az egységünk fogja ellátni a cégcsoport marketing feladatait. Ehhez hasonló logika mentén a pályázatkészítési teendőket pedig a Gazdaságfejlesztő Szervezet végezheti majd, mert az elmúlt évek során ők szerezték meg az ehhez szükséges tapasztalatokat. Így várhatóan a sikeres pályázataink száma és az elnyert források volumene is emelkedni fog.

– Hol tart most az átalakulási folyamat?
– A decemberi közgyűlés az átalakulás záróakkordja lesz – ad rövid, lényegre törő választ dr. Sámuel Emese. – A cégügyi átalakulás december 31-gyel befejeződik, január 1-jétől pedig a vázat megtölthetjük tartalommal. Folyamatosan alakítjuk a szervezet belső szabályzatait az új struktúrához igazítva. Ez mindenki számára járatlan út, folyamatosan, lépésről lépésre haladunk a tartalmi feladatokat illetően is. Ezek közül az első, egy új központi ügyfélszolgálat kialakítása lesz. A cél az, hogy a lakosok egy helyen intézhessék az ügyeiket, ne kelljen a különböző szolgáltatóhoz szaladgálniuk ügyes-bajos dolgaikkal.
– A folyamatainkat informatikai megoldásokkal is fejleszteni kívánjuk – egészíti ki a gondolatot dr. Sztruhár Gyula –, ez azonban komoly beruházást igényel. A tanácsadó cégünktől kaptunk javaslatokat erre vonatkozóan is. Egy jó vállalatirányítási rendszer növeli a hatékonyságot, javítja az  információáramlást és feldolgozást, segíti a tervezést és döntést. Olyan korszerű rendszert szeretnénk, amely  jól kezelhető, de a jelenlegi adottságainkhoz igazodva egyéb futó alkalmazásainkkal integrálható.
– Azt is örömmel látjuk, hogy a következő hét éves uniós gazdasági ciklusban a gazdaságfejlesztés fog dominálni – veszi vissza a szót dr. Sámuel Emese –, s ennek mi is aktív részesei kívánunk lenni. Sok tervünk van, és ezekhez pályázati forrásokat szeretnénk nyerni, minél nagyobb volumenben. A fejlesztések kapcsán együtt dolgozunk a Komárom-Esztergom megyei Önkormányzati Hivatallal is, hiszen a térségi fejlesztési terveket ők koordinálják, ehhez mi projektterveket is adtunk. A sok-sok fejlesztési elképzelésünk természetesen nem öncélú: gyors, pluszokat is nyújtani képes, megfizethető, korszerű szolgáltatóvá kívánunk fejlődni, maradéktalanul megfelelve a lakossági elvárásoknak – festi fel a bizakodó, pozitív jövőképet az igazgatónő.

Cseh Teréz

2013.12.19. 09:28
   Üzleti magazin


133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás