szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


A megújulási képesség a legnagyobb erő

75 éves hazánk legnagyobb magyar tulajdonú ipari cége, a VIDEOTON
A megújulási képesség a legnagyobb erő

Ki gondolná, hogy hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő ipari városa, Székesfehérvár, alig 75 éve még mezővárosként élte mindennapjait, és legfőbb feladatának az ipar letelepítését, az ipari munkahelyek megteremtését tekintette. Ennyi év távlatában látszik igazán, milyen nagy hatású döntés volt a város életére a VIDEOTON – illetve akkori nevén még Vadásztöltény-, Gyutacs- és Fémárugyár – letelepítése. Még ennél is nagyobb eredménynek számít azonban, hogy a vállalat – háborúkon, válságokon, rendszerváltáson is túljutva -, ma erősebb, mint valaha. Hazánk legnagyobb magyar tulajdonban lévő ipari vállalatcsoportja, mely gyártási és gyártáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat kínál ipari vállalatok részére, és melyet teljesítménye alapján a világ élvonalában tartanak számon. A VIDEOTON sikeréről, szellemiségéről, társadalmi szerepéről a két társ-vezérigazgató egyike, Sinkó Ottó válaszolt kérdéseinkre.

- A rendszerváltást követően a nagy állami vállalatainkat privatizálták, közülük sok külföldi kézbe kerül. Néhány év alatt a legtöbbjüket utolérte a vég: tönkre mentek, bezártak, helyüket nemzetközi vállalatok foglalták el a piacon. A VIDEOTON-nak hogyan sikerült ezt elkerülnie?
- Nagyon fontos tényező, hogy volt egy megfelelő pénzügyi szándék a továbbvitelre. Ez azonban – bár nélkülözhetetlen eleme volt a túlélésnek – mégis csupán egyharmad részben játszott szerepet. A fennmaradó kétharmad az új cégvezetésnek volt köszönhető.  Ez alatt nem csak magamat, és tulajdonos társaimat, Széles Gábort és Lakatos Pétert értem, hanem azt a VIDEOTON-középvonalat, azokat a vezetőket, akiket az akkori csapatból válogattunk össze. Az új vezetés számára kihívássá vált az átalakulás, a túlélés. Úgy éreztük, a piacgazdaság érvényesülésének egyfajta jelképévé vált a VIDEOTON. Sokan nyitottan fogadtak bennünket, de szép számmal akadtak ellenzőink is. Nem volt könnyű elhitetnünk, hogy hosszú távú tulajdonosként gondolkodunk és cselekszünk. Támadások kereszttüzében találtuk magunkat, mind a mindenkori kormányzat oldaláról, mind a volt „vidisek” és a helyiek tekintetében. Nemhogy hátszelünk nem volt, de folyamatosan akadályokba ütköztünk. Idővel aztán – az elfogadás folyamatának ez is a része – az elutasítás átfordult egy pozitív megítélésbe, az egykori ellenzők nagy része ma már büszke arra, amit a VIDEOTON képvisel.

- A megmaradás, a túlélés zálogát, a sikerek alapját tehát maga a VIDEOTON szellemisége, a vállalat vezetése adta. Mégis miben nyilvánult ez meg a gyakorlatban?
- A VIDEOTON egy erős belső kultúrával rendelkezik, amit maguk a folyamatok is kikényszerítettek, hiszen a földrajzi, gazdasági és iparági követelményekhez, a vevői igényekhez folyamatosan alkalmazkodnunk kellett. Sok mindent örököltünk, sok mindent átvettünk. Geográfiai helyzetünkből adódóan az elmúlt évtizedek során iparágak gyalogoltak át rajtunk nyugatról keletre, majd onnan vissza, és mi „ledesztilláltuk” a tapasztalatokat, a tudásbázist.

- Nem a fogyasztói piacra termelünk, a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal elsősorban más cégek igényeit elégítjük ki. Az ő külső és belső kultúrájukhoz is alkalmazkodnunk kellett, ez is formálta a szemléletünket. A belső kultúránk két lényeges eleme: a költségérzékenység és a kockázatérzékenység. Az utóbbi már az első perctől kezdve kiemelt szempont volt a számunkra. Az első években a romokból építkezve kezdtük összerakni az új „felépítményünket”. Kevés volt a „kötőanyag”, gyenge volt még minden. Vigyázni kellett arra, hogy amit felépítünk, össze ne dőljön. Ez a szemlélet aztán máig megmaradt, és nagy erőt jelent ma is.

- A VIDEOTON számos válságon sikeresen túljutott, beleértve a legutóbbit is, amiből kifejezetten megerősödve került ki. Hogy van az, hogy más cégek ilyenkor rendszerint bezárnak, csődöt jelentenek, a VIDEOTON pedig eddigi legjobb eredményeit érte el?
- Voltak kritikus, kifejezetten nehéz pillanataink, de a mostani válság nem tartozott ezek közé. Ekkorra már erősek voltunk, és a 2009-es válságévtől számítva az elmúlt öt esztendő az eddigi legdinamikusabb fejlődést hozta a cég életében.
- 2001-től 2004-2005-ig azonban egy nagyon nehéz időszakot éltünk meg, akkor teljesen átalakult a termékpalettánk. Az, hogy elhagyta a magyar gazdaságot az IBM, nem csak az országot, Székesfehérvár városát érintette rosszul – 10 ezer embert bocsájtottak el több lépésben –, mindez bennünket is érintett, mert elveszítettük a kábel-gyártó üzletágunkat, ahol 4-5 ezer emberünk dolgozott. A helyzetet a létszámadatok változása drámaian tükrözi: 1991-ben, amikor átvettük a cég vezetését, körülbelül 6000 főt foglalkoztatott a
VIDEOTON. Ez 2001-re felfutott 19.500 főre, 2004-ben az IBM bezárásával, a kábelgyártás megszűnésével 7000-re esett vissza a dolgozói létszám. Szerencsére volt idő felkészülni, és újjáalakulni. A rendelkezésre álló adatok, és az alapos, folyamatos elemzés után teljesen egyértelművé vált, mit kell tennünk: a tömegfoglalkoztatás ideje lejárt, a technológia-intenzív, nagyobb szakmai kompetenciát igénylő gyártás irányába kell fordulnunk.

- 1991 óta a magyar menedzsment – élén a két vezérigazgatóval – gyakorlatilag változatlan. A kettős vezetés nem túl gyakori a magyar cégeknél. Milyenek a tapasztalatok?
- Lakatos Péter vezérigazgató társam elsősorban az üzletfejlesztésért felelős, főleg a vevőinkkel, az üzleti kapcsolatainkkal foglalkozik. Jómagam a pénzügyeket viszem, és a hazai beszállítókkal, a bankokkal, illetve a bérlőinkkel tartom a kapcsolatot.  Együtt hozunk döntéseket stratégiai, humánpolitikai ügyekben, és a legfontosabb cégügyekben. Eltartott egy darabig mire összehangolódtunk, régen sok volt a párhuzamosság, de mára kialakult egy egészséges munkamegosztás. Idehaza valóban nem megszokott a kettős vezetés – ellentétben a németekkel, ahol meglehetősen gyakori -, de az biztos, hogy rendkívül hatékony. Ha egy személy vezet, könnyen előfordulhat, hogy nem jól ítéli meg a helyzetet. Ketten könnyebb átgondolni, felszínre hozni a különféle szempontokat, érveket. Attól, hogy a kettős vezetés ritka errefelé, még optimális lehet. Különösen pozitív hatással bír a már említett kockázatkezelésre.

- A VIDEOTON létezése óta szerves részét képezi koronázó városunk mindennapjainak és ezer szállal kötődik az itt élőkhöz. Milyen formában kapcsolódnak be a helyi társadalmi életbe?
- A város irányába a legnagyobb szerepvállalásunkat a helyi iparűzési adó befizetése jelenti, melynek mértéke nem mondható csekélynek manapság. Ezen túlmenően a dolgozóink szociális helyzete, egészsége, boldogulása az, ami elsődleges a számunkra. A Videoton Dolgozókért Alapítvány nagyon sokféle feladatot felvállal, de a fő célkitűzése a saját dolgozók felmerülő problémáira megoldást találni. Természetesen emellett szívesen segítjük a városi sportélet szereplőit, támogatjuk a művészeti értékeket, a színházi programokat, és nagy hangsúlyt fektetünk az egészségügyre, például rendszeres szűrővizsgálatok biztosításával, amihez más munkaadók csatlakozását is lehetővé tesszük. Az alapítványunk évi 70 millió forintos költségvetéssel működik, ebből az egészségügyre 20 millió forintot fordítunk.
- A támogatói döntéseinket nem a reklámérték motiválja, ennek nem sok hasznát látjuk, mert nem a fogyasztói piacra termelünk. Az arculatépítést inkább a munkaerőpiac felé tartjuk fontosnak, ahol azt szeretnénk megmutatni, hogy érdemes hozzánk csatlakozni, ide tartozni, hiszen stabil, megbízható hátteret tudunk nyújtani, velünk hosszú távra tervezhetnek a munkatársaink. Adni pedig olyasmire szeretünk, amire mások nem, azaz olyan értékekre, amelyek elkerülik a többség figyelmét.

- Az elmúlt öt év során a VIDEOTON eddigi legjobb teljesítményét nyújtotta az eredményei tekintetében. Hogyan, merre tovább, mit hozhat a közeli, illetve a távoli jövő?
- Valóban a legdinamikusabb öt évünkön vagyunk túl, és úgy tűnik idén is 17%-kal nő az árbevételünk, ami hallatlanul nagy szám. Ráadásul mindez teljes egészében belső, azaz organikus növekedés. Ha tehát ezen az úton haladunk tovább, akkor nagyot nem tévedhetünk. Forradalmi változásokra, úgy véljük, nincs szükség, a piaci lehetőségeink jók. Azt kell folytatnunk, amit eddig tettünk, persze a hatékonyság folyamatos növelése mellett.

- Pénzügyi stabilitás jellemzi a cégünket, 2005 óta úgynevezett nettó betétesek vagyunk, azaz a pénzügyi megtakarításaink meghaladják a hiteleinket, így külső forrásokra már lassan egy évtizede nem szorulunk, a fejlesztéseinket önerőből tudjuk megvalósítani.

- Erőfeszítéseket a megfelelően képzett munkaerő biztosítása tekintetében kell tennünk. A szűk keresztmetszetet jelenleg és a közeljövőben a szakképzett munkaerő jelenti számunkra.

- A VIDEOTON tehát erősebb, mint valaha. Az elmúlt évek szinte példa nélküli gazdasági válsága nem kímélt sem országokat, sem cégeket, sem magánembereket. A VIDEOTON-nak azonban sikerült ezt is túlélnie. A 75 év története – különösen az elmúlt két évtized - talán sokak számára megerősítést adhat, példát mutathat arra, hogy igen is lehet újra és újra talpra állni, hogy megújulva, megerősödve kerüljünk ki a nehéz helyzetekből.

Cseh Teréz

A Videoton Csoport ma

A VIDEOTON vállalatcsoport Magyarországon 9, Bulgáriában (StaraZagora) és Ukrajnában (Munkács) 1-1 telephellyel rendelkezik. Egyrészről egy professzionális, regionális, integrált beszállító és szerződéses gyártó vállalat, mely a 4. legjelentősebb EMS (Elektronikai Gyártási Szolgáltató) cégnek számít Európában, illetve a 27. legnagyobbnak világviszonylatban. Másrészről a Videoton a saját, a cégnél nagy hagyománnyal bíró technológiáinak és kompetenciáinak bázisán alkatrészek, szerelvények és modulok multi-technológiájú beszállítója az elektronika, műanyag fröccsöntés, lemezmegmunkálás, mechanikai-finommechanikai megmunkálás, szerszámgyártás, felületkezelés és a szerelési tevékenységek terén. Mindezeken túlmenően a Videoton rendelkezik kifejezetten bizonyos termékekre vonatkozó gyártási képességekkel is. Ide tartozik a nagy komplexitású berendezések, a vevői igényekre szabott konténerek, a hordozható, újratölthető akkumulátorcsomagok, a nagy teherbírású ipari ventillátorok és szűrőrendszerek, az acélszerkezetek, illetve a célgépek gyártása is.

A Videoton 19 specializálódott tagvállalata komplett megoldást képes nyújtani az autóipari, háztartási gépipari és az ún. ipari alkalmazások piacokon üzleti partnerei számára. A vállalat mindent átfogó gyártási szolgáltatásai az alkatrészgyártástól, a végszerelésen át, a legyártott termékek szállításáig és disztribúciójáig terjednek. A Videoton kompetens mérnöki csapata támogatni tudja partnereit széles körű tervezési és mérnöki szolgáltatásain keresztül, beleértve ebbe a partner új termék kifejlesztésére irányuló projektjének korai szakaszában való részvételét, illetve az új termék teljes körű gyártásba vitelét is.

Közvetlenül a gyártáshoz köthető tevékenységeken túlmenően a Videoton további szolgáltatások széles skáláját kínálja azon cégek számára, akik vagy már jelen vannak a régióban, vagy beruházni készülnek. Szolgáltatási csomaguk magában foglalja egyrészt a magyarországi és bulgáriai ipari parkjaiban levő ingatlanok bérbeadását. Másrészt a Videoton specializálódott tagvállalatai a HR, logisztika, munkaerő-szállítás, létesítménymenedzsment, minőségirányítás és vonalkód rendszerek területén nyújtanak testreszabott szolgáltatásokat mind az ipari parki bérlők, mind az ipari parkon kívüli cégek számára.

2015.01.26. 08:50
   Üzleti magazin


133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás