Sikeresen használták fel az elnyert támogatásokat Veszprém a királynék városa
A veszprémi Tourinform nemrégiben mutatta be a közeljövőben záruló „Veszprém a királynék városa” projektjének eredményeit a Hangvillában. A Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. 43.244.624 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert el a Közép-dunántúli Operatív Program „Helyi és térségi turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek és turisztikai klaszterek létrehozása és fejlesztése” nevű program keretében. A „Veszprém a királynék városa” című projekt célja a város turisztikai marketingjének erősítése, és a Veszprém márka építése volt.
Mártonné Máthé Kinga (a fenti képen), a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója elmondta, hogy Veszprém országos viszonylatban is ritkának mondható turisztikai fejlődésen keresztül ment át az elmúlt időszakban. A projekt hozománya többek között az is, hogy idén 14-15 %-kal nőtt a városi kereskedelmi szálláshelyeken lévő vendégforgalom. Véleménye szerint Veszprém jelentős előrelépést tett a turizmusmarketingben, hiszen olyan technikákat használtak fel a kampány során, amelyek trendivé és fiatalossá tették a várost. Megjegyezte, hogy Veszprémen kívül kevés olyan város van, aki az elnyert támogatásokat ilyen látványosan és kézzelfoghatóan használta volna fel sikeresen. Porga Gyula polgármester kijelentette: minden stratégia annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle. Érdekességként elmondta, hogy a város két éve fogadta el a városmarketing stratégiát, amit a Marketing Szövetség is elismert, különdíjban részesítve a város új arculatát. Kiemelte, hogy a város egyenlő mértékben igyekszik egyszerre szolgálni a turisták és az itt élők igényeit is. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján Veszprém a turisztika területén sikeres, és a következő fejlesztési cikluson sem kívánnak ezen változtatni. A polgármester szeretné, ha a város továbbra is minden korosztálynak tudna különlegességeket és élményeket mutatni. Bérczi Beáta, a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője ismertette a Bakony és Balaton térségi TDM szervezet fejlesztéseivel összhangban végrehajtott „Veszprém a királynék városa” projektjének eddig megvalósult elemeit.
Többek között megtudtuk, hogy az elnyert pénzből: Kialakították az Óváros tér 2. szám a TDM szervezet háttérirodáját. Bevezettek két új szolgáltatást: a kerékpárbérlést és a csomagmegőrzést. Új információs kiadványok jöttek létre: Útitárs magyar angol és német nyelven, többnyelvű Infotérkép, három nyelvű szállás és étteremajánló, megújult az online felület: www.veszpreminfo.hu. PR cikkek jelentek meg országos médiumokban, például a Nők Lapjában. Óriásplakát kampányok zajlottak országszerte. Mobil eszközökre optimalizált webes alkalmazást hoztak létre. Köztéri ingyenes wifi hozzáférési pontok a Kossuth utcán, a Várban és az Állatkertben. Turisztikai információnyújtás fejlesztése keretében gyalogos iránytótáblák, térképes táblák és a mobil köztéri installáció kerültek kihelyezésre. Két tanulmányutat, ún. „studytour”-t szerveztek a marketingtevékenység segítésére: szlovák, bajor és osztrák újságírók és szakemberek érkeztek a városba. Lezajlott a turizmusban dolgozó partnerek, helyi szakemberek képzése. Belföldi tanulmányutakat szerveztek a kollegák számára. Kidolgoztak egy vendégkör felmérést és vendégelégedettség-mérést, ami a jövőbeni marketingtevékenységet segíti. Tanulmányt készítettek, ami a helyi kínálati és fejlesztési lehetőségeit vizsgálja az adottságok figyelembevételével. Forrás: vehir.hu |