Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Program keretein belül a Magyar Közút Nonprofit Zrt., mint kedvezményezett 2014-ben közel 200 kilométernyi négy és öt számjegyű, erősen leromlott állapotú útszakaszt újított fel. Az útszakaszok kiválasztásánál a szakemberek igyekeztek azokat a területeket megjelölni, amelyeknek a felújítására a legnagyobb szükség volt, nem csak az utak aktuális állapota, hanem a gazdasági fejlődés és a térségi felzárkóztatás szempontjából is. Az útfelújítások megvalósítására összesen mintegy 27,6 milliárd forint állt a közútkezelő rendelkezésére. Az egyes útszakaszoknál a teljes körű felújítások általánosan tartalmazzák a burkolat megerősítését és szélesítését, a kopóréteg cseréjét, belterületi szakaszokon a vízelvezető árkok és buszöblök kiépítését, rekonstrukcióját, külterületi szakaszokon az árok-padka rendezését, tartós útburkolatjelek festését és az átereszek rendbehozatalát is. Több projektnél környezetbarát technológiákat is alkalmaztak, például mart aszfalt vagy kísérleti jelleggel gumibitumen felhasználásával.
A projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Közép-dunántúli Régióban használta fel a legnagyobb támogatási összeget. Ez azt jelenti, hogy 7,6 milliárd forintból közel 55 kilométeren vált európai színvonalúvá a mellékúthálózat a Balatonakali-Balatonszőlős, a Zánka-Nagyvázsony, a Mór-Kocs, a Devecser-Sümeg és a Devecser-Pápa összekötő úton, a padragkúti bekötőúton, illetve a Devecser állomáshoz vezető úton.
A beruházások megvalósulását követően nőtt a forgalombiztonság, javult a szolgáltatási színvonal és az utazási időben is rövidülés lesz tapasztalható. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz azért, hogy az Új Széchenyi Terv keretében felújított útszakasz hosszú távon is kiváló állapotban maradhasson. A sikeres projektzárást követő 5 éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet élvez mind az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, mind az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek által. Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt. |