szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Milyen lesz az új buszpályaudvar?

Jelentős változások Fehérváron, a Piac téren
Milyen lesz az új buszpályaudvar?

Székesfehérvár nagy közlekedési csomópont, jelentős közlekedési főútvonalak találkozási helye. Budapest közelsége is hozzájárul ahhoz, hogy a régióban itt a legnagyobb a forgalom az autóbusz-pályaudvaron. Fogadják a vonzáskörzetből beérkező buszokat, s a Dunántúl nyugati és dél-nyugati része felől a Budapest felé haladó távolsági buszjáratok mind érintik a fehérvári Piac teret. Veszprém, Szombathely, Zalaegerszeg, Kaposvár és a Balaton, de még északról, Győr és Tatabánya felől is bejönnek a járatok Fejér megye székhelyére. Tóth Istvánt, az Alba Volán Rt. vezérigazgatóját arra kérte lapunk: elemezze a jelenlegi helyzetet, továbbá szóljon a rövid és hosszú távú tervekről.

– Hatalmas forgalmat kell lebonyolítania e régi buszpályaudvarnak, s a jelentősen megnövekedett forgalmi igényeknek már nem tud eleget tenni. Nemcsak a forgalmi körülmények tarthatatlanok, hanem a pályaudvar műszaki állapota, környezetvédelmi és utasbiztonsági helyzete is méltatlan Székesfehérvárhoz – állapította meg Tóth István. – Több mint egy évtizede megoldatlan probléma az autóbusz-pályaudvar átalakítása, esetleges elköltöztetése. Ezért különösen nagy örömünkre szolgál: az önkormányzattal közösen megtaláltuk a megoldást a buszpályaudvar felújítására. Megszületett tehát a döntés, de rögtön hozzá kell tennem: távlati céljaink között, szintén az önkormányzattal közösen, szerepel egy másik, új buszpályaudvar létrehozása is. Ez a vasútállomás mellett létesülne, együtt a jelenlegi vasúti közlekedés és a vasúti pályaudvar épületének rekonstrukciójával. Így kialakulhatna ott egy olyan közösségi közlekedési csomópont, ahol a vasúti, a helyközi, a távolsági buszközlekedés és a városi közlekedés egyszerre jelenhetne meg. Egy korszerű közlekedési csomóponttal a következő évtizedek forgalmi igényeit a kor követelményének megfelelően lehetne kiszolgálni. Később, ha megszületik a vasút melletti központi pályaudvar, akkor is megmarad a Piac téren az autóbusz-állomás, kevesebb feladattal, tehermenetesített városközponttal. Ez hatalmas forgalmi szervezést, átalakítást igényel majd, hiszen át kell gondolnunk a helyi közlekedés teljes szerkezetét. Ekkor ki kell alakítanunk egy olyan körjáratot, amely a vasúttól szinte ötpercenként indulna, hogy a beérkező vonatról, helyközi vagy távolsági buszokról a Belváros azonnal elérhető legyen. Az EU forrásait, támogatási lehetőségeit ki kell használnunk, hiszen ez igen je-lentős beruházás lesz. Bízunk az EU támogatásában, hiszen az egyénivel szemben a közösségi közlekedés, az energiaracionalizálás, a környezetvédelem mindegyik kérdésköre felfűzhető ebben a projektben, és reményeink szerint kivitelezhető lesz néhány év múlva.

– És addig? Hol és hogyan alakítják át a Piac téri buszpályaudvart?
– Több lehetőség felvetődött, hová költözzön. Talán a legjobb megoldás az lett volna, ha a Palotai út túloldalán kap helyet, de különböző okok miatt erre nincs lehetőség. A jelenlegi helyen kell tehát korszerű megoldást találnunk. A forgalmi irányító részt, a gépkocsivezetői várakozót, a jegypénztárt, elővételi pénztárat kitelepítjük, mégpedig a jelenlegi pályaudvar mellett található Városgondnokság épülete melletti foghíjterületre. Itt épül majd egy új, korszerű épület, amely egyrészt a közlekedéshez közvetlenül kapcsolódó feladatokat oldaná meg, másrészt közösségi célokat szolgálna. A régi épület lebontása után az utazó közönség számára nagyobb mozgástér keletkezik. A forgalmi részt és az utat is átalakítjuk. Első lépésben az új épületet kell felépíteni, aztán következhet a költözés.

– Mikor valósul meg ez és a rekonstrukció többi része?
– Reményeink szerint az év végére vagy jövő év elejére a költözés megtörténik. Ezt követően elbontjuk a középső épületrészt, és 2006 tavaszán vagy nyarán kezdődhet a buszpályaudvari rész átalakítása. A forgalmi szempontok mellett igényünk van arra, hogy több érkező, illetve indító állás legyen, és figyelembe kell vennünk még egy fontos szempontot. E régi pályaudvar átadása óta a buszok méretei jelentősen megnőttek. Fontos szempont számunkra az utasok biztonsága is. A buszok között és a Palotai úton rendkívül balesetveszélyes, amikor szabálytalanul közlekednek azok a gyalogosok, akik a buszra sietnek, vagy épp megérkeznek. Mindenképpen szeretnénk megteremteni a balesetmentes, kulturált közlekedés feltételeit, s kialakítjuk a korszerű utas-tájékoztatás új rendszerét. Nagy változás történik környezetvédelmi szempontból is, hiszen lényegesen kevesebb lesz a feleslegesen járó és várakozó autóbusz.

– Ez a beruházás jelentős költségeket feltételez. Milyen forrásokból fedezik?
– Megállapodtunk az önkormányzattal: az épület teljes kivitelezését az Alba Volán Rt. 2005-ben magára vállalja. Ez már szerepel az Rt. Igazgatósága és Felügyelő Bizottsága által elfogadott idei üzleti tervben is, 200 millió forintos összeggel. Az út és a gyalogosforgalmi, a le- és felszálló részek jövő évi kialakítása, előzetes elképzelések szerint, félmilliárd forintos nagyságrendű. Ez a 2006-os projekt az önkormányzat feladata lenne. S a tervek szerint a jövő év végétől Székesfehérvár rangjának megfe-lelő, a városközpont arculatához illeszkedő, korszerű autóbusz-pályaudvar szolgálja majd az utazó közönséget.

2005.02.25. 15:00
   Regio Regia magazin


166. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



166. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



165. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



164. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



163. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



162. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



161. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



160. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



159. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



158. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



157. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



156. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



155. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



154. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



153. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



152. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



151. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



150. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



149. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



148. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



147. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



146. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



145. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



144. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás