Nőtt az érdeklődés a Közép-Dunántúl iránt 2016 a gasztroélmények éve lesz
A Magyar Turizmus Zrt. reggelire várta a sajtó képviselőit december 2-án A Vértes Agorájába Tatabányán. A Kortárs Galériában rendezett tájékoztatón Lencsés Tamara, a közép-dunántúli régió marketing vezetője az országos, de elsősorban a régióra jellemző eredményekről, tervekről számolt be.
Elhangzott, hogy minden tekintetben nőtt az érdeklődés hazánk, illetve a térség iránt: többen, több vendégéjszakát töltenek el Magyarországon, úgy a hazai, mint a külföldi látogatók. A közép-dunántúli régió a hetedik helyet foglalja el a hazai rangsorban, az előző évhez hasonlóan. A legjelentősebb küldő piac továbbra is Németország, elsősorban a hivatali utaknak köszönhetően. A további főbb küldő piacok Ausztria, Hollandia, Szlovákia és Csehország, illetve jelentős a Lengyelországból érkezők száma is. A január-szeptember időszakot figyelembe véve régiós szinten elmondható, hogy a vendégek száma 339 407 főt tett ki a kereskedelmi szálláshelyeken, akik összesen 809 201 vendégéjszakát töltöttek el, mely 2,4 éjszaka átlagos tartózkodási időt jelent. Az előző év hasonló időszakához képest (2014. január-szeptember) megállapítható, hogy a vendégek számát tekintve 2,9 %-os, a vendégéjszakák tekintetében 3,5 %-os, míg az átlagos tartózkodási idő esetében 0,6 %-os a növekedés. A régió leglátogatottabb területe a Velencei-tó környéke, melyet Székesfehérvár, Tata, Veszprém, Tatabánya, Sümeg, Pápa, Komárom és Mór követ. Lencsés Tamara kiemelte, sokat lendítene a magyarországi turizmuson, ha a természeti és építészeti látványosságokhoz sokkal több szolgáltatás kapcsolódna, komplett csomagokkal lehetne vonzóbbá tenni az úti célokat. A tájékoztatón kiderült, egyre népszerűbb hazánkban - ahogy szűkebb térségünkben is - a kerékpáros turizmus, az egyre bővülő kerékpárút hálózatnak köszönhetően. Lencsés Tamara beszélt a Magyar Turizmus Zrt. marketing tevékenységéről is, és elmondta, ugyan a hangsúly egyre inkább az online felületek felé tolódik, azért szükség van a nyomtatott anyagokra is. A tájékoztatást, ismerkedést szolgálják azok a tematikus túrák, amelyeket a sajtó képviselőinek szervezett a cég: fókuszba került az aktív és ökoturizmus, valamint a bor és gasztronómia. Az újságírók élményeikről, tapasztalataikról olyan formában tudósítottak, amely felkeltette a lehetséges érdeklődők figyelmét. A regionális marketing igazgató betekintést engedett abba az összetett rendszerbe, amelybe a hatalmas turisztikai információhalmazt rendezik, és amelyet felhasználva számos irányba tájékoztatnak. Az előretekintésből kiderült, hogy 2016 a gasztroélmények éve lesz, mely az egyre nagyobb figyelmet élvező borra és a hagyományokat őrző és megújuló magyar konyhára koncentrál majd. A tervek között szerepel a külföldi szálak erősítése, hogy még több, más országból érkező látogató növelje a vendégéjszakák számát hazánkban, legyen szó borról, gasztronómiáról, egészségmegőrzésről vagy golfról, mint fő vonzerőről.
VK Fotó: Kiss T. József |