szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Megépült a Nemesvámos-Tótvázsony kerékpárút

Veszprémből kerékpáron is elérhető a Balaton, a Kinizsi vár
Megépült a Nemesvámos-Tótvázsony kerékpárút

Az összefogás most is eredményre vezetett. Két kistelepülés nagyot álmodott, és a nehézségek ellenére kitartott elképzelése mellett. Ennek köszönhetően a kerékpár szerelmesei ma már nem csak biztonságosan, de csodálatos környezetben juthatnak el Veszprémből akár a Balatonig, a Kinizsi várig, megnyílt az út a Művészetek Völgye felé. A térségben élők is örülnek a lehetőségnek, hiszen így kerékpárral is eljuthatnak munkahelyükre. Nemesvámos és Tótvázsony polgármestere, Sövényházi Balázs és Sipos Ferenc örömmel számolt be lapunknak a fejlesztésről.

- Mikor fogant meg a kerékpárút építésének gondolata?
- Az első tanulmány, költségvetés még 2007-ben készült, dr. Horváth Zsolt országgyűlési képviselő jóvoltából, de komolyabb előrelépés 2010-ben történt – válaszol kérdésemre Sövényházi Balázs. – Közösen pályáztunk Veszprémmel egy kerékpárút megépítésére a két település között. Szövetségünk sikeres volt, Porga Gyulával, Veszprém Megyei Jogú Város polgármesterével 2012-ben együtt adtuk át a Veszprém-Nemesvámos szakaszt. Ezen felbuzdulva a folytatás mellett döntöttünk, elhatároztuk, pályázati forrásra támaszkodva megépítjük a Nemesvámos-Tótvázsony szakaszt is, így egy összefüggő kerékpárúttal juthatunk el Veszprémtől egészen Nagyvázsonyig. Az impozáns tervhez elengedhetetlen volt, hogy a két település – Nemesvámos és Tótvázsony - külön-külön pályázatot nyújtson be, mindkettő eredményes legyen, és a tervezés, a kivitelezés során nagyon szorosan együttműködjön.
- Nemesvámos nélkül – tette hozzá Sipos Ferenc - ez a projekt nem jöhetett volna létre, hiszen a sikeres pályázáshoz először is engedélyköteles tervek kellettek. Ezt ők mindkét település részére elkészítették, a költségeket magukra vállalták. Messzebbre tekintenek saját határaiknál, adottságaikkal élve – ha tehetik – felvállalják az egész térség fejlesztését, mert meggyőződésük, hogy mindez Nemesvámos fejlődését is szolgálja. Ennek jegyében kitűnően, tényleg példaértékűen tudtunk együtt dolgozni, a rendszeres egyeztetések megalapozták az összehangolt munkát. Az ilyen közös projektek képesek közelebb hozni egymáshoz a két település lakóit, feledtetve a múlt rendszerből átörökölt, a lelkekbe mélyen beivódott, korábbi ellenérzéseket.

- Mely pályázat keretében sikerült a forrásokat biztosítani, ki milyen kötelezettségeket vállalt, illetve milyen mértékben részesült a támogatásból?
- A Közép-dunántúli Operatív Program keretében valósult meg a fejlesztés – kezdi a részletek ismertetését Nemesvámos polgármestere. – Az Európai Unió és a Magyar Állam támogatásának köszönhetően Nemesvámos 200 000 000 forintot, Tótvázsony pedig közel ugyanennyit – 199 550 000 forintot kapott erre a célra. A projekt támogatási intenzitása 100%-os, így a pályázatban elszámolt tételekhez nem kellett önerőt biztosítani, kis mértékben jelentek meg járulékos költségek a végrehajtás során.
- A kivitelezési munkák október végén indultak – sorolja a további tudnivalókat Tótvázsony polgármestere -, és a feszített tempónak köszönhetően november 30-ig befejeződnek, a záróeseményre december 18-án kerül sor. A pályázatot az év végéig mindenképpen zárnunk kell, mivel a 2007-2013-as uniós ciklus végéhez értünk, és nincs mód a halasztásra. Az építési munkákat a Renesis Kft. végezte.

- A fejlesztés konkrétan milyen elemeket tartalmaz?
- A Veszprém-Nemesvámos kerékpárút építése során sok tapasztalatot szereztünk – mondja Sövényházi Balázs. – Többféle javaslat volt a kivitelezést illetően. Akadt, aki kifejezetten pénzkidobásnak tartotta, hogy ilyen célra új, önálló út épüljön, volt, aki a kijelölés, a felfestés híve volt, és olyan vélemény is megfogalmazódott, hogy tökéletesen felesleges bármit is tenni, mert a már meglévő utak is megfelelnek a kerékpározásra. A Nemesvámos-Nagyvázsony szakaszon igyekeztünk ezeket a javaslatokat figyelembe venni, törekedtünk a költséghatékonyságra. Ennek eredményeként elmondhatjuk, a kerékpárutak fejlesztése során mindhárom megoldást alkalmaztuk. A korábbi projekt keretében külön nyomvonalú kerékpárút épült Veszprém-Nemesvámos között, a mostani pályázat során pedig új vegyes forgalmú utat építettünk Nemesvámos-Tótvázsony közigazgatási területén, összesen 6,8 km hosszan, ahol pedig elértük az aszfaltcsatlakozást – ez a hidegkúti bekötőút –, onnantól már a településeken átmenő, meglévő, kisforgalmú állami aszfaltos utakat használtuk, és a kerékpárutat táblákkal jelöltük, csakúgy mint a Veszprém-Nemesvámos kerékpárút végétől a nemesvámosi épített szakasz elejéig.  Az építésnél is azt tartottuk szem előtt, hogy a már meglévő – a két önkormányzat tulajdonában lévő – mezőgazdasági utakat hasznosítsuk. Ennek eredményeként nem kellett értékes, művelhető szántóterületeket megvásárolnunk, kisajátítanunk, és a régi, rossz állapotú utak megújulva, kettős célt szolgálnak a jövőben. A példát Ausztriából hoztuk, ahol láttuk, hogy a forgalmas főútvonalak mentén hasonló módon oldják meg a mezőgazdasági nagygépek közlekedését, és a kerékpárosok biztonságát.
- A régi mezőgazdasági útra két réteg, három méter széles aszfaltréteg került. Csapadékvíz-elvezető árok, 500 méterenként kitérő épült, és mindkét oldal fél méter erősített padkát kapott.
- Tótvázsony-Nagyvázsony között két másik települést, Barnagot és Vöröstót is érinti a kerékpárút-fejlesztés. Mivel ezek kisforgalmú belső utak, tökéletesen alkalmasak a biztonságos kerekezésre, ezen a szakaszon elegendő volt táblákkal jelölni a kerékpárutat – teszi hozzá Sipos Ferenc.

- Milyen előnyöket hozhat a települések életében ez az összefüggő kerékpárút Veszprémtől Nagyvázsonyig?
- A legfontosabb előny talán az utak hivatásforgalmi szerepe, vagyis, hogy a térségben élők számára kerékpáron is megközelíthetővé válnak a munkahelyek – kezdi az előnyök sorolását Nemesvámos vezetője. – Községünk területén több multinacionális cég működik, a foglalkoztatás ezres nagyságrendű. Sokan Veszprémben dolgoznak, számukra is elérhető ilyen módon a nagyváros.
- A távolság viszonylag nagy Tótvázsony és Veszprém között – 12-15 km –, de sokan mondták, hogy – tavasszal, nyáron – kerékpárral járnak majd dolgozni, mert busszal sem gyorsabb, bő egy óra alatt be lehet tekerni a városba – erősíti meg az elhangzottakat a kistelepülés polgármestere. – A fejlesztésnek köszönhetően Tótvázsonyból a kerékpárosok előtt megnyílik az út a Balaton irányába is, Balatonszőlős, Balatonfüred elérhetővé válik. Veszprémből indulva akár az egész Balaton megkerülhető lesz.
- Ugyan így kaput nyitottunk a Balaton-felvidékre is – Nagyvázsony, Vigántpetend, Kapolcs, a Művészetek Völgye kedvelt turistacélpontok. Tótvázsony turisztikai szempontból kevésbé frekventált település, de az új kerékpárút előnyeit a helyi szolgáltatók egészen biztosan élvezni fogják. A település központjában lévő kis parkunkat, mely ivókúttal csalogatja már most is az arra járókat, szeretnénk még vonzóbbá tenni, kitáblázni a helyi látnivalókat, nevezetességeket. Ezek apró előrelépések, melyek nem igényelnek súlyos fejlesztési pénzeket, mégis hozzájárulhatnak Tótvázsony ismertségéhez, jó hírnevéhez. Ki tudja, idővel talán többen még ahhoz is kedvet kapnak, hogy ideköltözzenek.
- Turisztikai csatornát nyitottunk tehát Veszprém és a Balaton, Veszprém és a Művészetek Völgye között, és persze mindez visszafelé is nyitott, a térségben élők, nyaralók számára is elérhetővé váltak Veszprém fesztiváljai, kiemelt rendezvényei, szolgáltatásai – veszi vissza a szót Sövényházi Balázs. Nemesvámos és Nagyvázsony is tagjai a Bakony-Balaton TDM-nek, és ennek keretében három ponton kerékpárkölcsönzés is működik. A 27 kilométeres Veszprém-Nagyvázsony szakaszt tehát úgy is megteheti valaki, hogy az egyik helyen felveszi, a másikon pedig leadja a kölcsönvett kerékpárt, nem kell azt visszajuttatnia a kiindulási pontra.
- A sok-sok előny mellett azt is szeretném kiemelni – folytatja a gondolatot a településvezető –, hogy ez a kerékpárút mind esztétikai, mind pedig egészségügyi szempontból is kiemelt jelentőségű. Az új épített útszakasz párhuzamosan fut ugyan a főúttal, de attól másfél kilométerre, az erdőn át, gyönyörű zöld környezetben, szántóföldek mentén, ahonnan megcsodálhatók a Bakony hegyei. Megálló helyeket is találhatunk kerekezés közben – egy korábbi Leader-pályázatnak köszönhetően, melyet a hidegkúti kulturális egyesület adott be és nyert el -, információs tábla pihenőhelyek, padok, hulladékgyűjtők várják az arra járókat, olyan helyeken, ahol érdemes megállni, és megcsodálni a gyönyörű kilátást, a természet szépségét – zárja beszélgetésünket a nemesvámosi polgármester.
Cseh Teréz

2015.12.18. 14:04
   Üzleti magazin


133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás