Az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságának rovata Közép-Dunántúl: Hagyomány, megújulás, feltöltődés
A felidézett emlékek, helyek, a táj, az illatok és ízek, melyek a Közép-Dunántúlhoz köthetőek, a visszatérésre sarkallnak, mert ide vissza kell térni! Annyi felfedezésre váró hely van itt, olyanok mint a történelmi helyek, városok, kastélyok, várak, fesztiválok, séták, kirándulás a hegyen-völgyön, erdő mélyén és kikapcsolódás a tavak partján. A történelem és a természet is gazdag „alapanyagot” nyújt a nyaraláshoz, hosszú hétvégéhez, kiránduláshoz, vagy egy kellemes vasárnapi sétához.
Hazánk történelmi középpontjában, csaknem három megyét felölelve terül el a magyar államiság bölcsője, a Királyi régió, mely történelmi időutazásra hív. Induljon el a királyok és előkelőségek nyomában! – szól a régióról a bevezető. Valóban, nagyon szerencsés helyzetben vagyunk, ami a Közép-Dunántúli Régiót illeti, nagyon jó a fekvése, a fejlettsége, az infrastruktúrája, az elérhetősége turisztikai szempontból. Azonban ezek az előnyök bizonyos szempontból hátrányként is felléphetnek, mert sajnos mindez tranzitrégióvá tesz minket. Ezért is rendkívül fontos, hogy az erősségeinket hangsúlyozva, turisztikai értelemben a lehető legtöbbet kihozzuk magunkból és a vendégéjszakák számát növeljük. Ennek érdekében munkánk során igyekszünk olyan eseményeket szervezni, ahol fejleszthetjük térségeink élményszerű kínálati elemeit, ezáltal olyan csomagokat alakíttatunk ki, amelyek arra sarkallják a látogatókat, hogy ne csak egy-egy napra, egy-egy vonzerőt látogassanak meg, hanem tervezzék ide hosszú hétvégéjüket. Kiemelten kezeljük a régió kínálati elemei közül a kastélyokat, kastélykerteket, várakat, kerékpárutakat, az aktív és szabadidő kínálatot (állatkert, kalandpark, tanösvények, túrautak, golf. stb.). Ebből a szempontból gazdag régiónak számítunk, marketing tevékenységünket is ezek köré szervezzük. Utóbbi években és a jövőben ezen vonzerők megújultak/megújulnak, ezt összefűzve igen értékes kínálattal gazdagodik a régió. Tevékenységünk során a belföld irányában erősebb kommunikációt végzünk, ezen belül is Budapest és Debrecen, illetve Győr környékére fókuszálunk. Érdekes eredmény, hogy a régió küldő területe országon belül jelentős mértékben a saját régiónk, emellett Budapest után a szomszédos régiók. Külföld esetében a szomszédos országok közül Ausztria és Szlovákia a legfőbb célországaink, illetve kisebb eszköztárral Németország, Csehország és Lengyelország. A 2016-os évet tekintve belföldön a saját felületeinken kívül kiállításokon jelenünk meg, illetve újságírók számára tanulmányutakat, partnereinknek a Turizmus Akadémián belül ún. B2B workshopokat szervezünk, például olyan témákban, mint aktív- és ökoturizmus, városlátogatások, bor- és gasztronómia, orvosi turizmus, örökségvédelem és kastélyok. A régiónkban található Tourinform irodák munkatársai részére a régión belül egynapos szakmai tanulmányutakat „Szomszédolást” szervezünk, hogy az újdonságok megismerésével szélesítsük tudásukat és az ajánlható helyeket a turisták részére. Fontosnak tartjuk akár régiós szinten a kitelepüléseket rendezvényekre, illetve a sajtó képviselőinek szervezünk alkalmanként tájékoztatókat. Bár tevékenységünk az elmúlt években az on-line irányába tolódott el, továbbra is fontosak a kiadványok, hogy kézbe vehető formában is ajánljuk a régiót. A budapesti Utazás kiállításra jelent meg a régió rendezvényeit bemutató kiadvány, valamint egy bor- és gasztronómiai térkép. A Magyar Turizmus Zrt. 2016-ban újabb tematikus évet, a Gasztroélmények Évét hirdette meg, mely során csokorba gyűjtjük a régió gasztronómiai eseményeit és saját illetve központi akcióin keresztül népszerűsítjük azokat. Külföldet tekintve szintén szerepel a palettán az on-line és a print megjelenés egyaránt, együttműködve a MT Zrt. külképviseleteivel, továbbá a régióba látogató újságírók részére tanulmányutakat szervezünk. A piaci viszonyok mind jobb megismerése érdekében a küldő országok külképviseleteivel workshop alkalmával évente tapasztalatot cserélünk, majd e köré szervezzük a következő megjelenéseinket. Ahogy hazánkban, így külföldön is erős a facebook aktivitás, melyet kihasználva az adott ország nyelvén rövid bejegyzésekkel ajánljuk legújabb fejlesztéseit a régiónknak.
Gasztroélmények Éve 2016. A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében a 2016-os esztendő a gasztroélményekről szól, azonban ez nemcsak a magyar ételek és italok népszerűsítését jelenti, annál sokkal többet: a gasztronómiai vonatkozású keresletélénkítés mellett a SZÉP kártya használatának ösztönzése; a vendégéjszakaszám növelése; a turisták költésének növelése; a falusi turizmus népszerűsítése, illetve a trendi vidéki helyszínek hangsúlyozása is fontos szempont. A Gasztroélmények Éve ernyőkampány jelleggel több nagyszabású gasztronómiai eseményt ölel majd fel, mindez az egész év során regionális, helyi rendezvényekkel, külképviseleti és agrármarketing termékpályákhoz kötődő aktivitásokkal fog kiegészülni. A Közép-Dunántúli Régió esetében is összegyűjtöttük a gasztronómiai eseményeket, melyek nagy része szerepel a régiós rendezvénynaptárban is, mely a budapesti Utazás kiállításra jelent meg és visszük magunkkal a debreceni kiállításra is. Ezen kívül megtalálható a régió tourinform irodáiban is, ugyanúgy, ahogy a letéphető, A/3 formátumú bor- és gasztronómiai térkép, mely szintén az utazás kiállításon debütált. A tematikus évhez kapcsolódóan áprilisban Budapesten a régiós borászatok és éttermek bemutatkozását szeretnénk megszervezni B2B jelleggel, illetve a tavalyi évben megkezdett, szintén témába vágó szakmai sajtóút következő útvonalát tervezzük. A régió blog-oldalán elindítottuk a „A hét helyi terméke, avagy kóstolj bele Közép-Dunántúl ízeibe!” című sorozatunkat, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy egyre szélesebb körben népszerűsítsük a ma reneszánszukat élő helyi termékeket. Sokszor nem is kell messzire utazni, hogy haza vihessük palackba zárva a régió ízeit. További információért látogassa meg weboldalunkat a www.itthon.hu/kozepdunantul, vagy blog oldalunkat az itthonkozepdunantulon.blog.hu címen. És személyesen hol lehet része bárkinek gasztronómiai élményben, a régióban? Néhány helyszín a nyárig: március 19. BorZsongás- A neszmélyi bor dícsérete Hilltop Borhotel & Étterem www.hilltop.hu
április 2. IV. Fehérvári Halünnep Székesfehérvár, Palotavárosi tavak www.hofesz.hu
2016. április 9. Tavaszi Etyeki Piknik www.etyekipiknik.hu
2016. április 21-24. Móri Szent György-heti Vigasságok www.lambergkastely.hu
április 29-május 1. IX. Velencei-tavi Hal-, Vad-, Bor- és Pálinkafesztivál Agárd www.velencei-to.hu
május 21. II. Fehérvári Egészségpiac facebook.com/jancsarkert
2016. május 28. Szent Orbán-napi Borünnep. Velence,Bence –hegy .Panoráma út. www.velenceturizmus.hu
2016. június 4-5. Nyári Etyeki Piknik www.etyekipiknik.hu
2016.06.16-19. IV. Veszprémi Sörfesztivál Veszprém, História Kert http://www.veszpremisorfeszt.hu
június 18. Somlói Éjszakai Pincetúra Somló-hegy - http://www.somloi.hu
2016 június 25. Szőlős Pákozd Gasztro Találkozója Pákozd - www.pakozd.hu |