„Innovatív formai megoldásért különdíj” A Grundfos újabb elismerése: Zöld Béka Díj
Egy jelentés ne csak informatív legyen? A vállalatok környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalását és eredményeit tükröző beszámolók adattartalma mellett a forma is számít, sőt a kettő összhangja versenyen is megmérettetik? A Deloitteennek jegyében immár tizennegyedik alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat, vagyis a Közép-Európai Fenntarthatósági Jelentés Díjat.
2015 decemberében 13 országban döntöttek a szakmai zsűrik arról, kik a legjobb fenntarthatósági jelentést készítő cégek. A magyar zsűri tagjai Csete Mária, a BME Környezet-gazdaságtan Tanszékének vezetője, Márta Irén, a BCSD Hungary igazgatója és Szigeti Péter, a Professional Publishing Hungary tartalomfejlesztési vezetője, a Kreatív volt főszerkesztője voltak. A Grundfos Magyaroszág Gyártó Kft., egyedi jelentésének köszönhetően, az „Innovatív formai megoldásért” különdíjat kapta. A 2016 februárjában közzétett elismerés annak a 80 oldalas háromdimenziós színvonalas kiadványnak szól, amit a cég szlogenje jegyében állítottak össze: „Minden nap teszünk egy jobb világért=Fenntarthatóság”. A kétévnyi tevékenység láttatása a dolgozók, partnerek, a tatabányai és székesfehérvári közösségek, vásárlók számára egyaránt készült összegzés Felelős üzletvitel, Fenntartható termékmegoldások, Munkavállalói kompetenciák, Környezeti lábnyom, Munkahelyfejlesztés, Helyi közösség erősítése fejezetekkel. Török László ügyvezető igazgató így összegzett: – A fenntarthatóság a Grundfos vállalatai számára – így számunkra is – azt jelenti, hogy gazdasági eredményeinket úgy érjük el, hogy eközben szerepet vállalunk a környező társadalom fejlesztésében, folyamatosan csökkentjük a környezetre gyakorolt hatásainkat, fejlesztjük a termékeinket és dolgozóinkat, figyelünk a vevőink bizalmára, mindezt azért, hogy a GMH számára fenntartható üzletmenetet biztosítsunk. A jelentés összeállításában 35 munkatárs tevékenykedett. A csapatmunkát Urbán Katalin CSR- és kommunikációs szakmai vezető fogta össze. A munkafolyamatról kérdeztem.
– Hogyan álltak neki egy ekkora anyag feldolgozásának? A konkrét fenntarthatósági jelentés/eredmény témák feldolgozásában mit tartottak a legfontosabb szempontoknak? – A kiadvány fókusztémáit a Grundfos cégcsoport fenntarthatósági stratégiája adta, ezen belül pedig a dolgozóink körében végzett felmérés alapján határoztuk meg, melyik téma szerepeljen részletesebben, nagyobb súllyal. A csapat nagyon hatékonyan dolgozott az összeállításon. Szinte nem volt olyan szervezet, amelyik ne vett volna részt valamilyen formában, akár adatokkal, akár képekkel, vagy valamilyen ötlettel. Mindenkit motivált, hogy megmutassa, mi mindent tett ő és a csapata a Grundfos sikeres működése érdekében.
– Mi jelentette a legnagyobb nehézséget a pályázati kiírásban illetve a megvalósításban? – Az volt a célkitűzésünk, hogy olyan jelentést készítsünk, amely valóban az olvasók számára érdekes témákról szól. Ez magával hozta azt a kihívást is, hogy megtaláljuk az eredmények bemutatása és a jelentés emészthető hossza közti egyensúlyt. Egyik fehérvári dolgozónk, Simon Károly ötlete volt, hogy az érdeklődés felkeltése érdekében háromdimenziós képekkel illusztráljunk, és ez az innováció hozta meg a különdíjat is.
– Az elkészült pályamunka hogyan viszi előre a szervezetet, hogyan hasznosulhat? – A vállalat kétévente készíti el beszámolóját, a friss jelentésnek most tavasszal áll neki a csapat. Ismét valami újon, valami máson törjük a fejünket, de ez egyelőre maradjon titok. Annyit azért elárulhatok, hogy törekszünk a fiatal generáció megszólítására, interaktív bevonására.
Dr. Göde Andrea |