szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


A segítő állam a cél

Életpálya-modell a közigazgatásban dolgozóknak
A segítő állam a cél

A Magyar Kormány célul tűzte ki a közigazgatás reformját, a bürokrácia és az állami rezsi csökkentését.
E téren már számos előrelépés történt, és történik ma is, ami nem csak az állampolgárokat, hanem a vállalkozásokat is érinti. Az eddigi intézkedésekről, azok hatásairól, illetve a legaktuálisabb témákról – a bürokrácia-csökkentés újabb szakaszáról, és az állami tisztviselők életpálya-modelljének bevezetéséről - dr. Simon László kormánymegbízottat, a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetőjét kérdeztük.

– A közigazgatás reformja 2010 óta folyamatos. Mi történt eddig, hol tartanak?
– A Kormány alapvetően háromszintű közigazgatási rendszer kialakítása mellett tette le a voksát. A stratégia- és jogalkotás a legfelsőbb, miniszteri szinten történik, alatta, másodfokú hatóságként a megyei kormányhivatalok működnek, a hármas tagolás alapszintjét pedig a járások adják, ahol az elsőfokú hatósági ügyek intézése történik. A korszerűbb, hatékonyabb közigazgatási rendszer kialakításának folyamata több lépcsőben valósult, illetve valósul meg.
– 2010-ben létrejöttek a megyei kormányhivatalok, 2013-ban pedig a járási hivatalok. Most a központi közigazgatási szervek racionalizálása folyik. Az ő feladatuk egy része a minisztériumokba, más része a megyei kormányhivatalokba tagolódik. Teljesen új alapokra helyeztük például a hatósági ügyintézést és a korábbi, önkormányzati feladatok közül a segélyezési rendszert is. E segélyek túlnyomó többségét ma a megyei kormányhivatalok folyósítják, a járási hivatalokon keresztül. A változások célja, hogy az állam kezében összpontosuljon minden olyan hatósági eszköz, amely megfelelő alkalmazásával képes lehet megkönnyíteni az emberek mindennapjait. Ezek fontos példája a bürokrácia-csökkentés is.
– A közigazgatási reform egy másik szelete az e-közigazgatás kiépítése. A legkényelmesebb, ha otthonról intézhetjük hatósági ügyeinket. Éppen ezért erre nagy hangsúlyt fektet, és sok milliárd forintot szán a magyar állam.

– 2015-ben milyen lépések történtek a bürokrácia és az „állami rezsi” csökkentése érdekében? Milyen eredményeket hozott mindez?
– Első körben azoknak a kötelezettségeknek az enyhítését, illetve eltörlését tűztük célul, amelyek az állampolgárok és a vállalkozások legszélesebb körét érintették. 2016. január elsejétől már nem kellett fizetni például a személyi igazolvány, a lakcímkártya kiállításáért, az ellopott okmányok pótlásáért, a jogosítvány első alkalommal való átvételéért, a diák- és pedagógus igazolványért, vagy épp a mozgáskorlátozottak parkolási engedélyéért, az erkölcsi bizonyítványért évente akár négy alkalommal. A változások közé tartozik az is, hogy a háromszáz négyzetméter alapterület alatti lakóházak esetében nincs szükség építési engedélyre. A vállalkozások élete ugyancsak könnyebb lett: díjtalanul átvehető ma már a cégkivonat, a cégmásolat, a vállalkozói igazolvány.
– A Kormány fontosnak tartotta, hogy a döntés előtt megkérdezze az emberek véleményét. A tavalyi nemzeti konzultáció eredményeként az ügyfelek közel 400 ezer kérdőívet töltöttek ki. Ezek figyelembevételével az állam több mint 20 hatósági eljárás díját törölte el. Másfélmillió ingyenesen átvett okmány, félmillió díjtalan eljárás a 2016-os esztendő első félévének mérlege. 10 milliárd forint megtakarítást jelent mindez évente az állampolgárok és a vállalkozások számára.
– A bürokrácia-csökkentésben a kormányhivatalok is részt vettek. Mintegy 100 törvény módosítottak az elmúlt évben, melyekre mi is javaslatokat tettünk. Az ügyfélszolgálatokon dolgozó munkatársaink bevonásával, az állampolgárok megkérdezésével szakembereink vizsgálták, melyek a fölösleges, vagy egyszerűsíthető szabályok. Az eredmény önmagáért beszél: nincsenek 30-60 napos határidők, hosszas hivatalba járkálási napok. Szankcionáló, gyanakvó állam helyett a segítő szándék a jellemző, a pozitív hozzáállás. Feltételezzük, hogy az állampolgárok kellő alapossággal járnak el ügyeik intézésében, ismerik az előírásokat, és be is tartják azokat.

– A hatékonyabb, gyorsabb ügyintézés a gazdaságra is jótékony hatással lehet. Gondolok itt a beruházásokra, az azokhoz kötődő engedélyezési eljárásokra.
– A bürokrácia-csökkentés már önmagában is gazdaságélénkítő hatású, de a kormányhivataloknak és a Kormánynak más eszközök is rendelkezésükre állnak ennek előmozdítására. A jogszabály például lehetőséget ad arra, hogy egy nagyberuházást nemzetgazdasági szempontból kiemeltté nyilvánítson a Kormány. Ezzel jelentősen csökkenthetők az amúgy jogszabályban előírt határidők. A kormánymegbízott is hozzájárulhat a sikerekhez azzal, hogy koordinálja, összehangolja a beruházást érintő hatóságok munkáját.
– Júliusban újabb felmérést, vagyis széleskörű lakossági konzultációt szerveztek a bürokrácia-csökkentésről. Ez most miről szólt? Nem lett volna célszerű mindezt egy lépcsőben elintézni?
– Több tízezer állami hatáskörről beszélünk. Egyrészt képtelenség lenne egyszerre áttekinteni valamennyit, másrészt ilyen mennyiségű szabályozás egyidejű megváltoztatása káoszt idézne elő a közigazgatásban. Óvatosan, kisebb lépésekben célszerű tehát végig haladni ezen az úton. Első körben azokat a területeket kívántuk rendezni, amelyek ügyfelek tízezreit érintenek.
– Az idei lakossági konzultáció során az állampolgárok három kérdőíven nyilváníthatták ki véleményüket. A bürokrácia-csökkentéssel összefüggésben a hatósági eljárások egyszerűsítését célozta az egyik, a másik kettő pedig az állami rezsicsökkentésről - egy a magánszemélyeknek, egy pedig a vállalkozásoknak - szólt. A kérdőívek tíz-tíz javaslatot tartalmaztak hatósági eljárások díjának eltörlésére, de a kitöltők ezen túlmenően saját javaslatot is tehettek. A kérdőívekhez a kormányablakokban, illetve az ügyfélfogadási helyeken, valamint elektronikus felületen lehetett hozzájutni. 250 ezer kérdőívet töltöttek ki. A párbeszéd ezúttal is sikeres volt, mind Fejér megyében, mind országosan.

– Az állami rezsicsökkentéssel a központi költségvetés bevételektől esik el. Mi adja a fedezetet?
– A gazdaság helyzete teszi lehetővé azt, hogy a költségvetés ezen bevételeiről lemondjon az állam. Magyarország éves összköltségéhez viszonyítva ezek kis tételek, ugyanakkor nagyon sok ember életét könnyítik meg. Ez a pénz az emberek zsebében marad, és erről az oldalról nézve már nem is tűnik kevésnek az a 10 milliárd forint.

– Július elsejétől bevezették azt az új közszolgálati életpálya-modellt, amely az előmenetel, az illetmény és a követelmények szempontjából is új rendszert jelent. Mi a tartalma ennek?
– A hatékony államhoz elengedhetetlen egy professzionálisan dolgozó tisztviselői réteg. Ezt hivatott biztosítani az állami tisztviselőkről szóló törvény. A jogszabály új alapokra helyezi a teljesítményértékelést, magas szintű elvárásokat fogalmaz meg a munkavégzés minőségét illetően, de egyúttal garantálja is az anyagi elismerést, a biztos munkahelyet, a pályán eltöltött évek, a tapasztalat után járó megbecsülést.
– Az életpálya-modell bevezetésével egyidőben az illetmények rendezése is megkezdődött. A Kormány átlagosan 30%-os emelést vállalt a közigazgatásban, differenciáltan, az egyéni teljesítmények figyelembevételével. Ez a „fronton” teljesítő, kiskeresetű, rendszerint középfokú végzettségű dolgozók esetében akár 50%-ot is meghaladhatja. A felsőfokú végzettségűek járandósága több mint 30%-kal, a járási hivatalok osztályvezetőié pedig 15%-kal nőtt. Elmondható, hogy Fejér megye járásaiban átlagosan 40%-os emelés valósult meg járási szinten, így nem csoda, hogy a dolgozói visszajelzések nagyon pozitívak. A törvény a kormányhivatal főosztályain dolgozók illetményemeléséről is rendelkezik, ezekre a területekre 2017. január 1-jével kerül sor.

– Nagyok az elvárások: kislétszámú, hatékony állam, tömeges elbocsátások nélkül. Hogyan lehet ennek megfelelni?
– Folyamatosan dolgozunk azon, hogy egyre kisebb létszámmal egyre hatékonyabb munkát tudjunk végezni. Az összevonások, átszervezések eredményeként sikerült például a vezetői létszámot jelentősen csökkentenünk. Fel kellett tárnunk a rendszerben lévő tartalékokat is, mert amikor átveszünk feladatokat a központi szintről, akkor ehhez a költségvetési forrásoknak csupán 80%-át kapjuk meg. A kihívásokkal sikeresen megbirkózunk, az eredmények már jól láthatóak.
– A tömeges elbocsátásoktól nem kell tartani, a megszűnő állami státuszokból pedig a fejlődő gazdaság képes átvenni a jó szakembereket. Aki ma dolgozni szeretne, az talál munkát. Ehhez persze lehet, hogy utaznia vagy tanulnia kell.
– A bürokrácia-csökkentés, a hatékony közigazgatási rendszer kialakítása egy hosszú folyamat, de a munka dandárján már túl vagyunk. Sok kis lépés, finomítás kell még, de meggyőződésem, hogy az eredmények nem maradnak el.

Cseh Teréz

2016.09.22. 08:50
   Üzleti magazin


132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás