szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Emblematikus, XXI. századi épületet terveznek

A megújuló vasútállomás igazi kapuja lesz a városnak
Emblematikus, XXI. századi épületet terveznek

Orbán Viktor miniszterelnök legutóbbi tatabányai látogatásán a Modern Városok Program keretében írta alá a város polgármesterével, Schmidt Csabával azt a tízpontból álló együttműködési szerződést, amely új fejezetet nyit majd a megyeszékhely gazdasági, kulturális, oktatási és turisztikai életében egyaránt. A több mint 40 milliárd forintos kormányzati támogatást magába foglaló megállapodás első és egyben legkiemelkedőbb projektje a vasútállomás modernizálása.

Tatabánya a Bécset Budapesttel, Székesfehérvárt Esztergommal összekötő főútvonalak mentén fekszik, igen kedvező közlekedési adottságokkal rendelkező település mind közúti, mind vasúti szempontból. Az M1-es autópálya és a jó vasúti közlekedés eredményeképpen gyakorlatilag nincs számottevő időtávolság Budapest vagy Győr felé. Többek között ennek is köszönhető, hogy a korábbi szocialista iparváros területén korszerű, nagy hozzáadott értéket produkáló Ipari Park működhet, mely azönkormányzat kezdeményezésére 1997-ben, az országban az elsők között alakult meg. A gyors fejlődés eredményeként az Ipari Park ma már mintegy 800 hektáron Tatabánya, és a vele határos Környe közigazgatása alá tartozó területeket is magába foglalja, és több mint 10.000 főnek biztosít munkalehetőséget. A világ piacvezető cégei telepedtek meg itt, és a befektetőbarát környezetnek köszönhetően azóta második, sőt egyesek már a harmadik ütemű fejlesztéseiket valósítják meg. 
A város mai értelemben vett területén 1884. július 15-én indult meg a vasúti forgalom, amikor megnyitották a Kelenföld és Újszőny (ma Komárom) közötti 92 km hosszú vasútvonalat. Az akkor még önálló Felsőgallának és Bánhidának volt megállóhelye a vonalon. A mai központi állomásépületet 1988-ban adták át, a peronokra vezető gyalogos felüljáró pedig két évvel később készült el.

A Virágh Csaba Ybl-díjas építész tervei alapján megépült acélvázas Konzum a maga korában nagy visszhangot váltott ki az építész szakmában, a high-tech elemekkel operáló modernista üveg-acél kubus meglepő újdonságnak számított abban az időben. A rendszerváltozás után sajnos ez az épület sem maradt egységes tulajdonban, a benne árusítóhelyekkel rendelkezők társasházi jellegűvé alakították a tulajdonosi rendszert, s így meg is gátolták az objektum egységes karbantartásának, fejlesztésének lehetőségét. Az épület erősen amortizálódott, az üzletek nagy része tönkrement, a karbantartás hiánya mára bántóan szembeötlő. Az egyaránt résztulajdonos MÁV-nak és Önkormányzatnak nincs meghatározó többsége, így nem képesek érdemben befolyásolni a közösség döntéseit.

A piszkos, leromlott állapotú, a mozgáskorlátozottak, idősek és kisgyermekesek számára nehezen megközelíthető vasútállomás mára Tatabánya szégyenfoltja lett, a tömegközlekedéssel hozzánk érkezőkben rossz benyomást kelt a városról. 2013-ban elvégezték ugyan a Konzum és a vasúti váróterem részleges rekonstrukcióját - összesen több mint 28 millió forintból -, ám ez csak kis gyógyírt jelentett az egyre nagyobb problémákra.

– Ha megkérdezzük a tatabányaiakat, bizton állítom, hogy arra a kérdésre, hogy mit fejlesszünk a városban, tízből kilencen azt fogják válaszolni, hogy a vasútállomást. Teljesen érthető a kívánságuk, hiszen a lepusztult épület nemcsak hogy rombolja a városképet, de funkcióját sem tudja már teljeskörűen betölteni. Olyan új vasútállomást szeretnénk alkotni, amelytől a hozzánk érkezőknek tátva marad a szája, az átutazóknak pedig az az érzése támad, hogy le kell szállniuk, meg kell ismerniük ezt a várost – hangsúlyozza Schmidt Csaba polgármester, aki szerint Tatabánya lendületesen fejlődik, évről-évre szépül, tehát az új pályaudvarnak is azt kell hirdetnie, hogy a Vértes és a Gerecse lankái között megbúvó település egy modern város.
– De természetesen nem csak esztétikai célok vezérelnek bennünket, a város „kapujának” akadálymentesnek kell lennie, és össze kell kötnie a jelenleg a sínek által elválasztott két városrészt, Dózsakertet és Újvárost. Az első tervek már el is készültek, egy igen attraktív létesítmény körvonalai születtek meg a tervezőasztalon. Balogh Balázs Ybl-, Széchenyi- és Príma-díjas építészmérnök azon dolgozik, hogy egy modern és praktikus állomás épülhessen fel Tatabányán.

Az új állomásról az elmúlt hónapokban folyamatosan egyeztetett a város a szakminisztériumokkal, számos tárgyalás zajlott le ennek a jegyében. Hogy a lehetőségekhez képest felgyorsítsák a projektet, megosztották egymás között a feladatokat. A város vállalta, hogy felkér egy tervező csapatot, készítsen vázlatot egy a városközpontot és Dózsakert városrészt gyalogosan és kerékpárosan is összekötő híd, és egy új vasútállomás-épület létesítésére, a terv elkészülte után pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. veszi át a beruházást.

– A tervezői megbízás különösen fontos része az volt, hogy egy, a megyeszékhelyhez méltó, „városkapu” élményt nyújtó, emblematikus épület legyen, mely akadálymentesen is megoldja az utasok peronokhoz jutását és lehetővé teszi a vasút által elválasztott városi területek intenzív kapcsolatát – hangsúlyozza Damokos László, Tatabánya város főépítésze. - A négy beérkezett ajánlat közül a Balogh Balázs professzor úr által vezetett csapat ötletére kaptuk fel a fejünket, hiszen az organikus, madárszárnyra emlékeztető megoldással egyszerre utalnak a város címerében szereplő, a hely szellemiségét meghatározó Turul-szoborra, és alakítanak ki XXI. századi high-tech közlekedési környezetet. A napokban alá is írtuk a szerződést, így megkezdődhet az állomás tényleges tervezése.

Az új vasútállomás látványterveinek megálmodója, Balogh Balázs szerint minden településnek vannak jellegzetes épületei, melyek erős szimbolikus jelentéssel bírnak.  Azért válnak ilyenné, mert belső tartalmuk harmóniában van mindazzal, ami az adott helyen történik - mintegy ikonikus szerepre téve szert.  Ilyenek azok a helyek, amelyek elkerülhetetlen kényszerpályák központjában lévén a „kapu” szerepét töltik be. Ezek sorában a legfontosabbak a pályaudvarok, a kikötők és a repülőterek. A helyi lakosok mellett mindenki megfordul körzetükben, akár turistaként, akár átutazóként, akár ingázóként. Ilyen esetekben alapvető követelmény, hogy időtálló, minőségi épített környezet valósuljon meg.

Ahogyan az építészmérnök fogalmaz, Tatabánya esetén a város nevének említésekor két dolog jut az emberek eszébe: a szén és a turul.  Ezért szükségszerűen a jelképként is értelmezhető pályaudvar, a szárazföldi kikötő és e két szimbólum egyikéhez köthető. A szárny stilizált építészeti eszközökkel megvalósuló formában ölt testet. A vágányok, peronok felett ível át az a híd, ahonnan két oldalra szervezett lépcső - mozgólépcső „nyúlványokon” keresztül, valamint ezek között elhelyezkedő lifteken lehet eljutni a peronokhoz. A híd egyaránt szolgál gyalogos és kerékpáros közlekedésre. Összeköti a vasúti sínpályák által kettévágott városrészeket. Az alatta átfutó felvételi épülettel együtt erőteljes kifejező hatással bír. Szimbóluma egy feltörekvő város új arculatának, a dinamikus fejlődés, egy jobb életminőség iránti vágyának. Az új vasútállomás építése 2017 második felében indulhat.

TO

2016.09.22. 08:50
   Üzleti magazin


132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás