szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Tiszta vizeink védelmezői

Stabil, tervezhető jövőképet kínál az ÉDV Zrt.
Tiszta vizeink védelmezői

A Föld édesvízkészlete nem kifogyhatatlan, ahogy azt sokáig hittük. Körforgásának és tisztaságának megőrzése érdekében azonban jóval nagyobb figyelmet kell szentelnünk környezetünk védelmének is. A Tatai-medence, illetve a közvetlen régió lakói páratlan örökséget mondhatnak magukénak: kiváló, ásványvíz minőségű karsztvíz bázist, amelynek gondozása, tisztán tartása és a fogyasztókhoz való eljuttatása az Északdunántúli Vízmű Zrt. feladata. Virág Lászlóval, a cég nemrég megbízott vezérigazgatójával, és dr. Kovács Tamás koordinációs és stratégiai igazgatóval beszélgettünk.

– Az EOCÉN program keretén belül – kezdi beszélgetésünket Virág László - a környéken megtalálható szénbányáknak a víz volt az egyik legnagyobb ellensége, és ezek az aknák is, amiket most mi használunk, azért jöttek létre, hogy a vizet kiszivattyúzzák, és elérhetővé tegyék a szenet. Olyannyira „sikerült” a karsztvíz szintjének csökkentése, hogy Budán elapadtak a hőforrások, és a Tatai–medencében a természetes források, fakadó vizek gyakorlatilag megszűntek. Ezen károk helyreállítása egy nagyon hosszú ökológiai folyamat, a karsztvíz szinten tartást tartjuk mi is az egyik legfontosabb feladatnak, noha ebben nem mi vagyunk a meghatározók, hanem a vízügyi hatóság.

– Régen az emberek ásott kutak vizét használták. Ezek ma már használhatatlanok?
– Még nekem is vannak emlékeim, hogy milyen volt régen az ásott kutak vize. A legnagyobb probléma az, hogy belekerültek az intenzív mezőgazdasági kultúrákból olyan szennyező anyagok, amik nagyon nehezen kopnak ki, és ezek a felszíni rétegvizek így terheltek a modern kor problémájával. Az elszennyezett vízbázisokat nyilvánvalóan nem lehet egyik napról a másikra megtisztítani, de magát a folyamatot egyrészt meg lehet állítani, másrészt a meglévő vízkincsünket fenntarthatóvá és megőrizhetővé tudjuk tenni. Az elmúlt években rengeteg olyan ivóvíz minőség javító program vagy szennyvízkezelésre vonatkozó pályázati kiírás jelent meg hazánkban, amelyek ezeket a célokat szolgálják. A tatabányai térség és az egész régió azért szerencsés, mert egy vastag mészkőrétegen át zajlik a víz tisztulása, és amit mi ma iszunk, az egy 60 évvel ezelőtti esővíz a poharunkban. Az eltelt idő alatt megtisztult, köszönhetően a vastag mészkőrétegnek, amin keresztülfolyik a víz, amíg elér a bányába.

– Március 22-én ünnepeltük a Víz Világnapját.  Mit takar a „Szennyvizek? Tiszta vizet!” szlogen, amely az esemény mottója volt?
– Az idei felhívásunk leginkább arról szólt, hogy próbáljuk meg minél kevésbé szennyezni a vizeinket, illetve megtalálni azt az egyensúlyt, amivel egyrészt a fenntarthatóság, másrészt a tisztítás útjára léphet. Magyarország egy befolyó ország, azaz ide befelé jönnek a vizek a környező hegyekből. Jelenlegi szomszédjaink mind magasabban fekszenek, Szerbiát és a horvát régiókat leszámítva. Feladatunk tehát a hegyekből érkező vizek megtartása, minőségének megőrzése. Megyénk térségében egyébként annyi víz és fakadó forrás van jelenleg is, hogy hosszú távon valószínűsíthetően nem fog az ellátás problémát jelenteni.

– Bár kiváló a térség ivóvize, a fogyasztókhoz egy sokszor régi, elöregedett csatornarendszeren keresztül jut el, ami rontja a minőséget. Mit tesznek az ilyen gondok orvoslása érdekében?
– A csőhálózat jellemzően állami tulajdonban van, de vannak olyan víziközmű elemek, amik önkormányzati vagyont képeznek. A társaságnak alapvetően két jellemző szerződése van: az állami tulajdon tekintetében vagyonkezelési szerződésről van szó, a másik része pedig bérleti-üzemeltetési megállapodás az önkormányzatokkal. Mindkét résznél egy gördülő fejlesztési terv alapján, ütemezetten, évről évre meghatározott keretösszegek segítségével tudjuk a saját kezelésben lévő rendszereket felújítani, karbantartani. Ezeket a beruházásokat finanszírozni kell. Nagyon sok pénzt el lehetne költeni, mert mindig van jobb, mindig van költséghatékonyabban üzemeltethető rendszer. Számunkra a legfontosabb az üzembiztonság, hogy mindenhol, mindenkor jó minőségű, egészséges ivóvíz álljon rendelkezésre, és hogy a szennyvízkezelés, a szennyvíz ártalmatlanítása maradéktalanul megtörténjen. Rengeteg a probléma, ami a 30-40 éves, vagy akár a még régebbi hálózatokon jelenik meg. Ezek általában csőtörés formájában nagyon komoly problémákat és költségeket jelentenek. Az említett gördülő fejlesztési terv alapján pontosan a kritikus szakaszokat, az elöregedett rendszereket tudjuk lecserélni, javítani. Nagyon sok a feladat, egyelőre a rendszerek szinten tartása valósul meg. 2030-ig terveztünk, addig vannak fejlesztési források. Ezeket más nagy ívű törekvések, mint a 2015-ben megjelent Kvassay Jenő Terv, vagy egyéb fejlesztési tervek is támogatják, amelyek uniós forrásokat vagy más lehetőségeket is bevonnak az anyagi háttér biztosításához.

– A közelmúltban többször is elismerték az ÉDV Zrt.-ben folyó tevékenységet. Hallhatnánk ezekről?
– A kapott elismerések – veszi át a szót dr. Kovács Tamás – a vállalat társadalmi felelősségvállalása köré felépített koncepcióból adódnak. Számtalan elismerésünk között például családbarát, illetve legjobb női munkahely díjat kaptunk, legutóbb pedig 2016. év végén nagyvállalati kategóriában üzleti etikai díjat nyertünk. Öt témakörben kellett bemutatni a cég etikus viselkedését. A bírálók kevésbé a számokra voltak kíváncsiak, inkább olyan társadalmi szempontból megfogható eseményekről vagy cselekvésekről kellett számot adni, amelyek nem tartoznak a vállalat kötelező feladataihoz, de mi mégis fontosnak tartjuk azokat. Így aztán mozgósítottuk a cég minden telephelyét, gyakorlatilag minden dolgozóhoz eljutottunk, és kértük őket, hogy az elmúlt 5-10 évből szedjenek össze kisebb - nagyobb történeteket, amiket aztán összegeztünk. Voltak egészen jópofa, vicces sztorik, amik az ügyfélszolgálaton történtek, és nem szokványos módon segítettünk ügyfeleinknek, de a számunkra komoly anyagi terhet, másoknak ugyanakkora segítséget jelentő támogatásokról is beszámolhattunk. De ide tartozik az összes ISO minősítésünk, hiszen azokból sem mindegyik lenne kötelező számunkra. A társadalmi felelősségvállalás szintjeiről is beszámolhattunk. Van egy testvérintézményünk Tatabányán, a József Attila Általános Iskola, ahol igyekszünk évről-évre belefolyni a környezettudatos nevelésbe. Az idei víz világnapján hagyományteremtő szándékkal a XV/C vízaknán 120 általános iskolás gyereket láttunk vendégül egy több órás interaktív és edukatív jellegű programon, ahol megismerhették nem csak a bánya működését, hanem a vízkincs fontosságát is. Csatlakozva „Szennyvizek? Tiszta vizet!” jelmondathoz, a vízszennyezés megelőzésével kapcsolatban is kaptak információt. Cégünk a felnőttoktatásban, képzésben is részt vesz. Magyarországon ma hiányzik a vízágazatból a szakmunkás szintű oktatás, úgyhogy más vízművekkel összefogva, és a Magyar Víziközmű Szövetség kezdeményezéséhez csatlakozva, közösen próbáljuk ezt megszervezni. 2016-ban volt a vízhálózaton dolgozóknak egy nagy nagyszabású - 50-60 főt érintő - képzése. Idén a szennyvízágazaton dolgozók fognak sorra kerülni. Próbáljuk ezt is hozzátenni az alaptevékenységünkhöz, hiszen a képzett szakemberek is hozzájárulnak környezetünk megóvásához, jobbá tételéhez.

– Ma sok helyütt panaszkodnak a cégek a munkaerőhiányra. Önöknek is okoz ez problémát?
– A térség sajátossága az – folytatja dr. Kovács Tamás -, hogy rendkívül sok ipari beruházó jelent meg az elmúlt években Tatabányán. Ennek az a negatív hozadéka, hogy borzalmas nehéz jó szakembert találni, illetve nagyon sok olyan munkatársunk elmegy, aki már törzsgárda tagnak számított, és mindenféle elismerésben részesült. Úgy gondoljuk, hogy egy állami vállalatnál nemcsak a bér a preferencia, hanem nagyon sok olyan értékkel bírunk, ami túlmutat önmagában a besorolási bér mértékén. A legnagyobb hívó szó az állandóság, a stabilitás, a biztonság, hiszen egy vízi közműszolgáltatás vélhetően hosszú évekre, évtizedekre biztos alapot kell, hogy jelentsen mindenkinek. Ez nem egy multi, amelyik ha nem rentábilis, arrébb teszi majd a székhelyét. Egyébként szép feladat lenne – a köztisztviselőkhöz, vagy a pedagógusokhoz hasonlóan - egy vízi közmű életpálya modellt kialakítani. Mi megtettük ehhez az első lépést, bevezettünk egy olyan bérstruktúra rendszert, ahol tervezhetővé válik kollégáink karrierje. Az itt eltöltött idő és a megszerzett tapasztalat függvényében meg tudják maguknak határozni, hogy 5-10 év múlva milyen alapbérrel fognak rendelkezni.

– Melyek ma a hiányszakmák az ÉDV Zrt.-nél?
– A villanyszerelő az egyik – tájékoztat Virág László -, amire bizonyos térségekben fél éve próbálunk vadászni, a másik pedig a vízóra leolvasó. Nem könnyű nehézgépkezelőt sem találni. Csőhálózat szerelőnek még csak-csak fölveszünk valakit, de az, hogy mellette legyen neki C vagy D kategóriás, vagy nehézgépkezelői jogosítványa, az már úgy nem egyszerű. Cégünk komoly erőfeszítéseket tesz arra, hogy az említett hiányszakmára kiképeztessük munkatársainkat. Ez jelentős anyagiakat igényel, de megpróbáljuk előteremteni magunknak a szakképzett munkaerőt.

– Több csatornán keresztül is értesülhettünk az utóbbi időben az online ügyfélszolgálat elindulásáról. Mit érdemes erről tudni?
– Társaságunk mindig is elkötelezett volt a fogyasztók minél magasabb szintű kiszolgálása mellett. Úgy vélem, hogy az online ügyfélszolgálat elindításával – amit egy éves fejlesztés előzött meg – olyan funkciókat biztosítunk valamennyi fogyasztónknak, mely teljes mértékben megfelel a XXI. század követelményeinek. Online felületünkön a mérőállás bejelentés és bankkártyás fizetés mellett lehetőség van időpont foglalásra a személyes ügyintézéshez, de rendszerünk képes olyan felhasználóbarát szolgáltatásra is, mint az online ügyindítás, ahol a szükséges adatok megadását követően már a kész közüzemi szerződéssel várjuk ügyfelünket a fogyasztói irodában, minimálisra csökkentve ezzel a személyes ügyintézés hosszát – hogy csak néhányat emeljek ki a számos funkció közül.

Veér Károly
Fotó: Mazán Tibor

2017.05.17. 09:43
   Regio Regia magazin


135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás