Digitális gyártástechnológia, K+F és DriveGuard abroncs 85 milliárdos beruházás a Bridgestone-nál
Befejezte fejlesztési programját, és felavatta 85 milliárd forintos beruházással kibővített tatabányai üzemét, a Bridgestone. Az Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke jelenlétében felavatott fejlesztéssel a világ legnagyobb abroncs- és gumitermék-gyártójának magyar leányvállalata megkétszerezte gyárának alapterületét, évi 1,8 millióról 3,6 millió abroncsra növelte gyártókapacitását, valamint megháromszorozta munkavállalóinak számát.
Az ünnepi eseményen Orbán Viktor mellett részt vett Kosuge Junichi, Japán magyarországi nagykövete, Bencsik János, a Tatai-medence országgyűlési képviselője, Czunyiné dr. Bertalan Judit, országgyűlési képviselő, Adolfo Llorens, a Bridgestone Manufacturing EMEA szenior alelnöke, valamint a házigazdák nevében Topolcsik Melinda alelnök, a kft. ügyvezető igazgatója. - Magyarország nem sikersziget, hanem Közép-Európa része, az országok pedig együtt emelkednek fel - mondta Orbán Viktor kormányfő. - Ha országaink teljesítőképességét nem számoljuk, az Európai Unióban szinte nincs növekedés. Európa legbiztonságosabb és leggyorsabban fejlődő térsége Közép-Európa - fogalmazott Orbán Viktor. - Japán az Európán kívüli országok közül a második legnagyobb befektetőnek számít az országban, 151 japán cég 30 000 dolgozónak ad munkát – ismertette a miniszterelnök. Orbán Viktor emlékeztetett arra, hogy 2013-ban még komoly viták voltak a gazdaságfejlesztés magyar modelljéről, és a Bridgestone a még nem eldőlt kérdések ellenére bizalmat szavazott, ezzel szavai szerint "bátorítást jelentett Magyarországnak". - Vállalatunk azért döntött e jelentős kapacitás- és technológiafejlesztés Tatabányán történő megvalósításáról, mert a befektetés-ösztönző gazdaságpolitika eredményeként Magyarországon az elmúlt években dinamikusan fejlődött a gépjárműgyártás, melyhez beszállítóként kívánunk kapcsolódni. Célunk, hogy minél több Magyarországon készült autóra magyar gumiabroncsok kerüljenek, ez a fejlesztés pedig elősegíti azt, hogy európai és magyar vevőinket még kiválóbb termékekkel és szolgáltatásokkal támogassuk ebben - mondta Adolfo Llorens, a Bridgestone Manufacturing senior alelnöke. - A most lezárult fejlesztésnek köszönhetően tatabányai gyárunk jelentős K+F tevékenységet támogat az Európai Technológiai Központtal szorosan együttműködve az új abroncsok alapanyag-fejlesztése terén – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Kft. ügyvezető igazgatója. - Ennek is köszönhető, hogy vállalatunk Magyarországra telepítette egyik legkorszerűbb abroncsa, a többszörös innováció- és termékdíjas DriveGuard gyártását, mellyel defekt esetén további 80 km-t tehetünk meg, akár 80 km/óra sebességgel – tette hozzá Topolcsik Melinda. A vállalat európai szinten is egyedülálló digitális gyártástechnológiát telepített tatabányai üzemébe, ahol immár K+F tevékenységet is folytat, és itt gyártja egyik legkorszerűbb terméke, a DriveGuard abroncsok méretválasztékának közel felét. A vállalat még 2013-ban, a Magyar Kormánnyal aláírt Stratégiai Együttműködési Megállapodást követően döntött tatabányai gyártóüzemének 85 milliárd forint (276 millió Euro), saját tőkeberuházással történő fejlesztéséről. A fejlesztés keretében az első, 47.200 m2-es gyár mögé egy új, 97.200 m2-es csarnok épült, mellyel az üzem alapterülete több mint kétszeresére, 144.400 m2-re bővült, az új gyáregységbe pedig nemzetközi szinten is a legkorszerűbb gyártástechnológiáját telepítette a vállalat. A Bridgestone gyárai közül, a világon elsőként a tatabányaiba építettek be egy új típusú mixert, mely jobb, egyenletesebb minőségű gumi alapanyagot állít elő az abroncsgyártáshoz. A termelés felfutásával párhuzamosan nőtt a Bridgestone Tatabánya alkalmazottainak száma is. Míg a bővítés kezdetén mindössze 361 munkatársa volt a cégnek, addig jelenleg már közel 1100-an dolgoznak a vállalatnál, amivel a cég Komárom-Esztergom megye egyik legjelentősebb foglalkoztatójává vált. A vállalat munkatársainak 80%-a operátori, gépkezelői és technikusi munkakörökben dolgozik, akik számára a cég az elsők között alakított ki, és vezetett be olyan progresszív bérezési- és előmeneteli rendszert, amely lehetővé teszi, hogy szakmai fejlődésük függvényében 3 év alatt akár 40 százalékkal is növelni tudják keresetüket. TO
|