szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


„Miben segíthetünk?”

Folytatja kormánymegbízotti munkáját dr. Simon László
„Miben segíthetünk?”

Orbán Viktor miniszterelnök - a Miniszterelnökséget vezető miniszter javaslatára a közelmúltban ismét kinevezte Fejér megye kormánymegbízottjának dr. Simon Lászlót, akit arra kértünk, értékelje az elmúlt négy esztendőt, és adjon betekintést a további tervekbe.

– Egy ismételt kinevezés egyúttal az elmúlt időszak pozitív értékelése is. Mi minden áll az újra megadott bizalom mögött?
– Ez a 2014-2018-as időszak munkájának, eredményeinek egyfajta elismerése. A cél az ügyfélközeli, hatékony közigazgatás megteremtése, költségracionalizált működtetése volt, és az új ciklusban is ezt szeretnénk továbbvinni, -fejleszteni.
– Az elmúlt négy esztendőben a közigazgatás teljes átalakításának lehettem a részese, Fejér megyében az irányítója. Megteremtettük a Kormányhivatal belső és külső integrációját: egységes, hatékony szervezeti struktúrát hoztunk létre, mely átláthatóbb, kevesebb irányítási szinttel, jobban működő hivatali rendszert eredményezett, illetve a területi integrációval egységessé tettük mindezt. A folyamatok zárásaként – 2017-től – a járási hivatalok megerősítésére került sor, illetve az agrár- és vidékfejlesztési feladatok is a Kormányhivatal hatáskörébe kerültek.

– Mely pontokon mutatkozott meg a szinergiahatás, az új rendszer előnyei?
– Fontos kiemelni, hogy nem csak a szervezeti átalakítástól vártuk az eredményeket, ennél jóval szélesebb körű mindaz, amit a hatékonyság érdekében tettünk. Az egyik terület például a jogalkotás. A Miniszterelnökség munkatársaival együttműködve több mint száz törvényt véleményeztünk abból a szempontból, hogyan lehetne egyszerűsíteni az eljárásokat, csökkenteni azok határidejét. A korábbi 90 napos ügyintézési időket így sikerült 30 napra levinnünk. Az ügyek túlnyomó részét ma már 8 napon belül elintézzük, gyakran akkor is, ha erre több nap is rendelkezésünkre állna. A másik vívmánya az új rendszernek, hogy egyre több – a lakosságot, a vállalkozásokat leginkább érintő – szolgáltatásunk ingyenes, vagy a korábbinál jóval kedvezőbb díjért vehető igénybe.
– Az integráció előnyei természetesen a létszám terén is megmutatkoztak. A Kormányhivatalba bevont egységeket rendszerint azok korábbi felsővezetői nélkül vettük át. A vezetői létszám és a vezetői szintek majdnem 50%-kal csökkentek a négy év alatt. Rengeteg időt, energiát fordítottunk kollégáink képzésére is. Így ma már kisebb létszámmal, magasabb szintű, integrált tudással, hatékonyabban látjuk el a feladatokat. A frontoffice-okban dolgozó munkatársaink zöme felsőfokú végzettségű, jellemzően a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen végzett szakember. Nem csak szakmai ügyek intézésére, de a professzionális ügyfél- és az esetleges konfliktuskezelésre is fel vannak készítve. Tudásuk, felkészültségük egyre értékesebbé teszi őket, éppen ezért igyekszünk megbecsülni, megtartani a szakembergárdánkat. Ezt célozta az Életpálya-modell bevezetése is, melynek során a béreket, illetményeket is rendeztük, átlagosan 30%-os emeléssel. Különösen nagy előrelépést jelentett ez az alacsonyabb keresetű „frontszolgálatosaink” esetében, 50, nem ritkán 80-90%-kal nőtt a jövedelmük. A megyei szinten dolgozókat, és a vezetőket is igyekeztünk megbecsülni, átlagosan 20-25%-os bérnövekményhez jutottak. Az anyagi elismerés mellett az emberi kapcsolatokra is igyekszünk nagy hangsúlyt fektetni. Bevonjuk a munkatársainkat a döntésekbe, meghallgatjuk a véleményüket. Vizsgáljuk, hol tudunk még többet tenni értük, például a nyári szabadság alatt, amikor nincs óvoda, bölcsőde kolléganőinknek – a kormányablakok 70%-ában hölgyek dolgoznak – hogyan tudnánk segíteni a gyermekek elhelyezésében, foglalkoztatásában. A közösséget, a kollektívát is szeretnénk erősíteni, több családi rendezvényben, szabadidős programokban gondolkodunk.

– Fejér megyében hány helyen, milyen egységekben és formában állnak az ügyfelek rendelkezésére?
– Tizenhárom kormányablakban, 8 járási hivatalban fogadjuk az állampolgárokat, több mint kettőezerötszáz ügyben fordulhatnak hozzánk, döntő többségében országos hatáskörrel intézzük azokat. Korszerű, a bankfiókokhoz hasonló körülmények között fogadjuk a hozzánk érkezőket, akik az előzetes online, vagy telefonos bejelentkezésnek köszönhetően sorbanállás, várakozás nélkül intézhetik ügyeiket.
– Három új beruházás is történt az elmúlt évek során: tavasszal a Bicskei Járási Hivatal szervezeti egységeit egy új, modern, XXI. századi épületbe integráltuk, zöldmezős beruházásként, 900 millió forintból. A kétezer négyzetméteres objektum integrált kormányablakként szolgálja a helyieket, illetve a környéken élőket. Székesfehérváron is átadtunk egy teljesen felújított járási hivatali épületet, a harmadik beruházás pedig még folyamatban van, Dunaújvárosban új helyre – az ún. „Zöld Sztk”-ba költözik a járási hivatal kilenc, eddig elszórtan elhelyezkedő egysége. A vázra lebontott épületet 1,93 Mrd forintból – uniós és hazai forrásokból - teljes egészében megújítjuk, modernizáljuk. Ötezer négyzetméteren, 134 hivatali dolgozó fogadja majd itt az ügyfeleket.
– Az említett nagyobb beruházások mellett, a „Középületek energetikai fejlesztései Fejér megyében” elnevezésű program keretében – uniós, hazai és önkormányzati források bevonásával –, 3 Mrd forint összköltséggel, 18 kormányhivatali épület energetikai felújítása is megtörtént. Ezzel nem csak a munkakörülményeink javultak, hanem a minőségi ügyfélkiszolgálás feltételei is megvalósultak. Az sem elhanyagolható szempont, hogy az energiahatékonyságot is célzó beruházásoknak köszönhetően jelentősen csökkentek a kiadásaink, ami évente több tízmillió forint megtakarítást jelent az államkasszának.
– Fontos lépés az idei év elejétől, hogy négy kormányablakban – Enyingen, Gárdonyban, Móron és Martonvásáron - NAV-ügyfélszolgálat is nyílt. Ezeken a helyeken adóügyeiket is intézhetik a megyében élők.
- Mindezeken túl a Kormányhivatal, ha úgy tetszik, „házhoz megy”, hiszen ügysegédjeink révén minden olyan településen tartunk ügyfélfogadást, ahol önkormányzati hivatali egység van. 35 ügysegédünk, amit csak lehet, helyben, online intéz.
– Végül szólnom kell egyre erősödő e-közigazgatási rendszerünkről is. Lehetőség van – sőt a vállalkozások számára már kötelező – elektronikus úton intézni az ügyeket. Nagyot léptünk előre, de ezen a téren még nem lehetünk elégedettek. A cél az, hogy az esetek zömében be se kelljen jönni a hivatalba, hogy egyre több szolgáltatásunk elérhető legyen online módon.

– Várhatóak további kormányablakok, intézményi fejlesztések?
– Az új ciklusban is folytatni szeretnénk az ilyen irányú munkát. A 14. Fejér megyei kormányablakot a vasútállomáson, a MÁV Zrt.-vel közösen tervezzük megnyitni. Az akadálymentesített kormányablakban 6 ügyfélszolgálati munkahellyel, és fotófülkével rendelkező integrált ügyfélszolgálat jön majd létre, tehermentesítve ezzel a másik két kormányablakot. A tervek szerint az új egységben az állampolgárok munkaidőn túl is intézhetik majd ügyeiket.
– Most ősszel indul továbbá Székesfehérváron, a Megyeháza, Szent István tér 9. szám alatti kormányhivatal megújítása. A műemlék jellegű épület rekonstrukciója során lecserélik a külső nyílászárókat, vakolatjavítással, újraszínezéssel megújul a teljes homlokzat, és az emeleti helyiségek tisztasági festésére, valamint egy korszerű gázkazán beüzemelésére is sor kerül. A 2019 márciusára elkészülő beruházás becsült értéke 140 millió forint, melyből 95 millió forint pályázati támogatás, a KEHOP keretből.

– Milyen elképzelésekkel, célokkal vágnak neki a következő négy évnek?
– Az előző ciklusban megalapozott folyamatokra kívánunk építeni, jól felkészült gárdánkkal azokat továbbfejleszteni. Továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk a hatékonyságnövelésre, a személyi állomány felkészültségének és megbecsültségének erősítésére. A legfőbb cél, hogy az állampolgárok még magasabb szintű kiszolgálásban részesüljenek.
– Fontosnak tartom, hogy a közigazgatási eljárások tovább egyszerűsödjenek, az ügyeket gyorsan, a kor követelményeinek megfelelő színvonalon, és, ha lehet, minél nagyobb számban elektronikusan intézhessék ügyfeleink. Az állampolgár-közeli közigazgatás jegyében még több, és még korszerűbb kormányablakot, kibővített ügysegédi rendszert tervezünk.
– Meggyőződésem, hogy a kormányhivatalnak a jövőben is az állampolgárokért, a vállalkozásokért, a gazdaság fejlesztéséért kell tevékenykednie. Jól tükrözi ezt a szemléletmódot szlogenünk is: „Miben segíthetünk?”

Cseh Teréz

2018.10.09. 09:17
   Regio Regia magazin


141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás