szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


A fuvarozás, mint gazdasági mutató

Sofőr kerestetik! - gyorsabb megoldás kell a szakképzésre
A fuvarozás, mint gazdasági mutató

A fuvarozás – nemzetközi téren különösen – a gazdaság jól működő előrejelző, érzékelő rendszere. Minden, a gazdaságot érintő változás elsőként ebben a szegmensben fejti ki hatásait, ami aztán tovagyűrűzik a különféle ágazatokra. Így volt ez a válság kezdetén, és így van most is, amikor a gazdasági fellendülés, a bérfelzárkózás idejét éljük. A növekvő versenyben azok maradnak az élen, akik képesek gyorsan, és hatékonyan reagálni a változásokra, kihívásokra. E gondolatsor mentén beszélgettünk a nemzetközi és belföldi fuvarozás, a logisztika terén negyedszázados tapasztalattal rendelkező Transintertop Kft. ügyvezetőjével, Csiki Tamással, illetve májusban kinevezett, új fuvarozási vezetőjével, Mátyus Gáborral.

Krónikus sofőrhiány Európában
Cs. T.: – A válságokat követő gazdasági fellendülés szinte mindig magával hozza a szakemberhiányt, és ebből adódóan az emelkedő béreket. Ez most sem történt másképpen, de idehaza mindezt megnehezítette az is, hogy az elmúlt két évtized során gyakorlatilag nem volt szakképzés. Ordító szakember-, főleg sofőrhiány jellemzi Európát, s benne hazánkat is. Az utóbbi időben rohamosan növekvő béreket egyszerűen már nem képesek a vállalkozások a saját eredményük terhére megfizetni.

A hatékonyság a versenyképesség alapja
Cs. T.: – A szakmai érdekképviseleti szervezetek közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy az fuvarozási szektorban legalább 15-20%-os fuvardíj áremelésre van szükség az ellátási lánc biztonságos működése érdekében. Valóban szükség van a díjemelésre az ágazatban, azonban úgy vélem, hogy egy lépésben, egy ilyen mértékű drágulást a piac nem képes lekövetni, finanszírozni. Nagyjából a fele, 8-10% tűnik reálisnak. A másik felét nekünk kell megteremtenünk, a hatékonyság növelésével, a költségek csökkentésével. Egyszerűen nem háríthatunk át minden költséget a vevőinkre, magunknak is racionalizálnunk kell a működésünket. Az maradhat versenyben, az élen, aki hatékonyan működik. Ennek alapja az állandó, napi szintű mérés, elemzés, és a folyamatos javítás. Erre mi mindig nagy hangsúlyt fektettünk, annak ellenére, hogy nem ez a jellemző ebben az ágazatban.
– Az ilyen célok kitűzésénél, elérésénél sok múlik a vezető személyén is, olyan felkészült vezetőre van szükség, aki képes előre gondolkodni, gyorsan és megfelelően reagál a piac változásaira, igényeire és a belső folyamatokat is összhangba hozza.

M. G.: – 2018 májusában csatlakoztam a Transintertop csapathoz, az ügyvezetéssel közösen határoztuk meg azokat a célokat és igényeket, amelyek alapján versenyképességünket nem csak megtartani tudjuk majd a piacon, hanem képesek leszünk növelni is a piaci részesedésünket.
– A hatékonyság jegyében új lépéseket tettünk: újravizsgáltuk a folyamatainkat, feltártuk a hibáinkat, és lépésről lépésre haladva javítjuk azokat. Egy új szemlélettel, meg kell teremteni azokat a feltételeket, amelyek növelik a hatékonyságot, és sofőrbarát körülményeket teremtenek.
– Eredményességünk jelentős mértékű javulását a futásteljesítmény növelésével, az üres futás csökkentésével és a fuvardíjak megemelésével, valamint a számunkra nem gazdaságos üzletek megszüntetésével már most elértük.
– Folyamatosan törekszünk arra is, hogy a gépkocsivezetők személyre szabott munkarendjével, a nyugat-európai szintű bérezéssel, és a megfelelő munkakörülmények biztosításával eleget tegyünk a sofőr elvárásoknak is.

Kölcsönösen nagy elvárások
Cs. T.: – Minden téren igyekszünk a maximumot nyújtani kollégáinknak. Rugalmas, a sofőrjeink igényeinek a lehető legjobban megfelelő ütemezésben szervezzük, a jellemzően 3-4 napos nemzetközi fuvarjainkat. Idehaza talán egyedülálló módon oda-vissza, Magyarországról Nyugat-Európába induló, és onnan ide visszatérő fuvarokat szervezünk úgy, hogy lehetőleg a heti két napos pihenőt itthon, a családjuk körében tölthessék kollégáink.

M. G.: – Nem ez a jellemző a piacon, nálunk – és ez valódi érték a sofőrjeinknek – nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az egyedi igényeknek megfelelő fuvarokat szervezzünk.
– A nemzetközi viszonylatban dolgozó gépkocsivezetőink, havi 22-23 ledolgozott munkanap után, 600.000 Ft munkabért vihetnek haza. A helyi, 50-70 kilométeres körzetben élő sofőrjeink a 9 órás pihenőidejükben akár hétköznap is haza tudnak menni, flottaszinten a 45 órás kötelező pihenőidőt pedig mindig otthon tölthetik.
– A gépjárműflottánk homogén és magas műszaki színvonalú, folyamatosan karbantartjuk, cseréljük, újítjuk állományunkat. Sofőrjeink saját autóval közlekednek. Persze itt is vannak kikötéseink, bármilyen nagy szakmai gyakorlattal is érkezik hozzánk egy új kolléga, nem kap saját autót az első pillanattól. Minden új belépő egy egyénre szabott betanítási folyamaton megy keresztül. Többek között saját kézikönyvvel segítjük a felkészülést, illetve tapasztalt munkatársaink, úgynevezett dedikált sofőrjeink is rendelkezésre állnak, választ adnak a felmerülő kérdésekre. A betanulás tehát fontos része a stratégiánknak, ám ennek finanszírozását mi vállaljuk, munkatársaink az első naptól teljes bérért dolgoznak.

Négykezes járatok – egyre több a női sofőr
M. G.: – Expressz fuvarokat is vállalunk, sok kétfős, úgynevezett négykezes járatunk van. Gyakori, hogy egy-egy autón házaspár – tíz élő példánk is van erre –, vagy apa-fia vállal szolgálatot. A hölgyek egyre inkább felismerik a páros kamionozás előnyeit: hétköznap együtt dolgozhatnak a férjükkel, a hétvégéket pedig idehaza tölthetik, s mindezt nyugat-európai bérért.

Nem minden a pénz
M. G.: – Még ma is él az emberek fejében az a romantikus elképzelés, hogy a kamionos világot lát. Ez sajnos messze nem így van a valóságban. Napokig távol van a családjától, logisztikai központtól logisztikai központig jár, szinte az egész utat autópályákon tölti, onnan letérve, helyben maximum 50-100 kilométert tesz meg. Időre érkezik, és időhöz kötve indul tovább. Útja során be kell tartania a sebességhatárokat, a kötelező pihenőket, és felelősséggel tartozik a rakományért, az autóért, önmagáért és a közlekedés más szereplőiért. Komoly, felelősségteljes munka ez, hivatás, amit hosszú távon csak az képes vállalni, aki szerelmese a munkájának, az autójának. Ez a szakma leginkább apáról fiúra száll. Onnan kerülnek ki a jövő kamionosai, ahol van családi tradíciója a fuvarozásnak. Ez azonban koránt sem biztosít elegendő számú sofőrt a szakma számára. Az oktatás terén óriási a lemaradásunk. Egy egész generációnyi sofőr hiányzik a mindennapokból. Nagy tömegeket kellene, rövid idő alatt kiképezni. Erre azonban sem az autósiskolák, sem a vizsgaközpontok nincsenek felkészülve. A pozitív folyamat, az állam és az érdekképviselet révén, már elindult, de rendkívül lassú. Van tehát még bőven mit átgondolnunk, jobbítanunk.
Cs. T.: – Ne feledjük, a fuvarozás egyfajta irányjelző! Ha nálunk jól mennek a dolgok, akkor másutt is méltán bizakodhatunk.

Cseh Teréz

2018.10.09. 09:19
   Regio Regia magazin


140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás