Bármilyen kérdésre gyors válasz érkezik „Számíthatsz ránk” program az AGC-ben
Sokszor, és sokféle probléma merülhet fel egy ember életében, aminek megoldásához jó tanácsra, szakszerű tájékoztatásra van szükségünk. Ráadásul, ha személyesen megyünk ügyvédhez, pénzügyi tanácsadóhoz vagy mondjuk dietetikushoz, az rengeteg pénzbe kerül, és sokszor még szabadságot is ki kell venni, hogy a megadott időpontban ott lehessünk. Ezt a problémát orvosolják az AGC Glass Hungary Kft.-nél egy új módszerrel. A „Számíthatsz ránk” programról Gíber Mihály HR igazgatóval beszélgettünk.
– Honnan jött az ötlet? – Régi gondot próbálunk orvosolni az új rendszerrel. Amikor a svájci frankos hitelek kapcsán lakásproblémákkal küszködtek a munkatársaink, rengetegszer fordultak segítségért, tanácsért HR osztályunkhoz. Mi természetesen próbáltunk akkor is segíteni, amit tudtunk. Volt, akinek még hitelkiváltásra is adtunk pénzt. Nagyon szoros kapcsolat alakult ki a dolgozókkal, és ezt követően is sokszor megkerestek minket, olykor magánéleti problémákkal is. Örököltem, nem tudom, hogy kell intézni, nincs pénzem ügyvédre, vagy szeretném a sok hitelemet kiváltani egyre, válófélben vagyok, gyerekperünk van, a főnökömmel nem jövök ki, de előkerültek életvezetési kérdések is. Nem vagyunk minden kérdésben szakemberek, de ennek ellenére próbáltunk segíteni, amennyire tőlünk telt, de itt 1000 ember dolgozik, vannak ennek is határai.
– Mi jelentette a megoldást? – Elkezdtünk gondolkodni, hogy mit lehetne csinálni, becsatornázni az egészet valamilyen folyamatba, mert nagyon nagy igény van rá. Ráakadtunk egy kanadai cégre, amely Európában 12 országban működik. Magyarországon is jelen vannak, a hét minden napján 0-24 órájában helpline rendszert üzemeltetnek. Felvettük velük a kapcsolatot, kértünk tőlük referenciákat, felkerestük a szolgáltatásaikat már használó hazai cégeket (pld. Kecskeméten a Mercedest), és nagyon jó tapasztalatokról, partneri elégedettségről számoltak be.
– Hogy működik a rendszer a gyakorlatban? – Az AGC szerződést kötött a céggel, amely így a dolgozóink számára non-stop elérhető telefonon és online felületen. Szakembereik rendelkezésre állnak magánéleti problémák, jogi ügyek, egészségügy, pénzügy, pszichológia, és még számos más területen. Első lépésben hívni kell egy zöld, ingyenes számot – egyébként az egész dolog ingyenes a dolgozóinknak –, amikor egyeztetnek egy időpontot, és két napon belül kapcsolják a megfelelő szakembert, aki rendelkezésre áll. Lehet akár személyes megbeszélést kérni, van telefonról letölthető applikáció, valamint chatelni is lehet velük. Egy probléma kapcsán öt alkalommal lehet konzultálni.
– Mikor indult a rendszer, és milyenek az első tapasztalatok? – Októberben indult a program, legelőször csináltunk egy kommunikációs kampányt a gyárban. Mellesleg teljesen anonim a dolog, csupán annyit kell bemondani, hogy az illető az AGC alkalmazottja, és akár fantázianéven is kommunikálhat a továbbiakban. Rögtön az első hónapban 25-en vették igénybe, a második hónapban már 30-an. Én csak arról kapok infót, hogy hányan telefonálnak, és milyen témakörökben. Ez tehát a „Számíthatsz ránk” program. A visszajelzések pozitívak, még a felső vezetők között is van, aki megkereste őket egy adásvétellel kapcsolatban, de számos betanított munkás is igénybe veszi a szolgáltatást.
– Nem múlt el mára az újdonság varázsa? – Időnként természetesen rá kell erősíteni a kommunikációra, vannak, akiket biztatgatni kell, és erre készítettük fel a középvezetőket is, ha az ő területükön dolgozó kolléga problémákkal küszködik, akkor vegye fel a céggel a kapcsolatot. Egy kis kártyát is kiosztottunk mindenkinek, a belépő kártya mellé beraktuk, ezen van feltüntetve a zöld telefonszám. Persze ha a munkatársaink továbbra is hozzám fordulnak, próbálok segíteni, de főleg arra igyekszem terelgetni őket, hogy használják ki ezt a jó és számukra ingyenes lehetőséget!
Veér Károly |