A Grundfos hosszú távon elkötelezte magát a duális képzés mellett Tanműhely- és virtuális cella-avató
A Grundfos Magyarország Gyártó Kft. a térségben elsőként nyitott olyan innovatív, korszerű gépekkel felszerelt tanműhelyeket – mindkét telephelyén, Tatabányán és Székesfehérváron -, amelyek a középfokú duális képzésben résztvevő diákok gyakorlati képzését 21. századi szintre emeli. A február 20-i tatabányai átadót jelenlétével – többek között - megtisztelte a város polgármestere, Schmidt Csaba, országgyűlési képviselői, Czunyiné dr. Bertalan Judit és Bencsik János, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára, dr. Solymár Károly Balázs.
Farkasné Takács Ágnes, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. HR-munkatársa, miután köszöntötte a megjelenteket, az alábbi gondolattal kezdte a tanműhelyátadó ünnepséget: – Nagy nap ez a mai, nem csak a Grundfos Magyarország Kft., de a szakképzés számára is. A gyakorlati oktatás nem csak vállalatunk jövőjének fontos építőköve, de a technikai, gazdasági, társadalmi fejlődés jelentős tartópillére is.
A házigazda rövid felvezetője után Török László, ügyvezető igazgató vette át a szót, majd ünnepélyes tanműhely-megnyitójában visszautalt arra, hogy a Grundfos már érkezésekor, a 2000-es évek elején kapcsolatot teremtett az oktatási intézményekkel, és azóta is folyamatosan együttműködik azokkal. A duális képzéshez is elsőként csatlakoztak. 2018-ban 49 tanulószerződéses diákot fogadtak, és a szakmai gyakorlatát ma már több mint 100 tanuló tölti a Grundfosnál, akik valós ipari környezetben kóstolhatnak bele a szakmába. A sikerek ma már kézzel foghatóak: a duális képzésben részt vevők 70%-a visszatér cégükhöz.
– Nem újkeletű tehát számunkra a szakképzésben való együttműködés – mutatott rá a Grundfos elkötelezettségére Török László. – A mostani állomás azonban mérföldkő. Egy olyan innovatív, korszerű gépekkel felszerelt, a gyártás területén kialakított tanműhelyt és mellette elkülönített virtuális cellát adunk ma át, amely a középfokú duális képzésben részt vevő diákjaink képzését versenyképes szinten teszi lehetővé.
A cégvezető azt is elmondta, hogy a 170 millió forintos beruházáshoz az Innovációs és Technológiai Minisztérium közel 124 millió forint pályázati forrást biztosított, majd megköszönte a támogatást, épp úgy, mint a kivitelezők, a beszállítók és saját kollégái elkötelezett munkáját.
Schmidt Csaba, Tatabánya Megyei Jogú Város polgármestere beszédében azt emelte ki, hogy a Grundfos utat, példát mutat más gazdasági társaságoknak. Mindig élen jár a képzésben való együttműködésben, és ezt a közös munkát a maga oldaláról a város is szívesen segíti, kötelességének tekinti. Ennek egyik kézzelfogható példája az új, korszerű, laborokkal is felszerelt képzési központ Tatabánya-Dózsakertben, az egykori Bánki kollégiumban.
– Akik itt élünk, az Oroszlány-Tata-Tatabánya háromszög által bezárt gazdasági és társadalmi térségben, egy sors- és kockázatközösséget alkotunk, mely az egyéni felelősségvállalásra épül – kezdte ünnepi gondolatait Bencsik János. – Mindannyiunknak vannak lehetőségei, jogai és kötelezettségei. A közös kockázatot akkor tudjuk mérsékelni, ha a személyes lehetőségeink és a kötelezettségeink egyensúlyban vannak egymással. Ehhez elengedhetetlen, hogy mindenki munkálkodjon saját magán, a benne lévő képességeket a készség szintjére fejlessze, hozzájárulva ezzel saját, és egyúttal közössége, valamint a gazdasági térség fejlődéséhez. – A Grundfos a most átadásra kerülő beruházással alkalmat teremtett arra, hogy a diákok egy gyártási térben, egy munkakultúrához kapcsolódva alakíthassanak ki egy bizalmi kapcsolatot a vállalattal, a menedzsmenttel, lehetővé téve ezzel a hatékonyan közös munkát. – mondta az országgyűlési képviselő, majd így folytatta: – Az elmúlt két évben a térségben jelentős bérfelzárkózásra került sor. További béremelésre azonban csak akkor lesz lehetőség, ha a termelékenység hatékonysága is növekszik. Ehhez elengedhetetlen a személyes felelősségvállalás, az elkötelezettség a dolgozók részéről is, hogy a menedzsmenttel kialakított bizalmi kapcsolatra építve, egy egységként tudják növelni a társaság termelékenységét. Meggyőződésem, hogy az ilyen tanműhelyek, mint amit a Grundfos a térségben elsőként kialakított, meg fogják ismertetni, és szerettetni a fiatalokkal a modern, ipari környezetet, akik cserébe, a megszerzett tudásukat szívesen fogják a cégnél kamatoztatni. – vetítette előre vízióját a térség képviselője.
Czunyiné dr. Bertalan Judit a kormányzat digitalizáció melletti elkötelezettségét emelte ki, amit az is mutat, hogy az elmúlt 1,5-2 év során több mint 100 milliárd forintott fordított az állam erre a célra. Megköszönte a Grundfosnak, hogy élen jár a szakképzésben, hogy ezt a fontos – a megyében ilyen formában elsőként létrehozott – oktatási lehetőséget biztosítja a diákoknak. A köszöntők sorát dr. Solymár Károly Balázs zárta, aki a digitalizáció és a versenyképesség összefüggését vizsgálva két olyan területre hívta fel a figyelmet, amely a kormányzati munkát folyamatosan meghatározza. Az egyik a megfelelő számú és minőségű szakemberek biztosítása, a másik pedig a digitalizáció. – Az elsőhöz nélkülözhetetlen négy elem, a megfelelő minőségi hálózat, a digitális eszközök, a korszerű digitális oktatóanyagok és a felkészült tanárok 2022-ig rendelkezésre fognak állni - ígérte. - Emellett a kormányzat a felnőttképzésre is gondol, 260 ezer fő kap lehetőséget a digitális alapkompetenciák elsajátítására a következő két év során – tette hozzá a helyettes államtitkár, majd így folytatta: – A „Programozd a jövőt” kezdeményezés a legmagasabban képzett szakemberek – a már most hiányzó 20 ezer informatikus – pótlását kívánja segíteni, egyrészt a pályaorientáció eszközeivel, másrészt az egyetemi képzéseken a lemorzsolódás csökkentésével. A digitalizáció alapvetően versenyképességi kérdés – mutatott rá a lényegre a helyettes államtitkár. – Magyarország felismerte, hogy ezen a területen komoly esélyei vannak ha az erősségeire támaszkodik: a mesterséges intelligenciára, az 5G hálózatra és az önvezető autózásra – villantotta fel a jövő kormányzati terveit a politikus.
Az ünnepélyes megnyitó résztvevői ezek után megtekinthették az új oktatótermet, a gyártási területen kialakított tanműhelyt, illetve az amellett elkülönített virtuális cellát, amit a gyakorlatban ki is próbálhattak.
-réz


|