szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Zöldliget

Velence két tanítási nyelvű iskolája
Zöldliget

A szülők igényei az idegen nyelv és az informatikai oktatás iránt megnőttek a térségben, ezért döntött úgy az iskolavezetés, hogy angol-magyar két tanítási nyelvű programra vált. Változtak a személyi, tárgyi feltételek, tulajdonviszonyok, de a pedagógiai elvhez ragaszkodik a Zöldliget: „Változunk, és megpróbálunk minden új kihívásra reagálni, nem adjuk fel az álmainkat, nekünk csak előre van utunk, hátrafelé nem vagyunk hajlandóak lépni".

– Hallhatnánk az iskola történetéről?kérdezem Czuppon István igazgató urat, aki 17 éve irányítja az intézményt.
– A velencei Általános Iskola 1993-ban alakult újjá. Előtte a mai kápolnásnyéki, korábban velencei Vörösmarty Általános Iskolaként látta el a környék oktatási feladatait. 2003 óta vagyok az intézmény igazgatója, ekkor Velence Nagyközség Önkormányaza volt a fenntartó. 2012 szeptemberétől a Baptista Szeretetszolgálat Egyházjogi Személy biztosítja a kötelező beiskolázási körzetbe (Velence, Nadap) tartozó tanulók ellátását.  Mikor idekerültem, egy remek kollektívába sikerült beilleszkednem, ami nem volt nehéz, hisz gyermekeim is itt tanultak. A tárgyi feltételeink nem voltak jók. Igaz, felépült 1993-ban egy 4 termes iskola a Bethlen utcában, de már akkor 17 osztállyal, 303 fővel működtünk. Az önkormányzat bérelte a Kis utcai épületet, hogy elláthassa kötelező feladatát. Mi a küldetésünknek azt tartottuk, hogy kialakítsuk az iskola profilját, arculatát hosszú távra, és legyen ehhez egy 21. századi épület!

– Hogyan született meg a két tanítási nyelvű program eszméje?
– A nevelőtestülettel és a szülőkkel sokat töprengtünk a profilunkon. A kívánságlista első helyén a nyelvi képzés és az informatika állt. Azt gondoltuk: a szakmai fejlődés és annak színtere együtt újuljon meg, így 2008-ban elkezdődött a Kis utcai tömb átépítése kb. 1 milliárd forintból (felét uniós pályázaton nyertük, másik felét a tulajdonos velencei önkormányzat állta). 2009-ben az új otthonunk biztonságában (13 tantermes+8 szaktanterem) elindítottuk a két tanítási nyelvű képzést felmenő rendszerben, egy osztályban. Már ekkor is a Baptista Szeretetszolgálat révén volt anyanyelvi önkéntesünk az USA-ból. 2010-ben már 2 nyelvi osztály indult, mert sok szülő úgy vélte, gyermeke jövője szempontjából a nyelvi képzés elengedhetetlen. Ma 24 általános iskolai osztályból 16 tanul e programban. 2018-ban kezdtük a két tanítási nyelvű gimnáziumi képzést, így 26 tanulócsoportunk van, 735 fővel. Újra kinőttük az épületet…

– Mi Ön szerint a három legvonzóbb elem a pedagógiai programjukban?
– Legfontosabb: olyan használható tudást adni diákjainknak, amivel boldogulni tudnak későbbi tanulmányaikban. Második elem a közösségépítés, iskolai hagyományaink ápolása, melybe a szülőket is bevonjuk (Anyuka-Apuka Kupa, Teker a Suli, Iskolai táborok…). Nyílt, egyenes kommunikáció az iskola felhasználóival, fenntartójával szemben, s a hitelesség. Harmadikként a tanulók személyiségének tiszteletben tartását mondanám, hogy a bennük rejlő értékeket felfedezzék, megvalósítsák elképzeléseiket.

– Miért jó "zöldligetes" pedagógusnak és diáknak lenni? Az anyanyelvi tanárok jelenléte hogyan árnyalja ezt a képet?
– A megnövekedett tanári létszám ellenére összetartó közösség a nevelőtestület, a gyermekközösségek, sőt: a szülőké is. Rendszeresen táboroztatunk önkéntesen rászorulókat más iskolákból, melynek költségét a szülők támogatása biztosítja. Pedagógus napot nem tartunk magunknak, inkább közösséget építünk, együtt kirándulunk, ahol a napot vidám eseményekkel, feladatokkal színesítjük. Minden évben másik munkaközösség szervezi e programot. Az anyanyelvi tanáraink bekapcsolódnak a nevelőtestület munkájába, versenyeket szerveznek, saját országuk kultúráját ismertetik meg tanulóinkkal, részt vesznek minden iskolai rendezvényen.

– Mit jelent a Pedagógiai Programjukban megfogalmazott, fent idézett gondolat most, a digitális távoktatás tekintetében? 
– A kor követelményeinek megfelelő tudást igyekszünk átadni, olyan módszerekkel, melyek élményszerűvé teszik a tanulást. Fontos az eddigi értékeink továbbvitele, de meg kell felelnünk a tanulók igényeinek –ma már ezeket egy krétával és egy táblával nem lehet kielégíteni. Olyan módszerekre, eszközökre van szükség, amivel képesek úgy tanulni, hogy észre sem veszik, hogy új ismereteket szereztek. A digitális oktatás alatt 5 főt kellett csak papír alapon értesíteni, a többiek teljesítették az elvártakat. Ehhez kellett a családi háttér is, mely a feltételeket biztosította, de voltak olyan szülők is, akik eszközöket ajánlottak fel, hogy minél több tanuló önállóan dolgozhasson.

– Hogyan értelmezhető az idézet a gimnáziumi képzés tekintetében? 
– A gimnazistáknak igyekszünk nagy szabadságot adni, egészen addig, míg ezzel nem élnek vissza. Használhatják pl. a telefonjaikat, wifi elérhetőséget kaptak, van „pihiszobájuk”, saját teakonyhájuk, amit ők tartanak rendben. Azt gondoljuk, a nyelvi képzéssel olyan lehetőséget kapnak diákjaink, amellyel, ha jól sáfárkodnak, közel kerülhetnek a diplomájukhoz már nyolcadikosként, hisz többségük középfokú nyelvvizsgát szerez ekkorra.

– Igazgatóként mire a legbüszkébb?
– A kollégáimra, a tanulókra és a szülőkre. Olyan támogató légkör veszi körül az iskolát, amely példaértékű.  Sok mindent felsorolhatnék, de ez az iskola nem jutott volna el oda, ahol tart, sem a kollégák, sem a tanulók, sem a szülők nélkül. Természetesen a helyi városi önkormányzattal és a fenntartóval is kölcsönös bizalmi kapcsolatot alakítottunk ki.

Dr. Göde Andrea

2020.07.23. 16:46
   Regio Regia magazin


162. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



161. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



160. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



159. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



158. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



157. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



156. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



155. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



154. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



153. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



152. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



151. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



150. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



149. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



148. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



147. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



146. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



145. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



144. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás