A munkavállaló az új vlogger! Storytelling újratöltve a Güntner-Tatánál
A Güntner-Tata Hűtőtechnika Kft. több mint 74 pályázó közül nyerte el a HRBEST arany minősítését LIFE@WORK kategóriában, a fővárosban megrendezésre kerülő HR Festen. 35 zsűritag összesen 25 órányi szakmai diskurzuson döntötte el, hogy idén mely HR-es projektek vitték előre a leghatékonyabban a cégeket és velük együtt a társadalmat, a jövő generációit is.
A HRFest pályázói között a legnagyobb hazai munkáltatók és startupok mellett állami cégek, alapítványok és múzeumok is megjelentek. A díjakkal a valódi értéket teremtő munkákat kívánták kiemelni, és egyúttal lehetőséget biztosítani azon HR-es dolgozók számára, akik mernek újítani, kockázatot vállalni. A LIFE@WORK kategóriában indulók olyan HR-aktivitással nevezhettek, amely azt célozza, hogy a munkatársak a munkáltatónál maradjanak, elkötelezettek legyenek, és hogy munkájukkal minél inkább támogassák a cég hosszú távú célkitűzéseit. A Güntner-Tata Hűtőtechnika Kft. ezen a megmérettetésen 2019-ben a Főnix Program innovációs ötletével dobogós helyen végzett, míg idén első helyezettként annak tetejére léphetett.
- A 2019-ben értékelt Főnix Program elsősorban a munkavállalóink megtartására vonatkozó szervezetfejlesztési kezdeményezés és a belső kommunikáció fejlesztése volt. 1300 munkatársunk nagy része (750 fő) fizikai dolgozó, akik nem rendelkeznek céges e-mail címmel. Mivel az ő esetükben az e-mail a kommunikáció terén nem volt opció, ezért részükre bevezettük a "Heti tízest", aminek keretében minden szerdán reggel 10 percben a műszakvezető felolvasta a munkavállalóinknak a legfontosabb híreket, akik aztán személyesen is feltehették a kérdéseiket ₋ mutatta be a tavalyi programot Schwarczenberger Tamás, a Güntner-Tata Hűtőtechnika Kft. ügyvezető igazgatója. - A "Heti tízes" sikerességén felbuzdulva már a tavalyi év során elkezdtünk olyan lehetőségeket keresni, amelyekkel még hatékonyabban el tudjuk érni az összes munkatársunkat és be tudjuk őket vonni a belső kommunikációba. Az eseményeket felgyorsította, hogy a Magyarországon, a márciusban kitört koronavírus-járvány miatt nem volt lehetőség a gyülekezésre. Olyan megoldást kerestünk tehát, amellyel minden nap közvetlenül el tudjuk juttatni egymáshoz a pontos információkat és közben a közösségünket is erősíteni tudjuk. ₋ mondta a cégvezető.
Storytelling a javából A kitűzött célok elérése érdekében a már bemutatott Blue Colibri App által fejlesztett belső kommunikációs alkalmazás mellett tettük le a voksukat, mely a korábbi újságunktól megörökölte a Hírcserélő nevet. Mivel korábban az újságban bevezettük az "Érdekes emberek" című rovatot, melyben minden alkalommal egy-egy munkatársunk történetét osztották meg, ezt az applikációban is megmegőriztük, videós formátumúvá alakítottuk. Így jött létre a "Kérdezz-felelek" vlogsorozat, mely már több mint 72 részből áll, és nagy sikernek örvend. Rengeteg érdekes információt tudhatnak meg így egymásról a dolgozók, és különféle, a cég munkatársaihoz kötődő izgalmas történeteket is megismerhetnek. Kiderült, hogy van közöttük székelykapu-faragó mester, kerékpárépítő, triatlonista, szőlész, kis Polski-gyűjtő, erőemelő, kutyaoktató, és akad olyan is, aki szabadidejében túlélési technikákat sajátít el, vagy épp a saját gazdaságában tevékenykedik.
- A "Kérdezz-felelek" vlogsorozat úgy működik, hogy akit kérdeztek, az jelölheti meg a következőt. A láncolatot én indítottam el egy rövid bemutatkozóval, és elsőként a műszaki vezetőnknek adtam át a stafétát. Az a cél, hogy ezekből a 8-10 perces kis videókból magát az embert, az eddig nem ismert oldalát, a rejtett értékeit is megismerhessük. - Ennek az új kommunikációs eszköznek emellett olyan praktikus előnyei is vannak, hogy a dolgozóinkat naprakész információval tudjuk ellátni, így elejét vehetjük az ilyen nagy cégeknél szinte mindig jelentkező vállalati pletykáknak, aminek, mint tudjuk 80%-a alaptalan. - A sorozatot hosszú távon is szeretnénk fenntartani. Látjuk mennyit ad munkatársainknak, hogy megmutathatják a munkán kívüli oldalukat is, ezáltal is mélyebben megismerhetjük egymás személyiségét, és erősíthetjük a közösséget. Jelenleg főként a hobbikra hegyeződtek ki a kérdések, viszont, ha ez a sorozat véget ér, szeretnénk elindítani egy "Mondd el, mi a véleményed!" sorozatot is. Később szeretnénk az aktualitások mentén kérdéseket és válaszokat is videóra venni. Rengeteg lehetőséget rejt magában a vlog, és szinte csak a képzeletünkre van bízva, milyen irányok mentén haladunk tovább a jövőben ₋ mondja büszkén Schwarczenberger Tamás. -réz |