Innováció, zöldebb szemlélet egy fejlődő piacon
A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári első szerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz. Ez az év innovatív együttműködést eredményezett olyan vállalatokkal, mint a Lamborghini, a Maserati, a Volkswagen és az új belépőnek számító INEOS Automotive. Az olyan eljárások révén, mint például a virtuális gumiabroncs-fejlesztés és az ENLITEN technológia, a Bridgestone EMIA gyári első szerelési (OE) üzletága segít kialakítani a mobilitás fenntartható jövőjét.

Egy fejlődő piac Azzal, hogy a világ vezető autógyártói választották prémiumkategóriás, testre szabottan tervezett gumiabroncsait, amelyeket kifejezetten járműveik teljesítményének kibontakoztatására fejlesztettek ki, a Bridgestone EMIA továbbra is első számú választás maradt a BMW, az Audi, a SEAT és a Toyota számára, miközben továbbra is elsődleges beszállítója olyan gyártóknak, mint a Volkswagen, a Skoda és a Mercedes.
Az elektromos járművek teljesítményének és elfogadásának a közelmúltban tapasztalható gyors növekedése és a Bridgestone fenntartható mobilitás és korszerű megoldások iránti elkötelezettsége együttesen mutatja, hogy a 2020-ban kifejlesztett összes új gyári első szerelésnek mintegy 30%-a kifejezetten elektromos járművek számára készült. A BMW teljesen elektromos i3 típusához kidolgozott ologic, és az úttörő ENLITEN technológiával mindig is úttörő módon támogatta az elektromos járművek fejlesztését.
Zöldebb szemlélet a gumiabroncs-fejlesztésben A virtuális gumiabroncs-modellezés a fejlesztés jövőjét képviseli a márkánál, amelyet már ma is alkalmaznak. Ez a technológia lehetővé teszi a vállalat számára, hogy létrehozza a gumiabroncs digitális ikerpárját a fejlesztési szakaszában, csökkentve ezzel a fizikai prototípusok - és ebből következően a nyersanyagok - szükséges mennyiségét, és akár 50 százalékkal rövidítve a termékfejlesztési időt. A gumiabroncs-fejlesztés digitalizálásával párhuzamosan a Bridgestone elkötelezett, hogy javítsa termékeinek fenntartható teljesítményét.
Régi partnerek és új együttműködések 2020-ban dolgozott együtt először a Bridgestone a Lamborghinivel, mint a Huracán STO szuper sportautó kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A COVID-19 járvány ellenére olyan egyedi fejlesztésű Potenza Sport autógumikat szállított, amelyek maximálisra növelték az autók elképesztő versenypályaszintű teljesítményét. Testreszabott gumiabroncsokat fejlesztett régi partnere, a Maserati MC20 sportautójához is.
A történelmileg nagyra becsült márkák mellett a Bridgestone 2020-ban együttműködött egy nagyon várt autóipari újonccal is: az INEOS Automotive-val. A gyártó innovatív, állandó négykerék-hajtású típusa, a Grenadier 2022 elején széria felszerelésként Bridgestone Dueler A/T 001 abroncsokkal érkezik majd a piacra. 2020-ban a vállalat innovatív, könnyűsúlyú ENLITEN technológiája is megérkezett az utakra. Ez lehetővé teszi az abroncsok akár 30 százalékkal kisebb gördülési ellenállását egy Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncshoz képest - csökkentve az üzemanyag-fogyasztást vagy meghosszabbítva a hatótávot - és akár 20 százalékkal is csökkentheti tömegüket.
Steven De Bock, a Bridgestone EMIA fogyasztói csereabroncsok és OE-üzletágáért felelős alelnöke így kommentálta a 2020-ban elért eredményeket: - 2020 arról szólt, hogy minden projektünket - az elejétől a végéig - elsősorban a fenntarthatóság szemüvegén keresztül vizsgáljuk meg. Azokkal a tudatos erőfeszítésekkel, hogy kevesebb nyersanyagot használjunk, fejlesszük és alkalmazzuk virtuális gumiabroncs-fejlesztési módszereinket, ahol csak lehetséges. Egyre több termékünkre terjesszük ki azokat a fenntartható gumiabroncs-technológiákat, amelyeken dolgozunk, ilyen például az ENLITEN. Nagy előrelépést értünk el ezen az úton az elmúlt 12 hónapban.
- Feszegetjük a mérnöki lehetőségek határait, hogy új, fenntarthatóbb módon kifejlesztett élenjáró termékeket kínáljunk, amelyek egyre jobb teljesítményt nyújtanak. Fantasztikus, hogy a világ vezető autógyártóival tudtunk partnerként együttműködni közös környezetvédelmi céljaink teljesítésében és a mobilitás fenntarthatóbb jövőjének kialakításában.
TO |