szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Áttörés a nyelvtanulásban: BeszeljAngolul.com

Folyékony beszéd és értés - szólisták, magolás, fordítás, nyelvtanozás nélkül
Áttörés a nyelvtanulásban: BeszeljAngolul.com

Nincs több kudarc a nyelvtanulásban! Vége az akár évtizedeken át tartó újrakezdésnek, a gyors felejtésnek! Eljött viszont az értés, az idegen nyelven való könnyed megszólalás ideje. A BeszeljAngolul.com rendszer megalkotói, Lados Olivér és Lados Eszter huszonkét évnyi tapasztalatuk alapján egy forradalmian új megközelítést és eszközt adtak a nyelvtanuláshoz, vagy helyesebben a nyelvelsajátításhoz. Mert, mint megtudtuk, a kettő koránt sem ugyanaz. A hatgyermekes pécsi nyelvoktató házaspárral készült interjúnkból kiderül, miért van kudarcra ítélve a hagyományos nyelvoktatás, miért lehet a megszokott két-három év helyett fele idő alatt, otthon, önállóan dolgozva eljutni a középfokú nyelvvizsgáig, és nem mellesleg készség szintű nyelvtudásra szert tenni. A jó hír, hogy az angol mellett már a német rendszer is fut, és tervben vannak más nyelvek is. Ez a rendszer egy valódi magyar innováció, mely a kezdő számára épp úgy megoldást ad, mint az újrakezdőknek, vagy épp a felsőfokú nyelvtudásra vágyóknak, nem utolsó sorban gyorsan és baráti áron.

Olivér: - Huszonkét év nyelvtanári gyakorlat áll mögöttem, melyből tizennyolc már kifejezetten egynyelvű oktatás volt. A szakmai szamárlétra mondhatni minden fokán álltam már. A főiskola utolsó évében tanítottam egy általános iskolában, pályakezdőként, 1999-től pedig egy olyan magániskolát választottam első munkahelyemként, ahol egy levédett rendszerben, egy jól kidolgozott módszer szerint taníthattam. Később, 2001-től a tulajdonostól átvettük a jogokat, és így megnyitottuk saját nyelviskolánkat. Tovább vittük a rendszert, szerettük, mert beszédcentrikus volt, és mindenképp jobb, mint a hagyományos kétnyelvű tanfolyamok, de picit mindig azt éreztük, hogy valami még mindig hiányzik.
Eszter: - 2003-ban ismertük meg Simonfalvi László nemzetközi díjakat nyert nyelvtanárképző programját, melynek alapját az egynyelvű oktatás, a nyelvelsajátítás adta. A 300 órás tanfolyamot iskolánk valamennyi oktatója elvégezte, és onnantól egy huszárvágással sikeresen átálltunk az egynyelvű képzésre. A nyolcvanegynehány tanulónkból mindösszesen ketten távoztak. A tanulóink hamar megértették, hogy valóban nincs szükség a magyarra, sőt nemcsak, hogy fölösleges, de kifejezetten hátráltatja a beszédértés, a beszédkészség fejlesztését. Annak pedig kifejezetten örültek, hogy innentől nem voltak szólisták és célzott nyelvtani gyakorlatok, sőt eltűntek a házi feladatok is. Mindent az órán tanultak meg!

Tanulás nélküli nyelvtanulás!

- Ez így már túl szép ahhoz, hogy igaz legyen!
Eszter: - Igen, a magolás, a hagyományos értelemben vett tanulás nélküli nyelvtanulás fogalmát mi vezettük be elsőként a piacon, de ma már egyre többen átveszik, igaz ezen kívül sokat nem tudnak vele kezdeni, mert nem igazán értik a lényegét, ahogy azt sem, hogy mi a különbség a nyelvtanulás és a nyelvelsajátítás között. A magyar nyelv sem különbözteti meg ezeket a fogalmakat. Stephen Krashen amerikai nyelvész azonban igen. Az ő olvasatában tanulni azt jelenti, hogy tudatos módon próbáljuk megjegyezni a szavakat, a nyelvtant, a struktúrákat, majd azt gyakorolva igyekszünk eljutni a nyelvtudásig, a nyelvhasználatig, ami a többségnél sajnos nem történik meg. Az elsajátítás ezzel szemben arról szól, hogy megtapasztaljuk, bizonyos értelemben spontán felszedjük a nyelvet. Mi ezt a folyamatot finomhangoltuk, irányítottuk. Krashen szerint az elsajátítás az egyetlen igazán járható út a valódi nyelvtudáshoz, és ezt a mi tapasztalataink is alátámasztják. A szókincset nem listákból kell bővítenünk, hanem úgy, hogy valaki beszél hozzánk, amit megértünk, és amire tudunk reagálni. A BeszeljAngolul.com rendszere erre az elvre épül, az irányítottságot pedig a nyelvi gyakorlatok sorrendisége, majd az ezeket szintetizáló történetek biztosítják.

- Nem tartottak attól, hogy mi lesz, ha mégsem működik?
Olivér: - Óh, dehogy nem! Egyrészt meg kellett küzdenünk a rengeteg konkurens nyelviskolával, akik persze erős fenntartásokkal, ellenszenvvel fogadták a módszerünket. Másrészt persze mi is éreztük a felelősséget, hogy akik ránk bízták magukat, azokat el kell, hogy juttassuk a céljukhoz, a minimum középfokú nyelvvizsgához. Ezért nagy hangsúlyt kellett fektetnünk arra, hogy a fejekből mielőbb kiüssük a kételyeket, a ragaszkodást a hagyományos módszerekhez. Be kellett vonnunk a tanulóinkat - később a tanfolyam iránt érdeklődőket - a szakma részleteibe. Rengeteg cikket publikáltunk arról, hogy mi történt eddig velük a hagyományos oktatásban, miért nem voltak sikeresek, miért van kudarcra ítélve az, ahogy eddig tanultak, és miért nem sikerül sokaknak 10-20 év alatt sem eljutniuk a céljukig, a valódi nyelvtudásig.
Eszter: - Aztán azt is meg kellett mutatnunk, hogyan működik a mi rendszerünk, mert sokan a félelemmel, szorongással kötötték össze az egynyelvű oktatást. Az aggodalmak valójában jogosak voltak, hiszen az egynyelvű oktatás önmagában még semmire sem garancia, azt is lehet rosszul csinálni. Ha nincs mellette a folyamatos értés, az egész semmit sem ér, a tanuló leblokkol, elbizonytalanodik, és előbb-utóbb megszökik.
Olivér: - Éppen ezért mi a kezdetektől a folyamatos értésre helyeztük a hangsúlyt, arra építettük az egész rendszerünket. Egyetlen pillanatra sem hagyjuk bizonytalanságban a tanulóinkat. A prezentációkon, a képeken, a fokozott metakommunikáción keresztül folyamatosan biztosítjuk az értést, így a magabiztosságot. A siker pedig nem maradt el. A tanulóink egy év után könnyedén letették a középfokú nyelvvizsgákat.
- Ahhoz, hogy egy ilyen rendszert kidolgozhassunk, elengedhetetlen volt az addigra megszerzett másfél évtizednyi nyelvoktatási tapasztalat. Tanítottunk két nyelven, majd egynyelven, élőben kis- és nagycsoportban, ugyanígy online is. Minden korosztályban próbára tettük a módszerünket, több éven át volt szerencsém egy vidéki általános iskolában nyelvtanárként eszerint a módszer szerint oktatni.


A nyelvelsajátításé  a jövő

- Miben más a beszeljangolul.com a hagyományos nyelvoktatáshoz képest?
Eszter: - A hagyományos rendszernek két ága van: a klasszikus oktatásban megtanítják az aktuális nyelvi struktúrát, előre megmutatják a nyelvtant, majd példákat hoznak rá. A másik ágon, a kommunikatív nyelvoktatásban példákkal indítanak, megértetik, mire való az adott nyelvi struktúra, és csak azután írják azt le.
- Sajnos egyik módszer sem igazán jó, és ezt mi magunk is megtapasztaltuk a munkánk során, mert ellene dolgoznak a fő célnak, annak, hogy a tanuló nyelvtani szabályok futtatása nélkül, spontán tudjon kommunikálni. A nyelvtanozás miatt ugyanis analizálni fog, elemzi fejben a mondatot, keresi a megfelelő szórendet, igeidőt. Analitikából indít, ezért lelassul, és ebből így soha nem lehet spontán beszéd.
Olivér: - Ezzel szemben az irányított nyelvelsajátítás elve, amire a BeszeljAngolul.com rendszer épült, úgy indítja a tanulót, hogy az első pillanattól kezdve angolul értse a tartalmat. Hasonló dolgokat mutatunk neki, a struktúra újra és újra ismétlődik, ami előbb-utóbb az agynak már nem kihívás, érti, hogy mit akarnak felé kommunikálni. Elkezd az elme a struktúrára automatikusan ráfigyelni, analizálja, regisztrálja azt a háttérben. A tanuló egy adott ponton azt fogja érezni, hogy ezt már tökéletesen érti - általában itt áll meg a hagyományos oktatás -, mi azonban túl megyünk ezen, amíg a tanuló eljut odáig, hogy már annyira tudja, hogy mondani akarja. Tehát neki meg sem kell fogalmaznia a szabályt, mert egy adott szinten túljutva az feleslegessé válik.

- Miért zárták be a sikeres nyelviskolát, és miért váltottak a személyes oktatásról egy önálló tanulást lehetővé tevő online nyelviskolára?
Eszter: - Folyamatosan haladtunk az élőből az online felé, ezen az úton jó részt lakhelyváltozás tolt minket előbbre . Egy darabig - amíg csak Pécsről Dombóvárra költöztünk - magunkkal tudtuk húzni a feladatainkat: az iskolát Pécsett vitte egy kollégánk, mi hetente kétszer bejártunk, a magánórák egy részét skype-ra tettük át, és talán az országban elsőként, elkezdtünk egy videós tananyagon dolgozni .
Olivér: - 2006-ban kezdtük papírra vetni a tapasztalatainkat, 2010-re, amikor egy időre Angliába költöztünk, már elő volt készítve minden a kezdő szintű csomaghoz. A videóknak még nem álltuk neki, mert ehhez úgy gondoltam, a kiejtésemet még csiszolnom kell kicsit, a magyar akcentust igyekeztem lehántani róla. A kint töltött egy év alatt a brit intonáció hamar beépült. Ez nagyon fontos eleme a nyelvértésnek, ennek hiányában az angolok nem, vagy csak nehezen értik meg a mondandónkat.
- 2011-ben, amikor hazajöttünk, már bátran nekiláthattunk a videófelvételeknek. Teljes erőnkkel nekifeküdtünk a rendszer fejlesztésének. Idővel egyre inkább családi vállalkozásként kezdtünk működni, mindenki kivette a részét a munkából. Eszter 2015-ben  elvégzett egy illusztrátor képzést, így ezt is saját kézbe tudtuk venni, és mi vele együtt tanultunk. Ma már mindenki jól rajzol a családunkban, és ennek nagy hasznát vesszük.
Eszter: - Kihívásokkal teli időszak volt, nekem főként a gyermekekre volt gondom, Olivérre maradt tehát az oktatói munka dandárja: kora reggel már skype-on órát adott, majd az iskolában folytatta, délután-este jöttek a tanulói, és emellett éjszakánként gyártottuk a videókat, internetes tartalmakat. Ennek ellenére szépen haladtunk. A folyamatot végül a magyar kormány azon rendelete gyorsította fel, amely kötelezővé tette a gyerekeknek az óvodát. A hat közül egyik gyermekünk sem járt óvodába, és az iskoláikat is magánúton végezték. Így, amint valamelyikük elérte az óvodás kort, külföldi útra indultunk. Megjártuk Olaszországot, éltünk spanyol földön, most épp Portugáliában vagyunk.
Olivér: - Ezek vittek minket abba az irányba, hogy a tapasztalatainkat olyan platformon rögzítsük, és tegyük hozzáférhetővé, amely összeegyeztethető az életvitelünkkel, és nem utolsó sorban képes stabil jövedelmet termelni, biztosítani a megélhetésünket, gyarapodásunkat.
Eszter: - Amit eleinte hátrányként éltünk meg, végül óriási előnynek bizonyult, mert azzal, hogy mindent magunk mögött kellett hagynunk, megszűnt a mókuskerék is. A többletenergiák felszabadították a kreativitásunkat. Hatékonyabbak lettük. Szeptemberben mentünk ki, és decemberben már indulhatott a Facebook-kampány. Mára teljesen lábra állt a rendszer, sőt, már a német is elérhető az angol mellett.

Nincs magolás, nincs nyelvtanozás

- Hogyan zajlik a tanulási folyamat a beszeljangolul.com online tantermeiben?
Eszter: - A legfontosabb - és ez nagyon nagy plusz a rendszerben -, hogy egyetlen elvárás van: a tanuló koncentrált figyelemmel nézze a videókat. A tanulás valós időben történik, és ahogy az élő oktatásnál is tettük, itt sem küldjük a diákot leckét írni, nem kell szavakat magolni, memorizálni, nincsenek nyelvtani gyakorlatok , nincs fordítási feladat sem. Az adott napi videókat - 30-35 perc - kell végignézi, és kész, lezárult a tanulása. Az agy menet közben képes magába szívni a nyelvi elemeket, szókincset, struktúrát, és később a háttérben feldolgozni azt.
- Egyetlen dolog van az egyes leckék végén: egy hangos kérdés-felelet, ahol a megtanult, mélyen megértett mondatokat hangosan kimondja a tanuló. Az elv az, és ezt a rendszer kiválóan modellezi, hogy a tanuló akkor képes beszélni, ha a hallás után már mélyre vitte az értést. Tehát nem attól lesz jó beszélő, hogy a tanár rázúdítja az új szókincset, megmutatja a struktúrát, és elvárja, hogy ezután mondatokat mondjon, mert így a beszéden keresztül kényszerítik arra, hogy megtanuljon valamit. Ehelyett a hallás utáni értésen van a hangsúly, ez mindennek az alapja, a többi készség ebből jön.
Olivér: - Ha a tanuló értve hallja az angolt, akkor ebből fog táplálkozni a beszéde. Tehát nem magyarból fordít! Amikor olvas, egy olvasási készséggel rendelkező diák hallja magában a szöveget, egy belső hang hangossá teszi azt számára. Kétnyelvű oktatásnál ez a hang sok esetben néma marad, vagy állandóan magyarul akar megszólalni. Írásnál ugyanez a helyzet, a készséggel rendelkező angolul diktál magának, nem pedig magyarról fordít angolra.
- Hogy ez a készség felépüljön, a Denisz - kezdő - csomagunkban 1.500 kérdésre ad hangos választ a tanuló három hónap alatt. Ennyit még magántanárnál sem tud angolul megszólalni. Hogy erre képes legyen, minimum ötször ennyi, azaz 7.500 értett mondatot hall. Öt szintünk, csomagunk van. A teljes rendszerben összesen 7.500 kérdésre válaszol értve a tanuló, és körülbelül 40.000 angol mondatot hall, ért. Mindez el tudja vinni őt a felsőfokig.
- Ahhoz tehát, hogy ez kijöjjön a tanulóból, rengeteg értve hallott mondatnak kell elhangoznia. Ez az optimális mennyiség garantálja, hogy mindenkinél sikeres legyen a módszer.


Középfok egy év alatt

- Időben hatékonyabb így tanulni? Milyen gyorsan lehet eljutni vele középfokig?
Olivér: - Minden egyes perc az órán, amit az angol helyett magyarral tölt a tanuló, elfecsérelt idő. Ha magyarul szólunk hozzá, megraboljuk, elvesszük tőle a készségfejlesztés lehetőségét. Sokan pedig éppen azért tartják nélkülözhetetlennek a magyart, hogy ne pazaroljuk az időt, mondjuk meg neki, mit jelent az adott szó. Pedig ennek épp az ellenkezője igaz. A 20 percnyi angol magyarázat az 20 percnyi készségfejlesztés, míg az öt percnyi, vagy akár jóval több magyar magyarázat nem hogy nem ad semmit, de folyamatosan az analitikában tartja a tanulót. Az így rögzítendő szókincs felejtésre van ítélve. Ezért hiábavaló ilyen módon tíz-húsz éven át tanulni. Ha összeszámolnánk, ez idő alatt hány értett angol mondatot hallott a tanuló, megdöbbennénk, milyen keveset. Nem csoda hát, ha nem megy a beszéd. Értés nélkül semmi sem működik.
- A BeszeljAngolul.com összesen 470 darab  45 perces órával képes eljuttatni a tanulót a felsőfokig, méghozzá készség szintű tudást adva. Ezzel szemben egy 500 órás középfokra készítő klasszikus nyelvtanfolyamon, amihez körülbelül ugyanennyi órát otthon is tanul, jó, ha összességében 300 órányi angolt kap, feltételezve, hogy a tantermi oktatás legalább fele angol nyelvű, és mondjuk az otthontanulás 10%-a is az. 700 óra a semmibe veszett. Ez az elrabolt idő! Mivel ilyenkor magyarul tanult, a készsége nem fejlődött.
- Két és fél év jó esetben elegendő a középfokig, de mi egyetlen év alatt elröpítjük a hallgatóinkat erre a szintre. Ha az első négy csomagon túljut, alig 300 óra értett angollal könnyen veszi a vizsgán az akadályokat.
Eszter: -  Mi úgy gondoljuk, nem vonzó, hogy éveket kell tanulni egy középfokú nyelvvizsgáig, márpedig a hagyományos módszerrel heti kétszer 90 perccel közel 3 év alatt maximum eddig lehet eljutni. A BeszeljAngolul.com online rendszeren keresztül napi 35-40 percet, heti 6 napot ajánlott tanulni, ez így kétszer gyorsabb a klasszikus nyelvtanuláshoz képest, és éppen belefér egy évbe a középfokú nyelvvizsga.

- Hogyan épül fel a rendszer, az egyes szintek anyagai?
Eszter: - Van egy folyamatábránk, ami a mintaoldalunkon és az online tanteremben is megjelenik. Ez mutatja, hogy az egyes modulok hogyan követik egymást, illetve, hogy hol vannak azok a pontok, ahol a rendszerbe integrálható mini tananyagok beilleszthetőek.
- A tanulás minden szinten a 32-40 db nyelvi gyakorlattal kezdődik. Ezeken keresztül sajátíttatjuk el az aktuális nyelvtani struktúrákat és a szükséges szókincset. Ezek a nyelvi modulok adják meg a tanulóknak azokat a nyelvi struktúrákat, amelyekre majd a következő egységben, a Beszédfejlesztő Történetekben szükségük lesz.
- Minden leckét egy kérdés-felelet gyakorlat zár, ahol a kérdések utáni szünetekben a tanulónak kell megadnia a helyes válaszokat, melyet a hangos válasz meghallgatásával azonnal ellenőriz.
Olivér: - Napi egy leckét javallott feldolgozni, ami - ahogy azt már említettük - 35-40 perc, de természetesen nem kötelező minden nap tanulni. Mi hetente egy nap szünetet javasolunk. Így előre kiszámítható, hogy egy adott szintre mikor fog eljutni a nyelvtanuló. Nincs bizonytalanság, nem kell plusz órákat venni, jól kalkulálható, hogy mikor tudja elérni a célját.
- Ha a diák a megfelelő szinten, a neki való modulban tanul, akkor mindent érteni fog, és a tanulási rendszer hatékonyan fog működni. Ha azonban nincs értés, akkor vagy rossz helyre lőtte be magát, vagyis nem az ő szintjének megfelelő anyagon dolgozik, vagy valami külső tényező rontja le a koncentrációját. Fáradt, vagy más egyéb zavarja tanulás közben. Az tehát fontos, hogy ezt a 40 percet megszakítás nélkül, koncentrált figyelemmel tudja eltölteni.
- Ha ez elején még nem megy a beszéd, nem elég gyors a válaszadás, nem fér bele a kihagyott szünetekbe, az nem probléma, nyugodtan haladhat tovább, ki fog alakulni a készség. Ha mégis zavarja, a Tanulói kézikönyvben talál egy alternatív feldolgozási módot, ami eredményre fog vezetni.
- Tehát végig kell csinálni a nyelvi gyakorlatokat ahhoz, hogy a történetekben már ne legyenek nyelvi, nyelvtani kihívások, mert itt már maximum a szókincs lehet az. Fontos elv, hogy szókincset már meglévő nyelvtani tudásra tudunk építeni: új szókincs régi nyelvtanra, új nyelvtan régi szókincsre. Amikor tehát a nyelvi struktúrákat már magába szívta a tanuló, a szókincsen már könnyen tudunk dolgozni.
Eszter: - Az egyes szintek egymásra épülnek. Aki a második csomagon kezd, annak a jelen idő már nem lehet probléma, mivel a fő tananyag a múlt és a jövő idő. Ugyanakkor a jelen idő a történetekben gyakran visszaköszön, tehát a már megtanult dolgok is folyamatosan karban vannak tartva. A történetek leckéi során a kérdés-felelet gyakorlat a tartalomra koncentrál, de egyúttal viszi tovább, járatja a nyelvi struktúrákat is.
- Ahogy megyünk tovább, minden egyre komplexebbé válik, de sehol sem fogjuk nehezebbnek érezni a feladatokat. Ugyanannyit kell dolgozni a második csomagon, mint amennyit az elsőn kellett, és ez igaz mind az öt szintre.

- Mini tananyagok is kiegészítik az egyes modulokat? Mik ezek?
Eszter: - Kapcsolódó kiegészítő anyagok, melyek nem szerves részei a központi tananyagnak. Arra hivatottak, hogy ha valakinek van egy kis plusz ideje, kedve, akkor ezekkel az 5-10 perces gyakorlatokkal még színesebbé teheti tanulását. Ilyenek a Szópiramisok, a Lánctörténetek, és nyárra elkészülnek a „Mindennapi szituációk” párbeszédei is. Végre ezt is sikerült tanulhatóvá tenni magolás nélkül.

- Mi a helyzet az írással?
Eszter: - A hagyományos nyelvoktatás már elejétől kezdve erőlteti az írást, mi azonban az írásról azt gondoljuk, hogy a tanuló azt tudja kiírni magából, amit már tud. Az íráskészség a beszéd- és halláskészségből indulva fejlődik. Éppen ezért a tanulók a Nyelvi gyakorlatok esetében nem leckénként, hanem szakaszonként végeznek írásbeli gyakorlatot, a Történetek esetében pedig a tanuló maga választja ki, hogy melyik részt csinálja meg írásban is. Ezek helyességét a hanganyagokkal ellenőrzik.
Olivér: - A korai írás negatívan hathat a kiejtésre is. Normál esetben, amikor az ember ír, kíséri egy belső hang. Ha az angol még nincs a tanuló fülében, akkor írás közben a valódi angoltól eltérő angolt hall belsőleg. Akik magyarul tanulják az angolt, ott ez a belső hang lehet akár néma is. Ebben az esetben az írás egy fordítási gyakorlattá válik.

Teljes hozzáférés szuper áron

- Jobb áron lehet online tanulni, esetleg van lehetőség ingyenesen is?
Eszter: - Vannak szabadon hozzáférhető videóink, ezek zömét még a csomagok kialakítása előtt készítettük, de a módszer ugyanaz. Ezeket, illetve minden csomag első pár leckéjét azért tettük díjtalanul elérhetővé, hogy megismerhessék ezt a fajta tanulási módot az érdeklődők.
- A BeszeljAngolul.com csomagjaiért - a mintákat kivéve - már fizetni kell, hiszen komplett megoldást kínálnak a nyelvtanulók égető problémáira, így a rendszerünk értéket képvisel a számukra. Ha pedig valamiért fizetünk, akkor szeretnénk cserébe a lehető legtöbbet kapni, és ezért hajlandóak vagyunk odatenni magunkat.
Olivér: - Eleinte csak csomagokat értékesítettünk, és ezek ma is elérhetőek külön-külön is, de amióta teljessé vált a rendszer, úgy gondoltuk, hogy a legoptimálisabb pénzügyi konstrukció a tanuló számára az, ha egy éves előfizetéssel a teljes rendszerhez hozzáférhet. Így a teljesen kezdőtől a felsőfokig lehetősége van végigmenni, sőt ezért a díjért a családból két fő is használhatja egy időben a tananyagokat. Az időkorlátnak van egy noszogató hatása is.
- Ez a megoldás azoknak is előnyös, akik már túl vannak a sikeres nyelvvizsgán, de szeretnék folyamatosan továbbfejleszteni a nyelvtudásukat, jó anyagokkal karbantartani a már megtanultakat. Ezt a célt szolgálja a Magellán modulunk, ahol nem csak a nyelvvizsga anyagok gyűlnek, hanem egyfajta angol könyvtárként is működik.
Eszter: - Bár a nyelvelsajátítás rendszerében tanulókat az a veszély nem fenyegeti, hogy a nyelvvizsgát követő egy-két éven belül mindent elfelejtenek, mert a nyelvi készséget szerzettek már fogyasztani kezdik az angolt: könyvet, újságot olvasnak, filmeket, híradót néznek, használják a nyelvet. Ha mégis tovább csiszolnák irányított módon is a nyelvtudásukat, a BeszeljAngolul.com mindig visszavárja őket!

Cseh Teréz

2021.05.11. 19:35
   Regio Regia magazin


156. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



155. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



154. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



153. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



152. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



151. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



150. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



149. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



148. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



147. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



146. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



145. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



144. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás