szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Nemzetközi retail IT-szektor élvonalában a Laurel

Az új fehérvári székház méltó helyet biztosít a cég világszínvonalú munkájához
Nemzetközi retail IT-szektor élvonalában a Laurel

28 éve, amikor Bessenyei István a Laurel informatikai vállalkozást megalapította, még csak azt tűzte ki célul maga elé, hogy az átlagnál jobb megoldásokat kínáljon az ügyfelei számára. Ma már csapata 8 országban, a nemzetközi retailpiac legjobbjaival méri össze tudását, eszközeit. Egyedi, újszerű, komplex megoldásaikkal világmárkákat, piacvezetőket utasítanak maguk mögé, ugyanakkor idehaza is számos innovációs rekordot állítottak már fel. Ők voltak például az első hazai online kasszarendszer megalkotói. Legújabb csúcstermékükkel, az intelligens önkiszolgáló kasszájukkal a piacvezető világmárkát is megelőzik. Nem véletlen tehát, hogy már az Öböl-menti országok, nemzetközi nagyvállalatok is érdeklődnek rendszereik iránt. Az cégalapító-tulajdonossal és fiával, Bessenyei Attilával, a Laurel ügyvezető igazgatójával új székesfehérvári székházukban beszélgettünk.

Jó alapokra építhettünk

B.I.: - A 90-es évek elején, a rendszerváltozást követő években a nagy állami vállalatok egyre kevésbé voltak versenyképesek, nem tudtak megfelelni az átalakulóban lévő piacok igényeinek. A hanyatló vállalatok legjobbjai gomba módra szaporodva hozták létre az új vállalkozásokat. Így volt ez a SZÜV esetében is, az ottani programozók közül kerültek ki az ország legsikeresebb IT cégei, köztük a Laurel is.
- 1993 áprilisában fő alapítóként, bevonva néhány kollégámat és az Albacompot is, létrehoztam a Laurel Számítástechnikai Kft.-t. Bár egy új cég voltunk, mégsem a nulláról indultunk. Remek üzleti kapcsolatokkal rendelkeztünk, korábbról voltak piaci és vezetői tapasztalataim is, amit csoport-, majd osztályvezetőként szereztem meg. Úgy tűnt, minden összeállt ahhoz, hogy sikeresek legyünk: szaktudás, hivatás, eltökéltség, jó csapat. Tudtam, az a dolgunk, hogy jobbak legyünk a konkurenseinknél, hogy létrehozzunk egy jó, megbízható, pontos kereskedelmi rendszert, kiváló kasszamegoldásokat. Ezt a szintet aztán gyorsan meg is ugortuk, hamar megkaptuk az első nagy megbízást az Ofotérttől.

Az erős hitünk, a vízióink vittek minket előbbre

B.I.: - 1993 óta egyetlen cél vezérel bennünket: meglévő és leendő partnereink számára világszínvonalú, versenyelőnyt biztosító retailszolgáltatást nyújtsunk, elérhető árakon. A közel 30 év alatt megszerzett tapasztalatainkra alapozva, illetve több száz hazai és nemzetközi partnerrel, technológiai beszállítóval együttműködve bátran állíthatjuk, nincs olyan kihívás, amit ne tudnánk megoldani.
- Huszonnyolc évünk alatt számos olyan fordulópont volt a cég életében, amelynél a többség már feladta volna. Az első, és talán legnagyobb ilyen kihívások a Spar és a COOP üzletláncok voltak. Utóbbinál több száz különböző elképzelést kellett valahogy egységgé kovácsolnunk, majd azt egy informatikai rendszerrel megtámogatnunk. Mindez nem volt akadályoktól mentes, hitelekből finanszíroztuk az elhúzódó fejlesztést, vezetőtársaim győzködtek, hogy adjuk fel, én azonban hittem a projektben és ragaszkodtam ahhoz, hogy végigcsináljuk. A 2000 végpontot, a boltokat láttam magam előtt, ahol ott volt a valós igény. Három-négy éven át, vasakarattal vittük végig ezt a projektet, ami végül az első komoly referenciánk lett. Nem adtuk fel, tizenkilencre lapot húztunk, és a siker nem maradt el.
- Ugyancsak az önmagunkba vetett hitünket tettük próbára, amikor Magyarországon elsőként valósítottuk meg az online kasszarendszert. Az elején még úgy tűnt, nem is lehet megcsinálni, olyan előírások voltak. Végül, megelőzve mindenkit, mi hoztuk létre az első online kis- és nagykasszát.

B.I.: - Számos ilyen rekordunk van Magyarországon, és ezek azt mutatják, mekkora hittel tudunk valamit végigcsinálni, hogy mi mindenre vagyunk képesek. Persze ez nem egy vak hit, nem egy kamikaze-hozzáállás, egy döntés, ami vagy bejön, vagy nem. A hit mögött tudás, rengeteg adat, tapasztalat áll. Ez teszi reálissá és persze sok munkával elérhetővé azt a célt, amit mások irreálisnak látnak, ezért bele sem fognak. De éppen ez adhat némi versenyelőnyt. Szeretjük az ilyen kihívásokat. Sok ötletünk van, de arra mindig ügyelünk, hogy csak olyanba kezdjünk bele, ami mögött fizetőképes kereslet is van.
B.I.: - Vizionálni szoktuk a megvalósítandó feladatot. A szoftver még sehol sincs, de én már látom, hogyan fog működni, mit szeretnek majd rajta az ügyfelek, milyen előnyökhöz juttatja a kereskedő partnereinket. Mert a mi dolgunk az, hogy őket segítsük, sikeressé, hatékonnyá tegyük.

A Laurel szellemiség

B.I.: - Maximalista vagyok. Amit megalkotunk, annak nagyon jónak, nagyon szerethetőnek, nagyon hasznosnak kell lennie, és annak is kell maradnia. Folyamatosan fejlődnünk kell, követnünk, ha lehet, diktálnunk a trendeket. Nem szeretünk másolni, utánozni. Szeretjük újragondolni azt, ami már létezik, vagy még inkább újszerű, jobb megoldásokat kitalálni. Rengeteg szellemi tőke van házon belül, és igyekszünk ezt jól kiaknázni, ezért a lehető legszélesebb körben vonjuk be a fejlesztésekbe a kollégákat.
- Az IT-cégek általában azt csinálják meg, amit az ügyfél kér. Mi viszont arra fókuszálunk, hogy mi az a cél, amit el akar érni, és annak megfelelően valósítjuk meg azt a komplex megoldást, ami neki a legtöbb hasznot hozza. Ez pedig nem ritkán még jobb eredményekhez vezet, mint amit a megrendelő eredetileg el tudott volna képzelni.
B.A.: - Ahhoz, hogy a rendelkezésünkre álló technológiát, eszközöket a lehető legoptimálisabban, a legmegfizethetőbb módon tudjuk számukra biztosítani, meg kell ismernünk a folyamataikat, a körülményeiket, a mindennapjaikat. Külső szakértőként gyakran feltárunk olyan rossz gyakorlatokat, amelyek belülről nem igazán érzékelhetőek.
- Üzleti tanácsadásunk során felmérjük az igényeket, megismerjük a vágyaikat, céljaikat és ahhoz igazítjuk a kelléktárunkat, megoldásainkat, ami lehet szoftverfejlesztés, a saját rendszereink beépítése, de nem ritkán külföldi rendszert honosítunk, vagy illesztünk már meglévő technológiákhoz. Gyakran csak néhány kiegészítő eszköz, "okos" megoldás kell a sikerhez, az élő munkával való takarékoskodáshoz. Tehát nem csak azoknak tudunk hasznára lenni, akik a Laurel rendszereit használják. A világ legjobb megoldásait szállítjuk. Nem csupán szoftverfejlesztők, nem is csak integrátorok vagy üzemeltetők vagyunk, hanem mindezek együttvéve. Hazai viszonylatban az egyetlenek, akik a kis- és nagykereskedelem teljes eszköz- és szolgáltatási skáláját le tudják fedni. Létszámban és erőforrásban is az élen járunk a dedikáltan kis- és nagykereskedelmi rendszereket kínálók táborában.
B.I.: - Fontosnak tartjuk azt is, hogy partnereink felét multinacionális nagyvállalatok teszik ki, a másik felét pedig hazai kereskedők. Mindkét oldal igényeinek képesek vagyunk maximálisan megfelelni, biztosítani tudjuk a nemzetközi sztenderdeket. Ugyanolyan magas szinten szolgáljuk ki a kis cégeket, mint a világmárkákat.
- Mindent, amit teszünk, áthatja a laureles szellemiség. Ez nem magától értetődő. Két-három év, mire egy új kolléga ezt magáévá teszi, érkezzen bármilyen jó helyről, vagy bármilyen jó iskolából is. Bizonyos dolgokra mi másképp reagálunk, és ez pozitív értelemben véve megkülönböztet minket a versenytársainktól.

A Laurel a világ legjobbjaival versenyez

B.I.: - A multinacionális cégek - mi azt látjuk - nemzetközi, sztenderd IT-megoldásokat használnak egységesen, viszont nekik is szükségük van a minőségi helyi tudásra, kompetenciára, szolgáltatóra, hiszen, ha valami probléma van a rendszerükkel, az a nagy üzemméret miatt óriási károkat okozhat. A feszes tempó megköveteli a megbízhatóságot, a nagy szervezettséget. A Laurel felnőtt ezekhez a magas sztenderdekhez, maximálisan partnerei tudunk lenni ezeknek a világcégeknek.
B.I.: - Sok külföldi - amerikai, angol, német, francia - céggel dolgozunk együtt, és idővel rájöttünk, semmivel sem vagyunk kevesebbek náluk, sőt bizonyos területeken képesek vagyunk sokkal gyorsabban reagálni. A Laurel ott van a retail IT-TOP-ban. Vannak világszínvonalú termékeink, szolgáltatásaink, melyeknek igen is helye van a nemzetközi piacon.
B.A.: - Két-három évvel ezelőtt értük el az első sikereket. Persze előtte rengeteg energiát, pénzt fektettünk abba, hogy felnőjünk a feladathoz, hogy ugyanazt a magas színvonalat legyünk képesek nyújtani külföldön is, mint amit idehaza megszokhattak tőlünk. Hatványozottan jelentkezik a felelősségünk is, és persze a hibalehetőség is nagyobb. Ma már több országban használják a rendszereinket, és nagyon elégedettek velük. Élvezzük a sikereket, azt, hogy a világ legjobbjaival versenyezhetünk, és persze mindez még több hitet, erőt, kedvet ad ahhoz, hogy tovább építsük a nemzetközi hálózatunkat.
- Jelenleg hat országban vagyunk jelen, de három hónap múlva már nyolcba szállítunk saját fejlesztésű high-tech technológiát, hagyományos és önkiszolgáló kasszákat olyan világcégeknek, mint például a Decathlon.

B.I.: - Jelenleg egy nagy projektet készítünk elő az Öböl-menti országokban. Remélhetőleg itt is hamarosan bejelenthetünk egy újabb nagy volumenű megrendelést. A Laurel több országban saját céggel is jelen van, komoly erőket összpontosítunk ezekre a területekre. Abu Dhabiban már van cégünk, jelenleg a tárgyalások nagy része Dubajban zajlik, de készülünk Szaúd-Arábiába is az online rendszereinkkel.

Van, aki átvegye a stafétát

B.A.: - Gyerekkoromban nagyon vonzó volt számomra ez a világ - programozás, fejlesztés, informatika -, ezen a területen is tanultam tovább Székesfehérváron, a Széchenyi Műszaki Szakközépiskolában, informatika szakon. Később azonban rájöttem, hogy ez nem nekem való, így a tanulmányaimat Budapesten, a McDaniel College-on, egy amerikai főiskola kihelyezett karán folytattam, és közgazdász lettem. Pár évet saleses területen dolgoztam, és utána kerültem ide a céghez. Az ügyvezetést fokozatosan vettem át, először a pénzügyi, majd a háttérterületek operatív irányításával kezdtem, 2018 óta vezetem a céget teljeskörűen. A megszerzett tapasztalatok, a rutin mellett persze megnyugtató érzés, hogy édesapám itt van mellettem kontrollként, mentorként.
B.I.: - Én magam is támogattam, hogy mielőtt a Laurel mellett döntene, ismerjen meg más céges világokat is. Külön örültem, hogy egy amerikai vállalatnál volt, mert ott egy teljesen más szellemiséget, kultúrát ismerhetett meg, és egy nemzetközi csapatban dolgozhatott. Bármennyire is szeretem a hazámat, az üzleti kultúrát, a szellemiséget nem tartom jónak. Nagyon ritka az a magyar cég, amelyik nemzetközi színvonalon tud gondolkodni, tárgyalni, viselkedni.
- Egy ideig a kisebbik fiam, András is nálunk dolgozott, ám annak ellenére, hogy ő is informatikával fertőzött, nem találta meg itt a helyét, így ma már a saját útját járja. Ő is egy nagy innovátor, elképesztő dolgokat talál ki, most is egy világviszonylatban is újdonságnak számító fejlesztésen dolgozik a maga területén. Bízom benne, hogy ő is megtalálja, amit keres.

A Laurel megoldások - Laurel rendszerekkel

B.I.: - Alapvetően három olyan rendszerünk van, amely a globális retailpiacok bármelyikén képes a kereskedők problémáit kezelni, jobbá, hatékonyabbá, versenyképesebbé tenni őket. A központi rendszerünk a bolthálózatoknak segít irányítani az üzleteiket. Egy üzletláncot vezetni rendkívül komplex feladat, mindig nagy apparátust igényel. Ehhez nyújtunk mi egy skálázható, az adott boltméretre optimalizált rendszert. A két-három üzletes kishálózattól a többszáz kereskedelmi egységgel rendelkező szervezetig teljes mértékben testre szabható mind a tudás, mind az ár tekintetében.
- Bolti rendszerünk egy komplex kereskedelmi szoftver: készletnyilvántartás, árurendelés, árazás, selejtezés, törzsvásárlói blokk, engedmények, akciók, elszámolás, leltár, visszárukezelés. Mindezt egyre több kiegészítő eszközzel tudjuk megtámogatni. Ma már a kereskedők mobilterminálokon keresztül intézik az árazást, a rendelést, a polcok feltöltését. Rövidebb idő alatt, pontosabbak, hatékonyabbak, kevesebb élőmunkával. Olyan intelligens eszközt adunk a kezükbe, amely segíti őket a döntéseikben, és megszünteti a veszteségeiket.
- A pénztárgépes rendszerünk egy olyan önállóan is működőképes termékünk, amit bárhová, idegen környezetbe is be tudunk illeszteni. A Laura névre keresztelt termékünk közel 6000 helyen van jelen az országban. Ebben a műfajban ez egy meghatározó szám, nagyságrenddel meghaladja a versenytársakét. Laura ugyancsak paraméterezhető, jobb vagy balkezesre állítható, színezhető, szerethető. Rendkívül felhasználóbarát, egy új pénztáros percek alatt képes elsajátítani a használatát. Az ergonómiai szempontoknak is maximálisan megfelel, segíti a munkát, azt, hogy ne fáradjon el a használója még a műszak végére sem. Emellett számos egyéb eszközzel integrálható: bankkártyás fizetési rendszerekkel, okostelefonos fizetéssel, szkennerekkel. A világválaszték legjavából választjuk ki ehhez a komponenseket úgy, hogy az adott ügyfél számára egy megfizethető termék legyen. Ehhez a termékünkhöz még egy kasszazónagyorsítási technológiát is kidolgoztunk. Több mint húsz komponenst vizsgáltunk, amik a kasszazóna áteresztőképességére hatnak. Az eredményeket felhasználva fejlesztettük tovább a Laurát. Ennek köszönhetően figyelni tudjuk a pénztárosok teljesítményét, hibáit, ami segít az oktatásban, a kontrollálásban.

- Mindezek mellett még számos szoftvertermékünk van és rengeteg kiegészítő eszköz, olyanok, mint például a fejhallgató rendszer. Nem nagy költség, mégis rendkívül megnöveli a hatékonyságot. A dolgozók egyetlen gombnyomással elérik egymást, meg tudják beszélni a teendőket anélkül, hogy személyesen találkoznának. A gyakorlat azt mutatta, hogy egy adott helyen havonta 400 kilométert és 100 munkaórát sikerült ezzel az apró kiegészítővel megtakarítani.
- Ugyanilyen hasznos termék az elektronikus polccímke. Egyre alacsonyabb áron, egyre több funkciót képes ellátni, nem csoda, hogy tömegesen terjed az üzletekben. Míg a rugalmatlan papírcímkékkel nehéz, időigényes a munka, az elektronikus változattal egy szempillantás alatt kezelni lehet az árak változásait, illetve elkerülhetőek a rossz, kint felejtett árakból adódó veszteségek is.

A sikertermék: Laurel önkiszolgáló kassza

B.I.: - Tíz évvel ezelőtt kezdtük forgalmazni a piacvezető világcég termékét Magyarországon, de a magas ár miatt nem volt rá vevőnk, pedig az igény meglett volna ezekre az eszközökre. Ezért döntöttünk amellett, hogy egy saját önkiszolgáló kasszát fejlesztünk, mely megfizethető a magyar kereskedők számára és széles körben, nagy tömegben eladható kis- és nagyboltoknak egyaránt.
- Nagyfokú szakmai alázat és maximalizmus jellemezte ezúttal is a fejlesztésünket. Sok cég ott követi el a hibát, hogy azt tartja értékesnek, ami a számára fontos. Pedig az érték az, amit a felhasználó, az ügyfél annak tart. Ezért is szeretem a brandeket, mert ott az ember tudja, hogy mire számíthat. Az önkiszolgáló kasszánk fejlesztésekor mindezt folyamatosan szem előtt tartottuk, hiszen ezt az eszközt ráadásul az ügyfeleink ügyfelei használják. Az ő céljuk, hogy ne kelljen sorban állni, vagy legalábbis mielőbb kikerülhessenek onnan. Tehát nem a kereskedőnek, hanem a vásárlónak kell szeretnie a mi termékünket. Az tehát az érték, a siker, ha a vevők imádják használni, mert a kereskedő akkor újabb és újabb megrendeléseket ad felénk.
- Sok száz vásárlóval beszéltünk, hogy megértsük, mit szeretnek ezeken a gépeken, vagy mi az, ami frusztrálja őket. Sokaknak egyáltalán nem egyértelmű, hogyan kell kezelni ezeket az eszközöket, ezért segítséget kell kérniük, ami rossz érzést kelt bennük, ezért nem szívesen használják. Mi azt kezdtük vizsgálni, hogyan lehet szoftveres intelligenciával kezelni ezeket a helyzeteket, milyen, mekkora legyen a kijelzőn a kép, a szöveg, kell-e animáció. Sokat vitatkoztunk, dolgoztunk ezeken az "apróságokon", de ezek a "fűszerek" adták meg végül a sava-borsát az egésznek, mint egy jó ételnél is. Odáig jutottunk, hogy ma lekörözzük ezen a téren a piacvezető márkát. Sok kényelmi funkció, innovatív megoldás van a gépeinken. Nem kell például az áruk súlyát előre feltölteni. Egy öntanuló algoritmussal használat közben képes a rendszer ezt felismerni, feltölteni, a grammra mért súlykontrollal a szórásokat is kezelni.

B.A.: - Számos ilyen, és ehhez hasonló innovációnk van, és meggyőződésünk, ennek köszönhető, hogy amíg a nemzetközi sztenderdek szerint a vásárlók 30%-a használja az önkiszolgáló kasszákat, addig ez nálunk már az induláskor 50%, de vannak olyan üzleteink, ahol a 80-90%-ot is eléri. Nagyon magasra tettük tehát a mércét. A vevők szeretik és használják a termékeinket.

B.I.: - Első fecskeként a CBA tette le mellettünk a voksát, igaz, beígértem, ha nem elégedett, díjmentesen lecserélem a világcég márkára. Vállaltunk tehát némi kockázatot ezért a referenciáért, de megérte, mert onnantól jöttek az újabb és újabb vevők: Coop, Bauhaus, Decathlon - igaz először Ausztriában -, és már a Praktiker is csatlakozott a csapathoz. A nemzetközi porondon is egyre nagyobb sikereket érünk el, így igazán optimistán tekintünk a közeljövő felé.

Business intelligence - adatbányászat, adattárház

B.I.: - Új csomagként jelent meg a palettánkon az úgynevezett adattárház, vagy adatbányász tevékenység. A kereskedelemben milliárdnyi adat keletkezik, melyeket a hagyományos eszközökkel nem lehet értelmezni, kezelni. A modern technológiák, a legfejlettebb adatbányászati módszerek azonban megtalálják a meghatározó összefüggéseket, trendeket, irányokat, veszélyeket, hogy segítsenek a legjobb döntéseket meghozni és a profitot maximalizálni. A csapatunk, szakértőink nagyon magas színvonalon végzik ezeket a feladatokat, olyan technológiákat is felhasználva, mint például a Microstrategy, amit a világ topcégeinek döntő többsége alkalmaz. Ez egy olyan külső, paraméterezhető keretrendszer, ami illeszthető a sajátunkhoz. Ez az eszköz minden területen támogatni képes a kereskedőt a döntéseiben. Meg tudja mondani, hol jelentkezik veszteség, mi hozza a legtöbb profitot, milyen veszélyekre kell odafigyelni, mik a trendek, vásárlói szokások. Amit mi ezzel a rendszerrel kínálunk, az a kereskedők következő tíz éve. Az ő jövőjük tehát nálunk már elérhető, jelenné tehető.

Cseh Teréz

2021.07.22. 13:31
   Regio Regia magazin


154. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



153. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



152. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



151. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



150. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



149. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



148. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



147. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



146. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



145. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



144. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás