A Magyar Telekom Csoport
Magyarország legnagyobb márkaváltása valósult meg. A Matáv Csoport nevet váltott. A Matáv Rt. új cégneve Magyar Telekom Rt., a cégcsoport egyes üzletágai felvették a nemzetközi T-márkákat: T-Com (korábban Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletág), T-Online (korábban Axelero), T-Mobile, T-Systems (korábban Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág), T-Kábel (korábban MatávkábelTV)A Magyar Telekom Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom (DT) évek óta tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább mélyül.
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese, valamint a közép- és kelet-európai leányvállalatokért felelős igazgatósági tagja elmondta: - A T-márka vizuálisan összefoglalja a nemzetközi vállalatcsoportunk által teremtett értéket – ezt ügyfeleink világosan felismerik, és a minőség és a teljesítmény határozott ígéretével kapcsolják össze. A "T" a kiválóság márkája, világszerte a minőség, az innováció és a hatékonyság szimbóluma. A Magyar Telekom profitál majd ebből a márkából, és egyúttal tovább erősíti azt. Efelől semmi kétségem sincs.
- A névváltás dinamizálhatja a vezetékes üzletágat. Az állandó minőség és a jó ügyfélkiszolgálás révén könnyebb lesz megtartani régi, és megnyerni új ügyfeleinket. Célunk, hogy még több korszerű, még jobb ár/érték arányú, egyszerűbben és kényelmesebben használható minőségi szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. A hazai távközlési piacon egyedülálló módon a T-márka reprezentálja a teljes kommunikációs portfoliót, hiszen nincs ma Magyarországon olyan távközlési szolgáltatás, amit ne lehetne a Magyar Telekom Csoporttól igénybe venni.” - mondta el Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója. - A fentieken túl kiemelt cél, hogy a cégcsoport jelenlegi magas szintű és elismert társadalmi elkötelezettsége és szerepvállalása a jövőben tovább erősödjön. A márkaváltásnak köszönhetően a szponzorálásban is új dimenziók nyílnak, kiemelkedő nemzetközi eseményeken (pl. a németországi 2006-os Futball VB-n) jelenhetünk meg. Azonban a szponzorációs és adományozási tevékenység lokális jellege megmarad, a helyi kezdeményezések továbbra is a támogatási tevékenység gerincét jelentik majd. A Magyar Telekom Csoport a nemzetközi DT Csoport részeként Magyarország vezető távközlési szolgáltatója marad. Továbbra is elsődleges célunk a hazai ügyfelek igényeinek kielégítése. Az új márkák megöröklik a nevüket viselő üzletágak eddig felépített erősségeit, emellett új értékekkel gyarapodnak.
Magyar Telekom A Matáv Rt. jogállását nevének megváltozása nem érinti, így biztosított, hogy minden meglévő ügyféllel a fennálló kapcsolat jogfolytonosan működjön tovább. A Magyar Telekom - jövőbeni megjelenését tekintve - olyan holding típusú szervezet, amely gyakorolja a tulajdonosi jogokat, koordinálja és irányítja a cégcsoporthoz tartozó, önálló márkanévvel rendelkező üzletágak tevékenységét, továbbá ellátja a csoportszintű operatív feladatokat, és képviseli a cégcsoport egészét.
T-Com A Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletága veszi fel a T-Com márkanevet. Egyéni ügyfeleink a jövőben ezzel a márkával találkozhatnak a leggyakrabban. A Magyar Telekom Csoport vezetékes szolgáltatásait - telefon, internet, kábeltelevízió - magába foglaló T-Com új dimenziót nyit a vezetékes távközlésben. A T-Com a T-Online és a T-Kábel együttműködésével a vezetékes távközlés teljes spektrumát kínálja az egyéni, illetve a kis- és középvállalati ügyfeleknek. A T-Com az ügyfélközpontúság jegyében megkezdi egy egységes bolthálózat, a T-Pontok kialakítását. A T-Com 18 – részben újonnan megnyíló, részben átalakuló - üzletet magába foglaló T-Pont hálózatában a magas színvonalú ügyfélkiszolgálásra, valamint a T-márkákhoz tartozó ajánlatok egy helyen történő elérhetőségére törekszik. Az egyéni, valamint a kis- és középvállalati ügyfeleknek kínált jelenlegi termékportfólióra építve az év folyamán a T-Com számos új ajánlattal jelenik meg mind a hang-, mind az internetszolgáltatások területén. Júniustól jelentős, akár 50%-os percdíjkedvezményt kínál azokba az országokba indított hívások esetén, ahol a T-márka jelen van. Emellett további, kedvező átalánydíjas díjcsomagok bevezetése várható. Az év második felében a T-Com új hűségprogramot indít.
T-Online A T-Com üzletág egyik stratégiai pillére a T-Online, a Magyar Telekom Csoport piacvezető internetszolgáltatója, korábbi nevén Axelero. A T-Online a Magyar Telekom Csoport legfiatalabb, de leggyorsabban növekvő vállalata. A pénzügyi dinamizmust tekintve az elmúlt évek adatai magukért beszélnek - a 2004-es évet már 737 millió forintos eredménnyel zárta az Axelero. Figyelemreméltóak az innováció mérföldkövei: élenjáró a tartalomszolgáltatásban [origo], a prepaid internetszolgáltatás, a szélessávú tartalomszolgáltatás (zeneáruház, videotéka) bevezetése szintén a vállalathoz kötődik.
T-Kábel A T-Com üzletág másik stratégiai pillére a T-Kábel, a Magyar Telekom Csoport kábeltévé-szolgáltatója, korábbi nevén MatávkábelTV. A T-Kábel portfóliójában a „hagyományos” analóg kábeltévé mellett megtalálható a korszerű szélessávú internethozzáférés, a Kábelnet is. A T-Kábel célja, hogy minőségi szabadidős szórakozást kínáljon, szolgáltatása révén kitáguljon a világ, s közös élményekhez juttassa meglévő és leendő ügyfeleit. A T-Kábel jövőbeni tervei között szerepel a kábeltelefon és a digitális szolgáltatások bevezetése.
T-Systems A Magyar Telekom Csoport nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló üzletága, a korábbi Üzleti Szolgáltatások Üzletág a T-Systems márkanevet veszi fel. A T-Systems márka, valamint a mögötte álló kompetencia támogatásával a Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletágának lehetősége nyílik a nemzetközi tapasztalatok, trendek gyors és alapos megismerésére, amely elősegíti az üzletág térnyerését a rendszerintegrációs piacon. A T-Systems Magyarországon teljes körű távközlési, informatikai és outsourcing kompetenciával rendelkezik, a 3000 legnagyobb magyarországi vállalkozást szolgálja ki, komplex megoldásokat kínál és rugalmas üzleti partner. A T-Systems ismeri és érti az üzleti piac céljait, elvárásait, ezért képes testre szabott megoldások kidolgozására. Proaktívan keresi az infokommunikációs piac kihívásait, ezek kezelésére testre szabott megoldásokat kínál, vagyis üzletfelei hatékonyabban koncentrálhatnak saját üzleti tevékenységükre. A T-Systems optimalizálja az ügyfél üzleti folyamatait, csökkenti a költségeket, és ezáltal növeli az ügyfél versenyképességét. A Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletágának kiemelt feladata a hazai piacon szoros együttműködés kialakítása, és tevékenységének összehangolása a Magyarországon már jelen levő – a Magyar Telekom 49%-os tulajdonát képező - T-Systems Hungary Kft.-vel. Ennek eredményeként lehetővé válik a távközlési szolgáltatások, infokommunikációs megoldások, outsourcing tevékenységek integrált ajánlása. Az együttműködésnek köszönhetően létrejön a legerősebb hazai infokommunikációs megoldásszállító. A Magyar Telekom Csoport tagja, a T-Systems hazánkban egyedülálló internetes fejlesztésével, a “Távszámla” szolgáltatással jelenik meg hamarosan. Az elektronikus számlamegjelenítés és fizetés szolgáltatás a Magyar Telekom Csoport üzletágai - a T-Com, T-Online, a T-Mobile, a T-Systems és a T-Kábel - által kibocsátott számlákat kezeli majd. Segítségével lehetővé válik a számlák interneten történő megjelenítése és fizetése, így a szolgáltatást igénybevevő ügyfelek a jövőben számláikat nem papíron, hanem elektronikusan, interneten keresztül kapják meg. A Távszámla szolgáltatáshoz bármely számlakibocsátó csatlakozhat. A cél, hogy a Távszámla révén a szolgáltatást igénybevevő felhasználó a jövőben minden számlát (víz, gáz, telefon, villany stb.) az interneten keresztül kezeljen.
T-Mobile A legnagyobb hazai mobilszolgáltató 10 évvel piacra lépését követően, 2004. június 5-én piacvezető szolgáltatóként vette fel a T-Mobile márkanevét. A T-Mobile szolgáltatásoknak mintegy 80 millió előfizetője van a világ 9 országában. A tavalyi márkaváltás során a meglévő értékek mentén került sor a T-Mobile márka bevezetésére, egy lépcsőben, mindössze 5 hét alatt. A márkaértékek hasonlósága, az alapvetően hasonló vállalati kultúra segített abban, hogy a megbízhatóság, az egyszerűség és az inspiráció ma már a T-Mobile Magyarországhoz szervesen illeszkedő értékekké váltak. A T-Mobile márkát megismerték és megszerették a magyar fogyasztók. A kutatások egyértelműen visszaigazolták: a rendkívül rövid idő alatt végrehajtott váltás optimális és kedvező fogadtatásra talál az ügyfelek körében. A T-Mobile márka támogatott ismertsége november elejére elérte a 100 százalékot. A megkérdezettek körében a spontán említés szintén kiemelkedően magas, 85 százalékos volt ugyanezen időszakban. A márkaváltással kezdetét vette egy továbbépítkezési folyamat, amely új pályára állította a céget. A nemzetközi jelenlét, kapcsolatrendszer előnyeit a T-Mobile Magyarország ügyfelei kézzelfogható előnyök formájában élvezik, mint például a Relax csomagok, a T-Mobile csoport számára kifejlesztett mobiltelefonok, a nemzetközi együttműködésben fejlesztett Blackberry vagy a T-Mobile országokban kínált roaming kedvezmény. A magyar mobilpiac jelenlegi fejlődési szakaszában egyre fontosabb a lojalitás. További kedvezményekkel bővül a Kapcsolat Aranykártya lojalitási program, amely új néven és konstrukcióban - a Dominó kártyás ügyfeleket is bevonva -, megújult formában működik a márkaváltás óta. Emellett a T-Mobile multimédiás és kényelmi m-com szolgáltatásokat fejleszt. A T-Mobile egy erős, Magyarországon immár lassan 1 éves nemzetközi márkanév alatt vezeti át ügyfeleit a harmadik generációs szolgáltatások világába. |