Új vezetés, kibővült kapacitások, hatékonyabb háttérmunka áll a sikerek hátterében Sikeresen indította az évet a Transintertop
Az elmúlt időszakban jelentős fejlesztések, változások történtek a környei székhelyű Transintertop fuvarozó és szállítmányozó vállalatnál, melyek eredményei már most megmutatkoznak. Nem csak a teljesítménymutatók javultak, a tervszámok teljesültek, de a cég társadalmi elismertsége is növekedett, a közelmúltban vehették át az Év Fuvarozója - Innovációs díjat, melyre saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerükkel, a TransIT-tal neveztek - tudtuk meg az értékesítési és fuvarozási igazgatótól, Radics Norberttől.
- Mivel és miért lehet kiérdemelni az Év fuvarozója - Innovációs díjat? - Egy saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerrel, a TransIT-tal indultunk el ezen a pályázaton. Ez kifejezetten a vállalat tevékenységi körére szabott, komplex program, mely teljes mértékben a saját arculatunkra készült. Rendkívül hatékony, lefedi a vállalat valamennyi tevékenységi területét - logisztika, HR, pénzügy, operáció, hogy csak néhányat említsek -, mindenki használni tudja, ily módon rendkívül sokat segít a hatékonyságunk növelésében. - A díjat a szakma legrangosabb eseményén, a XX., jubileumi Fuvarozók Bálján, a budapesti Mariott Hotelben vehettük át. Innovációs kategóriában kaptuk meg az Év fuvarozója díjat, melyre a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary, valamint a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete MKFE közösen írt ki pályázatot. Rengeteg munka és energiaráfordítás áll a komoly elismerés mögött.
- Több éve dolgozik a cégnél, milyen út vezetett az igazgatói kinevezéséig? - Öt éve vagyok a Transintertopnál, az operációban kezdtem, majd ezt követően import üzletágvezető lettem. Az import fuvarok lebonyolításával foglalkoztam mind operációs, mind pedig kereskedelmi szinten. Idővel értékesítési vezetőként - vagy, ha úgy jobban tetszik, sales managerként - folytattam a munkát, majd 2023 októberében neveztek ki kereskedelmi és fuvarozási igazgatónak. - Ténylegesen ez év elején tudtam elfoglalni az új pozíciómat, ekkortól már négy osztály, a kiemelt ügyfél-kapcsolattartás, az értékesítés, a szállítmányozás - spedíció -, valamint az operáció tartozik hozzám, és nyilván a gépjárművezetők is. Így egy csaknem 200 fős gárda napi munkájának irányításáért felelek. - A jelenlegi pozíciómban minden eddigi tapasztalatomat hasznosítani tudom. Nagyon nagy előny, hogy a folyamatokat mind az értékesítés, mind pedig az operáció oldaláról jól ismerem, ahogyan a vevői elvárásokat is. 6 évet dolgoztam ügyfél oldalon a Samsungnál, amit 2 év követett az EKOL-nál, kifejezetten a kérésemre az operáció területén. Tudatosan haladtam a pályámon, hogy a szakma minden oldaláról megismerjem a folyamatokat, feladatokat, a felmerülő problémákat. Így állt össze egy kerek egésszé az eddigi tudásom, tapasztalatom, amit most vezetőként kamatoztatni tudok. A vevőink biztosak lehetnek abban, hogy amit ígérünk, azt meg is tudjuk valósítani. - Fiatalon érkeztem a Transintertophoz, és még most is annak érzem magam, sok kihívás áll még előttem, előttünk, de hiszek abban, hogy csapatban jól lehet dolgozni, szép eredményeket lehet elérni. - Gasparics Tamás ügyvezető igazgatóval közösen dolgozunk azon, hogy a terveinkben kitűzött vállalati célokat a Transintertop csapatával meg tudjuk valósítani. A január-februári számok már azt mutatják, hogy jó irányba haladunk, pozitív a mérlegünk, aminek ilyen nehéz gazdasági körülmények között különösen tudtunk örülni. A még mindig tartó recesszió ellenére a versenytársainkhoz képest is jól látható, kiemelkedő eredményeket tudtunk elérni az elmúlt időszakban.
- Minek köszönhetőek ezek a sikerek? Milyen tényezők járultak hozzá az eredményességhez? - Az, hogy tartani tudjuk a terveinket, elsősorban annak köszönhető, hogy előre gondolkodtunk, és hosszú távra terveztünk. Igyekeztünk felkészülni a nehézségekre, a piaci hiányosságokat, a volumen-visszaesést időben korrigálni. - Eleve sok szerződött partnerünk van, ami számos előnnyel jár, hiszen a mindenkori flottánkat így tervszerűen tudjuk forgatni, illetve az aktuális igényekhez igazítani, de igyekeztünk bővíteni is a számukat. Új partnerek - agrár- és autóipar, akkumulátor-gyárak - felé is igyekeztünk nyitni, illetve az eddigi alkalmi ügyfeleinket szerződéses partnerré tenni. - Jelentősen növelte a hatékonyságunkat, hogy előrelátó módon kiépítettük, és gördülékennyé tettük az intermodális szállítási szolgáltatásunkat. Tavaly heti három alkalommal indítottuk, ma már napi szintű vasúti szállítást biztosítunk, amit a nyár elejére szeretnénk megduplázni. Egyre több partnerünk fedezi fel ennek a zöld megoldásnak az előnyeit, hiszen az CO2-kibocsájtás csökkentése ott szerepel valamennyi vállalat céljai között, az intermodális szállítás pedig ennek kiváló eszköze. - A Transintertop Kft. ma már közúton és vasúton egyaránt egy komplex szolgáltatást, széles körű logisztikai megoldásokat nyújtani képes nemzetközi fuvarozó, szállítmányozó vállalat, amire mindenképpen büszkék lehetünk.
- A Transintertop csapatot is sikerült az elvárásoknak megfelelően felkészíteni? - Amióta az operáció vezetését átvettem, fokozott figyelmet fordítottam arra, hogy jó kapcsolat legyen a társosztályok között, és mindez az eredményességünkön is megmutatkozik. A korábbiakhoz képest jóval több egyeztetés, a tervszámok ismertetése, lebontása áll mindemögött. Mindenki számára láthatóvá, érthetővé váltak a 2024. évi céljaink. Ahhoz, hogy ezeket meg is tudjuk valósítani, elengedhetetlen, hogy a társosztályok támogassák egymást, gördülékeny legyen a kommunikáció, és hatékony az együttműködés. Ennek alapja értelemszerűen az, hogy még 2023-ban előkészítettük az idei terveket, és az abban foglaltakat mindenki magáénak is érzi. Összetart a csapat, egy irányba húzunk, és ez meg is látszik a közösen elért eredményeinken. - Nyilván az említett sikerek mögött ott áll az is, hogy a kollégáink az operáción megfelelően képesek kezelni a folyamatokat. Ki is emelném a felkészültségüket, a kiváló kommunikációjukat mind a partnereinkkel, mind pedig a sofőrjeinkkel. Sok múlik ezen. - Ugyanígy büszkék lehetünk a szállítmányozó csoportunkra is, itt is időben léptünk, a hazai exportpiacok zsugorodását látva, a partnereinknek nagyobb volumenű szállítási kapacitásokat ajánlottunk ki, amivel örömmel éltek is. Így a szállítmányozás terén is kimagaslóak voltak az eredményeink, január-februári mutatószámainkkal rekordot döntöttünk. Nekik is jár tehát a dicséret.
- Milyen további terveik vannak még a 2024-es esztendőre? - Mindenekelőtt szeretnénk növelni a hatékonyságunkat, a kapacitásunkat és a flottánkat is. Ennek első lépcsőjeként a kö-zeljövőben tíz új gumis certifikációval rendelkező pótkocsival gyarapodunk. Jelentős az ügyfélkörünk a gumigyártás területéről, ezért fontos, számunkra, hogy a pótkocsik XL-kódosak, azaz gumiszállításra is alkalmasak legyenek. - Az is kiemelt feladatunk, hogy a flottánkat folyamatosan karbantartsuk, megújítsuk. 2024-ben is tervezzük új vontatók, új pótkocsik beszerzését. A flottaújítás nem csak a cégnek, de a sofőröknek is nagyon fontos, hiszen így érhető el, hogy mindenki maximálisan elégedett legyen a munkahelyi körülményeivel, ami nem csak az irodában biztosított, hanem a járműveinkben is. A minőségi munka alapja, hogy a járművezetőink olyan eszközökkel dolgozhassanak, amelyekben jól, komfortosan érezhetik magukat. - A 2024-es terveinknek pedig azt a részét már említettem, ami az intermodális szállítási kapacitásunk megduplázását célozza. Ezt nem lehet elégszer elmondani, hiszen a zöldítés, a környezetünk megóvását elősegítő 21. századi vasúti, közúti kombinált szállítási szolgáltatás a térségben egyedülálló.
Cseh Teréz |