szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Janus-arcú évek az Eurotrade Kft.-nél

Cseh diplomata látogatott Kisigmándra
Janus-arcú évek az Eurotrade Kft.-nél

A kisigmándi telephelyű Eurotrade Kft. nagyszabású roadshow-val járja az országot, ahol bemutatják a cég által forgalmazott IVECO, Tatra és Wilton márkájú haszongépjárműveket, valamint teljes portfóliójukat. Mindeközben otthon arra is sort kerítettek, hogy bemutassák az érdeklődőknek a Tatra új teherautóját, mely minden tekintetben megfelel a legújabb általános járműbiztonsági rendelet (GSR) előírásainak. Ott jártunkkor volt időnk nézelődni, kipróbálni a kiállított jármű kényelmes üléseit, hiszen Szücs Attila ügyvezető igazgató éppen egy illusztris vendéget fogadott.

- A cseh nagykövetség első titkára, Pavla Kacenová asszony tisztelt meg bennünket látogatásával - fordult hozzánk Szücs Attila -, akit tájékoztattam az Eurotrade, és a Tatra közötti közel 30 éves üzleti kapcsolat eredményeiről.

- Részletezzük akkor ezt a kapcsolatot!
- Gyakorlatilag a Tatra és az Eurotrade neve a magyar piacon összeforrott. 1995 óta árusítunk Tatrát, és 27 évvel ezelőtt írtuk alá a kizárólagos képviseleti szerződést. Így most már történelemről beszélhetünk, a márka történetéről, a közös történetről, mert abból is van bőven.
- Elmondtam az első titkár asszonynak, hogy ebben az épületben minden második tégla a Tatrához kötődik, mert akkor építettük, illetve abból építettük, amit ez a képviselet tett hozzá a céghez. A 2000-es években többször is voltunk a világ legjobb dílerei, ami azt jelentette, hogy több mint 200 autót adtunk el évente, és ez a Tatra termelésében is jól látható volument jelentett az akkori termelésében.
- Az összkerékhajtású piac Magyarországon - mert a Tatra csak speciális járműveket gyárt -, a 2, 3 és 4 tengelyes járművek iránti hazai kereslet elhanyagolható mennyiségű. Ez a magyar piacon olyan 20 és 40 darab között van, így kell értékelni azt, hogy volt olyan év, hogy több mint 200 darabot értékesítettünk. Sajnos az elmúlt évek nem a Tatra sikeréről szóltak. Ennek egyrészt az az oka, hogy az építőipar jelentősen visszaesett, főleg azok az építkezések, ahol ilyen jellegű eszközöket használnak. Másrészt pedig volt egy nagyon extrém árnövekedés a márkánál, hiszen elmondhatjuk, hogy a kategóriájában a legjobb, de messze a legdrágább is. Nyilván a hazai fuvarozók, akiknek a mozgástere összességében szűkül, tehát a profitabilitása az elmúlt években - ahogy látjuk -
nincs növekedési pályán, ezért nem olyan egyszerű értékesíteni a Tátrát.

- De azért veszik?
- Ez most évente 2-3-5 darabot jelent, de mivel egy sincs az udvarunkon, ez jól mutatja, hogy aki tulajdonolja, az használja is! Nagyon jó a másodlagos piaci értéke és szereplése, mert könnyen el lehet adni, sajnos nincs egy se, pedig vevő volna a használtakra is.. Az új modellről annyit kell tudni, hogy július 7-től életbe léptek az új GSR előírások, melyek elsősorban biztonsági szempontok -
tehát az oldalszögek, az utas védelem, a tükrök, a szenzorok -, betartását célozzák. Ezeknek a feltételeknek minden gyártónak meg kellett felelnie, és a Tatra most jött ki ezzel a modelljével. Májusban mutatták be a világ összes forgalmazójának a gyárban, és most ért ide Magyarországra. Minden előírásnak megfelel, és reméljük az összes üzemeltetői elvárásnak is. Ez egy személykocsi kényelmét adja, aki ült már Tatrában, az tudja.

- Beszéljünk kicsit az éppen zajló országos Eurotrade roadshow-ról!
- Idén ez már a második bemutató körút, ezúttal Északkelet Magyarországot céloztuk meg, ahol sok Tatra üzemeltető, illetve sok régebbi, hűséges partnerünk él és működik. Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza és Eger lesznek az egyes állomások, ahova meghívjuk az ügyfeleket, és ott a helyszínen ki lehet próbálni az eszközöket. Lehet beszélni a kollégákkal a pénzügyi finanszírozás lehetőségeiről, válaszolunk a műszaki kérdésekre, vagyis közelebb visszük szolgáltatásainkat az érdeklődőkhöz. Mivel nálunk a központi értékesítés az erős, és itt vagyunk az ország egy viszonylag szélső pontján, ezért gyakori marketingeszközként használjuk azt, hogy ne az ügyfelek jöjjenek ide, hanem mi menjünk hozzájuk.
- Ősszel a Dél-Dunántúlra megyünk. Szekszárd, Pécs, Kaposvár, Nagykanizsa és Zalaegerszeg lesz a helyszín, ahol hasonló roadshow keretében próbáljuk az Eurotrade-et, a portfóliónkat, illetve az Iveco és a Tatra, valamint a Wilton legemblematikusabb márkáit bemutatni a helyi ügyfeleknek.

- Egy-egy ilyen roadshow-nak konkrét hatása szokott lenni az értékesítésben?
- Természetesen, és elsősorban hosszabb távon érződik a hatásuk. Mivel ezek az eszközök - most vegyük például a Wilton pótkocsit - 40 ezer euróba, tehát 10 millió forintnál is többe, a Tatra pedig 70-80 millióba kerül, ezért a vásárlók általában megfontolt döntéseket hoznak.  Vannak olyan esetek, amikor erre az alkalomra érik be a döntés, de ez a termékmarketing, ami azoknak a gyártóknak, akiket mi képviselünk, hosszú távú. Ez egy maratoni futás ez kell, ha sikert akarsz elérni. Szeretnénk bebizonyítani, hogy azzal az eszközzel, amit mi ajánlunk a vevőnek, a legjobb döntést hozza meg ahhoz, hogy profitot termeljen, és ránk számíthat nemcsak az értékesítés, hanem a jármű egész élettartama során. Vannak partnereink, akik harminc éve nálunk vásárolnak eszközöket. Gyakorlatilag ezekkel az üzemeltetőkkel a hosszú, eredményes kapcsolat alapján történnek az üzletkötések, és őket szinte családtagként is kezeljük.

- Végezetül tekintsünk vissza az elmúlt néhány - meglehetősen zűrzavaros - évre. Hogy viselte a gazdasági nehézségeket a cégcsoport?
- A tavalyi év Európa történetében nem volt egy sikerperiódus, mert egyrészt már érződtek a gazdaság lassulásának jelei, másrészt az inflációs környezet okozta költségnövekedés, az extrém módon megnövekedett működési költségek hatásai. Ezért a vásárlók nehezen hoztak döntéseket, mert nyilván ebben a környezetben egy költséges járműberuházás - akár új, akár használt - meggondolandó, amikor a jövőbeni kilátások nem éppen pozitívak. Egyszóval sokan tologatták a döntéseket, így a tavalyi év nem igazán sikerült jól. Ugyanakkor az Eurotrade nemcsak egy multibrand kereskedőcég, hanem jelentős leányvállalati portfólióval rendelkezik, voltak olyan tagjai a cégcsoportnak, amelyek jól teljesítettek. Ilyenek voltak például a solar cégeink. 20 hektáron van naperőművünk, és szerencsére szépen sütött a nap.
- Pénzügyi vállalkozásunk is jó eredményeket ért el, de maga az alaptevékenység az egyik legrosszabb évét zárta az elmúlt évtizedek tekintetében. De ami pozitív volt tavaly, hogy nagyon jelentős rendelésállománnyal zártuk. A cég történetében a legnagyobb szerződésállományt tudhattuk az év végén magunkénak, mert nálunk, főleg az elmúlt években a chiphiány, és a Covid, meg az említett egyéb nehézségek miatt nagyon megnőttek a szállítási határidők. Voltak olyan eszközök, amiket egy, vagy másfél év alatt tudtunk leszállítani a megrendelőnek.
- Ez felértékelte a megrendelésállományt. Ebből a szempontból a tavalyi év a legjobb volt, mert több mint 3,3 milliárdos szerződési összeggel fordult. Idén a helyzet nem lett jobb, mert az elmúlt negyedévben is technikai recesszióban volt a magyar gazdaság. Ennek egyik fő megnyilvánulása az építőipar. Az állam jelentősen csökkentette az aktivitását az állami nagyberuházásokban, illetve nem indultak újak, és mivel nekünk az egyik legfontosabb vevőkörünk ehhez kötődik, ezért az idei új üzletek tekintetében nem fényes a helyzet. Mivel volt egy nagy portfóliónk, ami biztosította a folyamatos árbevételt, ezért az első hét hónapban nagyon jó periódust zártunk, és azok a megrendelések, amiket nem adtunk el az első félévben, azok a második félévben fognak hiányozni. Tehát Janus-arcú lesz ez az esztendő.
-  Kevesebb valós megrendelésünk van, tehát az, amit egyszerre pénzzé lehet transzformálni, azaz az új értékesítés, nagyon alacsony szinten áll. De nyilván ez csak egy keresztmetszete a valóságnak, mert sok aktivitásunk van, és sokféle dologról lehet beszélni. Például nagyon fókuszálunk az elektromosjármű-értékesítésre. Magyarországon elsőként kezdtük el öt évvel ezelőtt az elektromosteherautó-kereskedelmet, és eleinte nem sok babér termett, annak ellenére, hogy értünk el sikereket. Tavaly ősszel indult egy pályázat, amiben az elektromosjármű-üzemeltetők, nagyobb összegű állami támogatásra pályázhattak, illetve az a tény, hogy a BYD Szegeden egy gyárat épít, megmozdította a piacot. Tavaly itt állt rengeteg ilyen jármű, mára nemcsak az összes autót eladtuk, hanem még kétszer annyira is lenne igény, csak a gyár már nem tud szállítani, mert a 2,5 tonnás furgon kifutó modell volt. Tehát az elmúlt egy év vonatkozásában nem csak rosszról lehet beszámolni, ahogy említettem, jóról is.
- Vajon félig tele a pohár vagy félig üres - tette fel a kérdést búcsúzóul Szücs Attila. - Mi optimisták vagyunk, eddig mindig megtaláltuk a piaci lehetőségeket, de most nagy kihívás, hogy miként tudjuk a folyamatosan növekvő működési költségeket kitermelni.

Veér Károly
Fotó: Kiss T. József

2024.10.28. 11:53
   Regio Regia magazin


166. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



166. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



165. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



164. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



163. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



162. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



161. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



160. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



159. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



158. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



157. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



156. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



155. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



154. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



153. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



152. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



151. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



150. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



149. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



148. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



147. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



146. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



145. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



144. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás